May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۶۳۷
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
0

در بازار رمز ارزها گاهی حرکت‌های مشکوکی دیده می‌شود که تریدرها را حیرت‌زده می‌کند و یکی از آن‌ها همین جابه‌جایی دوج کوین به تعداد 450 میلیون بود. هزینه‌ای که بابت کارمزد این تراکنش هنگفت پرداخته‌ شده، تنها 9 سنت بود که اتفاقی بسیار عجیب است. نهنگی که این کار را انجام داده، ابتدا تعداد 200 میلیون کوین به ولت خود انتقال داده‌است. ارزش آن چیزی حدود 39 میلیون دلار بود، سپس در روز بعدی 250 میلیون دوج کوین دیگر را خریداری کرد که ارزش آن 63 میلیون دلار بود. انباشت همین مقدار کوین توسط این نهنگ سبب شد که او تبدیل به 20امین کیف‌پول بزرگ دنیا برای این کوین شود. البته این اتفاق مشکوک و عجیب زمانی افتاد که احساسات اجتماعی حول این کوین بهبود یافته بود.

گزارش‌های مرموز

یکی از نهنگ‌های ارز دیجیتال با ارزش 40 میلیون دلار و تعدادی بیش از 450 میلیون عدد دوج کوین را جابه‌جا کرد که کل دنیا را متعجب کرد. دلیل این تعجب، کارمزد انتقال بسیار پایین به‌اندازهٔ تنها 9 سنت بود که برای چنین جابه‌جایی عظیمی بسیار کم است. به نقل از کریپتو گلوب، تراکنش مشکوک توسط یک سیستم نظارتی به نام Dogecoin Whale اعلام شد. البته باید بدانید که این تراکنش از کیف‌پول بزرگ‌ترین دارندهٔ این کوین به آدرسی ناشناخته جابه‌جا شد.

هویت فردی که این جابه‌جایی و خرید doge را انجام داده، به‌عنوان یک نهنگ ارز دیجیتال مشخص نیست و هیچ‌کس نمی‌داند که این کار توسط یک ولت سرد صرافی انجام‌شده یا یک سرمایه‌گذار قدرتمند دارایی خود را در شبکه تنها جابه‌جا کرده‌است. پس از انتشار یک خبر توسط ایلان ماسک تحت عنوان گنجاندن پرداخت‌های کریپتو در ابزار پرداختی توییتر انجام شد. این خبر سبب شد قیمت doge افزایش یابد، زیرا شخص ماسک هم یکی از حامیان معروف و همیشگی دوج است.

شرکت خودروسازی آقای ماسک با نام تسلا از اواخر سال 2021، دوج را برای پرداخت هزینهٔ برخی محصولات خود به‌عنوان واسطهٔ پرداخت می‌پذیرد. ایلان ماسک به امکان پذیرش دوج برای شرکت دیگر او با نام اسپیس ایکس نیز در صحبت‌هایش اشاره‌ کرده‌است.

ایلان ماسک و دوج کوین

مصاحبهٔ مدیرعامل LLC

مدیرعامل شرکت ال‌ال‌سی با نام مارک یوسکو، در مصاحبه‌های اخیر خود درمورد دوج کوین و شیبا، اظهارنظرهایی کرد که موردتوجه قرار گرفت. او معتقد است هنگامی‌که قیمت این دو مورد کوین به صفر برسد، درواقع بازار ارزهای دیجیتال نیز به‌صورت نزولی روند پایان یافتن را طی خواهد کرد. این فرد ارزش‌های بنیادی این کوین‌ها را کاملاً زیر سؤال می‌برد و مقایسهٔ آمازون را برای آن مثال می‌زند. او می‌گوید این رمز ارزها ارزشی ایجاد نمی‌کنند و تنها برپایهٔ مشتی حدس و گمان پیش می‌روند. او خرید doge را پیشنهاد نمی‌کند و این کار را ازبین‌رفتن سرمایه می‌داند. درصورتی‌که نظرهای کارشناسان برتر دنیا و سرمایه‌گذاران قدرتمند نسبت‌به خرید دوج کوین چیز دیگری است.

آشنایی با تاریخچهٔ دوج کوین

اگر گذشتهٔ بازار ارزهای دیجیتال را به‌خاطر بیاورید، می‌بینید که در سال‌های 2013، وضعیت این بازار نسبت‌به امروز بسیار متفاوت بود. هنگامی‌که توکن‌ها متولد شدند، شرایط فرق کرد و با تولد بیت‌کوین، جایگاه رمز ارز توانست مستحکم‌تر شود. در آن زمان همهٔ افراد در رسانه‌های اجتماعی راجع به دوج تنها به طنزپردازی می‌پرداختند و این مورد در حد پچ‌پچ بود. البته سازندگان این رمز ارز معتقد بودند که یک پروژهٔ ارز دیجیتال باید در کنار مقاصد اقتصادی خود، برای افراد سرگرم‌کننده هم باشد.

در آن زمان دوج جامعه‌ای اختصاصی تشکیل داد که پیشرفت و قیمت دوج کوین را همین اجتماع هدایت می‌کرد. دوج ثابت کرد که جوامع باید از سرمایه‌گذاری سنتی فاصله بگیرند و اهمیت ارزهای دیجیتال را در صنعت پررنگ‌تر کرد.

آن‌ها برای از ایده‌ها و طرح‌های پرطرفدار دنیای وب استفاده کردند و یک میم اینترنتی را برای لوگو دوج استفاده کردند. نمادی که برای دوج به‌کار رفت، از یک سگ ژاپنی به نام شیبا اینو الهام گرفته شد و با فونت کلاسیک Comic Sans معرفی شد. حتی نامی که برای این پروژه انتخاب شد نیز از یک برنامهٔ طنز اینترنتی الهام گرفته شد. در این برنامه، یکی از شخصیت‌ها عبارتی تحت عنوان Dwag را به اشتباه Doge تلفظ می‌کند که کلمهٔ اصلی آن به معنی دوست صمیمی است. البته برخی هم می‌گویند سازندگان این کوین اسم آن را از اشتباه تلفظی کلمهٔ Dog به معنی سگ ساخته‌اند. خرید دوج کوین توسط بسیاری از تریدرهای معروف دنیا شروع شد که علاوه‌بر دیدگاه اقتصادی، جنبهٔ سرگرمی هم داشت.

آیندهٔ دوج کوین

پیش‌بینی‌هایی براساس نوسانات بازار، آیندهٔ بازار ارزهای دیجیتال توسط برخی کارشناسان ارائه‌شده که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

طبق گفتهٔ کارشناسان، قیمت doge ممکن است تا اواسط سال 2023 روند صعودی و تدریجی را مشاهده کند و سپس از 0.1 دلار عبور کند. بالاترین قیمت دوج کوین که برای سال 2023 پیش‌بینی‌ شده‌است، چیزی حدود 0.2 دلار است. گفته می‌شود حداقل‌ترین قیمت پیش‌بینی‌شده برای قیمت doge نیز چیزی در حدود 0.06 دلار است. گفته می‌شود تا پایان سال 2024، قیمت دوج کوین ممکن است از 0.4 دلار گذر کند و بالاترین قیمتی که پیش‌بینی‌شده 0.45 دلار و کمترین در حدود 0.08 دلار است. باید بدانید که این رقم‌ها تنها پیش‌بینی هستند و افراد نباید آن‌ها را لزوماً برای سود بلندمدت در نظر بگیرند.

گفته‌شده دوج تا سال 2015 ممکن است حداکثر قیمت 0.6 دلار را تجربه کند و در پایین‌ترین حالت نیز به 0.2 دلار برسد. طبق پیش‌بینی‌ها گفته می‌شود دوج تا آخر سال 2025، با قیمتی حدود 0.4 دلار معامله خواهد شد. پیش‌بینی بعدی برای سال 2026 است که طبق آن گفته می‌شود قیمت doge افزایشی در حدود 0.75 دلار خواهد داشت.

در ادامه با توجه به روند فعلی که در بازار موجود است برای عبور دوج از 1 دلار چندین سال زمان در نظر گرفته شده‌است. ممکن است ویژگی‌های جدیدی به این کوین اضافه شود و بتوان از آن به‌عنوان روش‌های پرداخت استفاده کرد. همان‌طور که می‌دانید، اخباری ازاین‌دست ارزش ارزهای دیجیتال را بالا می‌برد، اما با توجه به شرایط فعلی که در بازار موجود است، نوسانات زیادی برای دوج پیش‌بینی‌ شده‌است.

کارشناسان می‌گویند که تا پایان 2030، قیمت دوج کوین از 0.9 دلار گذر می‌کند و به عددی بین 0.88 تا 0.99 خواهد رسید. این پیش‌بینی‌ها برای سال 2030 کمی امیدوارکننده هستند، زیرا اشاره به مشارکت ارزی بیشتر دوج دارند.

کلام پایانی

هدف از بررسی جابه‌جایی مشکوک دوج کوین، بررسی ارزش و اهمیت خرید doge بود و در این مقاله سعی شد پیش‌بینی‌هایی نیز از آیندهٔ دوج آورده شود. خرید دوج کوین طبق گفتهٔ کارشناسان، آیندهٔ خوبی خواهد داشت، زیرا در دههٔ آینده، احتمال رسیدن آن به 1 دلار ممکن است. اما در نظر داشته باشید که برای سرمایه گذاری موفق حتما باید بر پایه دانش و تجربه اقدام کرد که دچار ضرر نشد. شما می‌توانید برای خرید دوج کوین به این صفحه مراجعه کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: