به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه آسماری، بخشهایی از گفت و گوی «علی اسکندری» با «شماره ۳۵– بیمه داری نوین» را در ادامه میخوانید:
به زعم اسکندری مهمترین خصلت شرکت بیمه آسماری توانایی جبران خسارات و پرداخت به موقع آن به زیان دیدگان است. همچنین برای اینکه صنعت بیمه بتواند توسعه یابد میبایست بسترسازی مناسب جهت کاهش ریسکهای ایده پردازی از جمله ایجاد مکانیسم مالکیت معنوی در دستور کار نهاد ناظر قرار بگیرد.
علی اسکندری اظهار کرد: بیمه آسماری به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو در زمینه طراحی و ارائه بیمه نامههای جدید در رشته بیمههای درمان نظیر مازاد هزینه درمان و چتر مراقب، در حال حاضر طراحی انواع محصولات جدید بیمهای در رشتههای بیمههای اموال و مسئولیت را در دستور کار خود قرار داده است. با توجه به اینکه حوزه فعالیت شرکت بیمه آسماری در مناطق آزاد در مناطق ویژه اقتصادی کشور میباشد این محصولات بیمهای جدید با توجه به نیاز و ساختار مناطق آزاد طراحی و به بازار عرضه خواهد شد.
با توجه به اینکه اخیراٌ نیز استراژی بیمه مرکزی بر اساس ایجاد و بر قراری فضای امن و رعایت حقوق مالکیت معنوی قرار گرفته این موضوع باعث دلگرمی کارشناسان و ایده پردازان صنعت بیمه در کشور خواهد گردید. شکی نیست که هر چقدر که ساز و کارها و قوانین و مقررات حمایتی از افرادی که محصولات جدید بیمهای طراحی مینمایند بیشتر باشد به همان اندازه صنعت بیمه از منافع تولید محصولات جدید بیمهای بر خوردار خواهد شد؛ که در نهایت این امر موجب افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور خواهد گردید.
ضرورت کاهش ریسکهای ایده پردازی
اسکندری در پاسخ به این سوال که راههای توسعه صنعت بیمه در حال حاضر چیست، گفت:
برای اینکه صنعت بیمه بتواند از طرق مختلف توسعه یابد و به نتایج مثبتی دست پیدا نماید میبایست فصل جدیدی در ارائه محصولات جدید بیمهای بوجود آید و بستر سازی مناسب جهت کاهش ریسکهای ایده پردازی از جمله ایجاد مکانیزیم مالکیت معنوی در دستور کار نهاد ناظر قرار بگیرد.
وی سه عامل “تولید ایده مناسب، قابلیت اندازه گیری ریسک مربوط جهت صدور بیمه نامه و قیمت گذاری” را به عنوان عوامل بسیار مهم و اصلی در تولید محصول جدید بیمهای به خودی خود باعث ایجاد ظرفیت در محیط بازار بیمهای نمیشود بلکه باید دارای فاکتورهای مهمی نیز از جمله جذابیت و قابلیت ارائه در سطح وسیعی از جامعه باشدوتوزیع آن آسان و نیز قیمت مناسب داشته باشد.
شرکت بیمه آسماری پس از گذشت حدود یک دهه از تاسیس خود اکنون با تکیه بر ارزشهای سازمانی، مشتری مداری، رعایت اخلاق حرفه ای، بهره وری از مدیران و پرسنل کار آزموده خود جایگاه خود را در مناطق آزاد تثبیت بخشیده و ضمن توسعه فعالیت خود بالاترین استانداردهای شفافیت را در سر لوحه کار خود قرارداده است و اعتقاد داردکه اجرای اصول حاکمیت شرکتی در فرآیند مدیریت شر کت بهترین راه برای کسب موفقیت و ایجاد ارزش افزوده برای سهامداران و بیمه گذاران خود میباشد.
وی با بیان اینکه مهمترین خصلت شرکت بیمه آسماری خوشبختانه توانایی جبران خسارات و پرداخت به موقع آن به زیاندیدهگان است اظهار کرد: این مهم بیانگر توانمندی و حرکت صحیح این مجموعه در جهت مشتری مداری-شفافیت و ارائه خدمات درجه یک به بیمه شدگان خود به ویژه در بخش بیمههای درمانی است.
اسکندری تصریح میکند: شرکت بیمه آسماری با بهره گیری شعب قدرتمند خود در مناطق آزاد آماده ارائه انواع خدمات و پوششهای بیمهای از جمله بیمههای اموال، اشخاص، مسئولیت و مهندسی و بیمه نامههای مسافرتی به مشتریان و بیمه گذاران قدیمی و وفادار خود در سطح مناطق آزاد میباشد همچنین آماده همکاری برای ارائه انواع خدمات بیمهای با ساز مانهای مناطق آزاد و بیمه گذاران مهم و معتبر در سطح مناطق میباشد و از همکاریهای دو جانبه با سازمان و شرکتهای مستقر در مناطق استقبال مینماید.