May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۸۱۳
۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲
0

ایمپلنت دندان درمانی برای بی دندانی است که در آن از محصولات متفاوتی استفاده می شود. ما در این مقاله قصد داریم تفاوت ایمپلنت ایرانی و خارجی را مورد مقایسه قرار دهیم تا بیماران بتوانند انتخابی راحت تر داشته باشند.

ایمپلنت دندان به علت کاربرد و مزایای بسیار زیاد محبوبیت بالایی در بین بیماران دارد. می توان گفت: ایمپلنت دندان لقب بهترین درمان برای بی دندانی را دارا است به همین دلیل نیز برند های متفاوتی در حال ساخت ایمپلنت های دندانی می باشند. لازم به ذکر است که هر کدام از این برند ها متعلق به کشوری خاص هستند.

ایمپلنت های ایرانی چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد برند های مختلفی از کشور های متفاوت در حال تولید ایمپلنت های دندان می باشند که یکی از آنها ایران است. صنعت ایمپلنت سازی در ایران نسبت به دیگر برند های جهانی تا حدی نوپا می باشد اما در این مدت زمان کم، ایمپلنت های ایرانی توانسته اند تا طرفداران مخصوص به خود را پیدا نمایند.

تفاوت ایمپلنت ایرانی و خارجی در چیست ؟

ایمپلنت های خارجی چیست؟

برند های که در خارج از ایران مشغول به ساخت ایمپلنت های دندانی هستند را به اصطلاح ایمپلنت های خارجی می گویند. باید گفت: کشور های زیادی دارای صنعت ایمپلنت سازی می باشند که برند های مختلفی در آنها مشغول به فعالیت هستند. محبوب ترین برند های ایمپلنت سازی و معروف ترین آنها متعلق به کشور های زیر می باشند:

  • کشور آمریکا
  • کشور سوئیس
  • کشور کره
  • کشور های اروپایی

حال که با ایمپلنت های ایرانی و خارجی آشنا شدید تفاوت های موجود بین آنها را بررسی می کنیم. اما به یاد داشته باشید که برند های سازنده ایمپلنت فارق از کشور سازنده، دارای کیفیت های بالا و پایین می باشند که ما در این مقاله فقط ایمپلنت های با کیفیت ایرانی و خارج را مد نظر قرار داده ایم.

تفاوت ایمپلنت ایرانی و خارجی

حال که در قسمت های بالایی با ایمپلنت های ایرانی و خارجی آشنا شدید زمان آن رسیده که این دو را با یکدیگر مقایسه کنیم و تفاوت های آنها را برای شما بیان کنیم. شما با دانستن این تفاوت ها و نسبت به شرایط خود می توانید انتخاب راحت تری را داشته باشید.

تفاوت ایمپلنت ایرانی و خارجی در چیست ؟

تفاوت ایمپلنت ایرانی و خارجی در قیمت

همانطور که می دانید قیمت ایمپلنت دندان یکی از مهم ترین فاکتور ها برای هر بیمار می باشد و از طرفی هزینه های این درمان به عوامل متفاوتی بستگی دارد. یکی از مواردی که می تواند به صورت مستقیم بر روی قیمت ایمپلنت دندان تاثیر بگذارد، برند ایمپلنتی است که توسط بیمار انتخاب می شود.

نرخ ارز و نواسانات آن می تواند قیمت ایمپلنت های خارجی را تغییر دهد و بر روی آنها تاثیر بگذارد. از طرفی ایمپلنت های ایرانی به علت تولید در داخل کشور و تاثیر کم نرخ ارز بر آنها قیمت به شدت به صرفه تری دارند.

در حقیقت از این بخش می توان نتیجه گرفت که قیمت ایمپلنت های ایرانی نسبت به ایمپلنت های خارجی به شدت پایین تر است. در حقیقت یکی از مواردی که باعث محبوبیت ایمپلنت های ایرانی در بین بیماران شده است همین مورد می باشد.

تفاوت ایمپلنت ایرانی و خارجی در خدمات رسانی

یکی از نکات بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه نمائید، خدماتی است که هر برند قبل و پس از درمان در اختیار بیماران و پزشکان قرار می دهد. در حقیقت در درمان ایمپلنت دندان از محصولات متفاوتی استفاده می شود که هر برند باید تمام آنها را فراهم کند.

از طرفی شما در درمان خود نیاز به پایه ایمپلنت هایی با سایز های متفاوت خواهید داشت که باید آنها موجود باشند تا بتوانید درمان خود را ادامه دهید. می توان گفت: ایمپلنت های ایرانی در تمام موارد خدمات رسانی از ایمپلنت های خارجی عملکرد بهتری را  دارد و در دسترس تر می باشند.

تفاوت ایمپلنت ایرانی و خارجی در کیفیت

کیفیت محصولات مورد استفاده در درمان ایمپلنت اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا کیفیت محصولات می توانند به صورت مستقیم بر درصد موفقیت درمان و طول عمر ایمپلنت ها تاثیر بگذارند به همین دلیل نیز باید به این فاکتور دقت ویژه ای داشت.

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، ایمپلنت های ایرانی نوپا تر از ایمپلنت های مرغوب خارجی هستند به همین دلیل می توان نتیجه گرفت که کیفیت ایمپلنت های ایرانی کمتر از ایمپلنت های خارجی است.

تفاوت ایمپلنت ایرانی و خارجی در چیست ؟

البته لازم به ذکر است که در این مقایسه فقط برند های با کیفیت خارجی را در نظر گرفتیم و این موارد به معنی بی کیفیت بودن ایمپلنت های ایرانی نمی باشد. در حقیقت ایمپلنت های ایرانی از برخی برند های خارجی کیفیت بسیار بیشتری دارند.

تاثیر تفاوت ایمپلنت ایرانی و خارجی بر بیماران

در بالا به صورت کامل تفاوت های ایمپلنت ایرانی و خارجی را مورد بررسی قرار دادیم اما در این قسمت قصد داریم به بررسی تاثیر این تفاوت ها بپردازیم پس با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

تاثیر تفاوت ایمپلنت خارجی و ایرانی بر طول عمر درمان

فارغ از کشور سازنده ایمپلنت عوامل متفاوتی می توانند بر طول عمر این درمان تاثیر بگذارند که شما باید آنها را بدانید و به آنها دقت ویژه ای داشته باشید. عوامل تاثیر گذار بر قیمت ایمپلنت به شرح زیر می باشد:

  • برند ایمپلنت
  • شرایط درمانی بیمار
  • تخصص و تجربه پزشک
  • رعایت مراقبت های ایمپلنت

اگر در درمان خود به تمام موارد بالا دقت نمائیم می توان گفت: ایمپلنت های ایرانی و خارجی طول عمر بالایی را به بیمار ارائه می دهند اما به علت بالاتر بودن کیفیت ایمپلنت های خارجی که در بالا آن را شرح دادیم طول عمر این ایمپلنت ها نیز مقداری بالاتر از ایمپلنت های ایرانی می باشد.

تاثیر تفاوت ایمپلنت ایرانی و خارجی بر شرایط مالی بیماران

شرایط اقتصادی بیماران یکسان نیست و از طرفی قیمت این درمان برای بیماران اهمیت بسیار زیادی دارد. در حقیقت می توان گفت: تفاوت ایمپلنت ایرانی و خارجی در این بخش بسیار زیاد است. برای مثال قیمت ایمپلنت های ایرانی به صورت میانگین 6.000.000 تومان می باشد. این مورد در حالی است که به صورت میانگین برای استفاده از ایمپلنت های خارجی مرغوب باید 8.500.000 هزینه نمائید.

بیشتر بخوانید : قیمت ایمپلنت ایرانی

همانطور که در بالا دیدید ایمپلنت های ایرانی به بیماران فشار اقتصادی کمتری را وارد می کنند و از طرفی شما می توانید در برخی از مراکز دندان پزشکی، ایمپلنت دندان را به صورت اقساطی انجام نمائید تا فشار اقتصادی کمتری نیز به شما وارد شود.

تاثیر تفاوت در ایمپلنت ایرانی و خارجی بر تعداد بیماران

همانطور که در قسمت های بالایی بررسی کردیم قیمت و شرایط خدمات رسانی ایمپلنت های ایرانی بهتر از ایمپلنت های خارجی می باشد. به همین دلیل بیماران بیشتری می توانند از ایمپلنت های ایرانی استفاده نمایند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: