May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۷۹۳
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۱
0
رئیس سازمان ثبت احوال گفت: اولین نسخه سرویس روابط سببی و نسبی تولید شده و در حال حاضر این سرویس در اختیار برخی دستگاه‌های اجرایی قرار دارد.

راه اندازی پایگاه اطلاعات خانواده

هاشم کارگر رئیس سازمان ثبت احوال کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ارتقاء پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به منظور پوشش روابط سببی و نسبی به عنوان وظیفه ذاتی سازمان ثبت احوال کشور و ضرورت اجتناب ناپذیر ارائه خدمات شفاف و استناد پذیر در دست اجرا می‌باشد و زیرساخت‌های لازم ایجاد و طراحی این پایگاه آغاز شده است.

وی افزود: ایجاد این پایگاه موضوع آیین نامه اجرایی نحوه شناسایی خانوار‌های ایرانی و اتباع خارجی موضوع بند ۲ تبصره ۸ الحاقی به ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم می‌باشد و بر اساس احکام این آیین نامه سازمان ثبت احوال کشور مسئول ایجاد این پایگاه است.

کارگر با اشاره به اقدامات انجام شده برای راه اندازی پایگاه اطلاعات جمعیت کشور گفت: تاکنون اقداماتی نظیر طراحی پایگاه و ایجاد زیر ساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری لازم، دریافت اطلاعات سازمان هدفمندی یارانه ها، ارائه سرویس به پنجره واحد خدمات دولت هوشمند، مشارکت فعال در کارگروه مسئول اجرای آیین نامه شناسایی خانوار انجلم شده است.

وی در خصوص ایجاد پایگاه خانواده روابط سببی و نسبی گفت: در راستای انجام یکی از تکالیف مصرح در ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک، سازمان ثبت احوال کشور ایجاد پایگاه خانواده (روابط سببی و نسبی) را براساس توان داخلی سازمان آغاز نموده و مبتنی بر داده‌های استخراج شده، نسبت به ایجاد و ارائه سرویس پایه اطلاعات خانواده اقدام نموده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: اولین نسخه سرویس روابط سببی و نسبی تولید شده و در حال حاضر این سرویس در اختیار برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک مرکزی، درگاه یکپارچه خدمات دولت هوشمند (ثبت نام یارانه)، فراجا و مرکز اطلاعات مالی قرار گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: