کد خبر: ۳۹۴۸۱۲
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
0
فرستاده آمریکا در امور یمن از ایران خواست تا با حمایت از روند صلح به پایان جنگ در یمن کمک کند.

فرستاده آمریکا در امور یمن از ایران برای برقراری صلح کمک خواست

«تیموتی لندرکینگ» فرستاده آمریکا در امور یمن در سخنانی با اشاره به استقبال ایران از اعلام آتش‌بس در یمن که سال گذشته اتفاق افتاد، اعلام کرد او از طرف‌ها می‌خواهد که از فرصت استفاده کرده و بپذیرند که توافق مستلزم مصالحه از جانب همه طرف‌هاست.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، لیندرکینگ که در «موسسه خاورمیانه در واشنگتن» نشستی داشت، گفت:: ما می‌خواهیم ببینیم که ایران حمایت خود را از روند سیاسی که امیدوارم ایجاد شود، نشان دهد.

در همین راستا محمد عبدالسلام، سخنگو و رئیس هیأت مذاکره کننده جنبش انصارالله نیز درخصوص شروط یمن برای آتش بس دوباره در یمن اعلام کرد که هرگونه راه‌حل جنگ یمن باید مستلزم پرداخت حقوق کارکنان از درآمد‌های نفتی و گاز براساس بودجه سال ۲۰۱۴، بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر و جاده‌ها و نیز آزادی تمام اسیران و حل کامل موضوع بشردوستانه باشد.

سال گذشته به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد و حسن نیت صنعا، ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ آتش بسی دو ماهه در یمن برقرار شد که پس از دو دوره تمدید دو ماهه ۲ اکتبر گذشته (۱۰ مهرماه) بدون دستیابی به توافقی جدید به پایان رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: