April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۱۵۰
۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۹
0

امروزه کاشی و سرامیک یکی از پرطرفدارترین و مقرون به صرفه‌ترین مصالح برای پوشش کف و دیوار است. از آنجایی که کاشی‌های سرامیکی پس از نصب به مدت طولانی‌، احتمالا برای همیشه ماندگار می‌شوند، بنابراین در انتخاب آن‌ها باید بسیار دقت کنید. در این مطلب شما را با بهترین کاشی و سرامیک برای تمام نقاط ساختمان آشنا می‌کنیم، پس توصیه می‌شود تا پایان با ما همراه باشید.

از آنجایی که کاشی یا سرامیک‌های مورد استفاده در ساختمان باید مقاومت بالایی داشته باشند، فلورا استیل استفاده از سرامیک پرسلان را توصیه می‌کند زیرا یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در بسیاری از قسمت‌های ساختمان است.

تفاوت میان سرامیک معمولی با نوع پرسلان چیست؟

تفاوت سرامیک‌های پرسلان با سرامیک‌های معمولی در خواص فیزیکی و شیمیایی آن‌ها است. پرسلان ساختار فشرده‌تر و بافت یکنواخت‌تری دارد. علاوه بر این، کاشی‌های پرسلان به راحتی تمیز می‌شوند و بادوام هستند. سرامیک‌های معمولی می‌تواند در اثر ضربه و گرما آسیب ببیند. بنابراین کاشی و سرامیک پرسلان مناسب‌ترین گزینه برای استفاده در تمام نقاط ساختمان محسوب می‌شود. جدا از همه این موارد، بین انواع سرامیک‌ها نیز تفاوت قیمت وجود دارد و سرامیک‌های پرسلان گران‌تر هستند.

 

یکی از مهمترین کاربردهای سرامیک پرسلان:

استفاده در آشپزخانه‌ها به عنوان کاشی بین کابینتی و حمام‌ها است زیرا این نوع سرامیک، به دلیل مقاومت بالای خود در برابر رطوبت و حرارت، مناسب برای این فضاها است. همچنین به عنوان سرامیک کف و سرامیک دیوار های داخلی و خارجی ساختمان نیز استفاده می‌شود. این نوع سرامیک، به دلیل مقاومت بالای خود در برابر خط و خش، ضربه و حرارت، مناسب برای استفاده در فضاهای تجاری مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها نیز می‌باشد.

ویژگی‌های سرامیک پرسلان:

پرسلان نوعی خاک رس با ساختار فشرده و ظاهری یکنواخت است. این نوع سرامیک حاوی موادی مانند فلدسپات، کائولن و سنگ آهک است. یکی از ویژگی‌های مهم سرامیک پرسلان مقاومت بالای آن در برابر خراش است. این فرآیند کاشی و سرامیک را به یکی از بادوام‌ترین انواع کاشی تبدیل می‌کند.

همچنین سرامیک پرسلان مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند. این ویژگی آن را برای استفاده در مکان‌های پرتردد و عمومی مانند پارکینگ، پله ها و حتی باغ‌ها مناسب می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های سرامیک پرسلان مقاومت آن در برابر دما و رطوبت است. این ویژگی سرامیک پرسلان را به یکی از گزینه‌های مناسب برای استفاده در تمامی قسمت‌های ساختمان تبدیل می‌کند.

 

مزایای استفاده از سرامیک پرسلان استفاده از سرامیک پرسلان:

Top of Form

Bottom of Form

یکی از مهمترین مزایای استفاده از سرامیک پرسلان مقاومت آن در برابر خط و خش، ضربه، حرارت و رطوبت است. از دیگر مزایای استفاده از سرامیک پرسلان مقاومت آن در برابر اشعه UV و مواد شیمیایی است که آن را به یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای استفاده در فضای باز تبدیل می‌کند، به همین دلیل برای سرامیک نما و یا کاشی استخری نیز می‌توان مورد استفاده قرار داد.

نتیجه‌گیری:

چرا استفاده از سرامیک پرسلان برای ساختمان‌ها توصیه می‌شود؟

1 – زیرا دارای مقاومت بسیار بالا در برابر خط و خش، ضربه، حرارت و رطوبت هستند و

2 -  دارای طول عمر بالا نسبت به دیگر سرامیک‌های معمولی،

3 – دارای قابلیت تمیز کردن و نگهداری راحت،

4 – دارای ظاهری زیبا و جذاب که باعث زیبایی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان می‌شود،

5 -  در انواع رنگ‌ و طرح‌های مختلف تولید و موجود می‌باشند،

6 – قابل استفاده برای تمام نقاط ساختمان شامل پارکینگ، حمام، آشپزخانه، نمای ساختمان، استخر و...

بنابراین، استفاده از سرامیک به عنوان یکی از مصالح ساختمانی، به دلیل ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی برتر خود، مناسب و پرکاربرد است.

در نهایت از بین انواع سرامیک، در این مقاله شما را با سرامیک پرسلان برای استفاده در تمامی قسمت‌های ساختمان آشنا کرده‌ایم. انواع سرامیک پرسلان با طرح و رنگ‌های مختلف و برندهای مشهور در فروشگاه اینترنتی فلورا استیل موجود می‌باشد.

 

همانطور که می‌دانید ایران جز برترین تولید کننده کاشی و سرامیک در خاورمیانه بوده و با تجهیزات روز به روز پیشرفته به تحولات خود در این زمینه ادامه می‌دهد. به همین دلیل انواع کاشی و سرامیک با برندهای متفاوت در بازار کشور به فروش می‌رسد.

 برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر کافیست با کارشناسان مجرب فلورا استیل با شماره 02144177592 تماس حاصل فرمایید تا تمامی راهنمایی‌ها در اختیار شما عزیزان قرار گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: