کد خبر: ۳۹۵۳۰۶
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
0

پژو پارس که نسخه فیس لیفت موفقی از ۴۰۵ فرانسوی‌الاصل به‌شمار می‌رود، یکی از محبوب‌ترین سدان‌های خانوادگی موجود در بازار خودرو کشورمان است. ماشینی که با وجود ظاهر کلاسیک و نه‌چندان مدرنش، همچنان گزینه اصلی خرید نزد بسیاری از مشتریان حتی جوانان محسوب می‌شود و همواره تقاضا برای خرید نقدی و اقساطی این ماشین وجود دارد.

ما در این مقاله ضمن اینکه به مشخصات خودرو پارس تیو فایو و نکات مهم در نگهداری آن خواهیم پرداخت، بهترین مرکز برای خرید نقدی و اقساطی این سدان خانوادگی ایران‌ خودرو را نیز به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.



مشخصات خودرو پارس تیو فایو

نمی‌توان درباره مشخصات پارس تیوفایو سخن گفت، اما به اصلی‌ترین ویژگی این ماشین یعنی موتور پرقدرت و کم استهلاک TU5 اشاره‌ای نکرد. قرار گرفتن عبارت تیو فایو در کنار هر کدام از خودروهای ایرانی، نقش تعیین‌کننده‌ای در سطح افزایش تقاضا برای خرید آن خواهد داشت. اما آیا این پیشرانه واقعا قدرتمند است و یک برگ برنده برای خودروها محسوب می‌شود یا همه چیز حاصل یک بازی‌سازی رسانه‌ای و تبلیغات دهن‌پرکن است؟!

واقعیت این است که موتور TU5 به شتاب عالی و چالاکی شهرت دارد. تجربه کاربری مالکان خودروهایی که از این موتور بهره‌مند بوده‌اند هم این ادعا را تایید می‌کند. همچنین این موتور از جمله موتورهای جان‌سختی است که روی خودروهای ایرانی تعبیه شده است، به این معنا که خیلی دیر خراب می‌شود، استهلاک آن بسیار کم است و از طرفی میزان مصرف سوخت را به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

بنابراین پیرامون مشخصات خودرو پارس تیو فایو و نکات مهم در نگهداری آن باید گفت، با خرید این سدان ایران خودرو صاحب ماشینی خواهید شد که:

  • موتور قدرتمندی دارد

  • مصرف سوخت منطقی و اقتصادی دارد

  • استهلاک موتور آن بسیار پایین است

  • هزینه جانبی بسیار پایینی روی دست مالک می‌گذارد

  • و اگر دغدغه زیست محیطی دارید خوب است بدانید که موتور تیو فایو پارس، کمترین میزان آلاینده‌ها را وارد محیط می‌کند.

پارس اگرچه ظاهر مدرنی ندارد، اما از هماهنگی بسیار خوبی بین تجهیزات و خط و خطوط بدنه برخوردار است. به طوری که هنوز حتی جوانان ظاهر اصیل و کلاسیک آن را به خودروهای پر زرق و برق جدید داخلی و خارجی ترجیح می‌دهند. البته به غیر از ظاهری که همچنان خسته‌کننده نشده است، شتاب و چالاکی پارس هم در انتخاب شدن از سوی جوانان نقش دارد.

در ادامه مشخصات خودرو پارس تیو فایو و نکات مهم در نگهداری آن به امکانت رفاهی این خودرو می‌پردازیم. جایی که در فهرست آپشن‌های این سدان خانوادگی می‌توانیم عباراتی چون:

  • سنسور دنده عقب

  • سیستم هشدار دهنده كاهش باد لاستيک‌ها

  • سنسور نور

  • سنسور باران

  • دوربين ديد عقب

  • بالابر برقی شیشه‌های جلو و عقب

  • شيشه‌های عقب دودی

  • و ايموبيلايزر

را ببینیم.




نکات مهم در نگهداری از پارس تیو فایو

در این بخش از مقاله مشخصات خودرو پارس تیو فایو و نکات مهم در نگهداری آن قصد داریم برجسته‌ترین مواردی را یادآوری کنیم که در نظر گرفتن آن باعث می‌شود بر عمر مفید خودرو شما افزوده شود و اصطلاحا کمتر پایتان را به تعمیرگاه باز کند و خرج روی دستتان بگذارد:

  • طبق توصیه کمپانی از روغن موتور مناسب خودرو استفاده کنید و در زمان مشخص برای تعویض آن اقدام کنید.

  • بر اساس توصیه سازنده، میزان فشار باد لاستیک‌ها را به صورت ماهانه بررسی کنید.

  • میزان آب باطری را در فصول زمانی معین بررسی کنید.

  • از سلامت سیم‌ها و کابل‌ها مطمئن شوید.

  • شمع‌ها، صافی بنزین، لنت ترمز، تسمه تایم، روغن و فیلتر هوا را در موعد مقرر تعویض کنید.

  • از مشخصات خودرو پارس تیو فایو و نکات مهم در نگهداری آن باید به این نکته تشاره کنیم که حداقل سالی یکبار بدنه ماشین را پولیش کنید.

  • روشن شدن چراغ چک را ساده نگیرید و حتما خودرو را به یک تعمیرکار مجرب نشان دهید.

  • با تغییر فصل، مراقبت‌های ویژه همان فصل را برای خودرو خود اعمال کنید.

خرید پارس تیو فایو

اکنون که به مشخصات خودرو پارس تیو فایو و نکات مهم در نگهداری آن پرداختیم، وقت آن رسیده است تا درباره شیوه‌های خرید محبوب‌ترین عضو خانواده پژو پارس صحبت کنیم. به‌طور کلی سه راه برای خرید پارس وجود دارد:

  1. خرید از کارخانه در قالب طرح‌های پیش فروش یا فروش فوق العاده

  2. خرید پارس از بازار خودروهای دست دوم

  3. خرید اقساطی پارس تیوفایو

خرید از ایران خودرو شرایط خاص خودش را دارد. از جمله اینکه نباید طی سالهای قبل از کمپانی‌های ایرانی ماشین خریده باشید، پلاک فعال نداشته باشید و پس از برنده شدن در قرعه کشی باید تمام مبلغ خودرو را یکجا پرداخت نمایید. با توجه به قیمت پارس TU5 این شیوه معمولا برای کسانی مناسب است که اولا وقت کافی برای انتظار کشیدن و برنده شدن در طرح‌ها داشته باشند، ثانیا پول کافی برای پرداخت یکباره در حسابشان باشد.

اگرچه با توجه به مشخصات خودرو پارس تیو فایو و نکات مهم در نگهداری آن این سدان خانوادگی ارزش خرید دارد، اما خرید از بازار دست دوم را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم. زیرا معمولا معایب این روش نسبت به مزایای آن بیشتر است و غالبا پس از خرید خودرو است که ایرادات ریز و درشت فنی ماشین‌ها یکی پس از دیگری سر باز می‌کنند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که به جای خرید از بازار دست دوم سراغ طرح‌های اقساطی برای خرید خودرو صفر بروید.

در سال گذشته که خبری از فروش قسطی ماشین توسط ایران خودرو نبود و انتظار هم نمی‌رود این کمپانی برای سال ۱۴۰۲ قصد داشته باشد طرح عرضه اقساطی ارائه دهد، بنابراین چاره‌ای نیست جز اینکه برای خرید پارس به شیوه قسطی به سراغ مجموعه‌های معتبر بروید.



بهترین شرایط فروش پارس tu5

اگر با بررسی مشخصات خودرو پارس تیو فایو و نکات مهم در نگهداری آن به این نتیجه رسیده‌اید که این سدان اصیل فرانسوی الاصل را خریداری کنید، اما حوصله انتظارهای خسته‌کننده برای برنده شدن در قرعه کشی‌های ایران خودرو را ندارید و یا با مشکل تامین اعتبار مالی برای پرداخت یکباره قیمت تمام شده خودرو مواجه هستید، می‌توانید به شیوه اقساطی از طریق مراکز معتبر اقدام کنید.

بهتر است به دنبال مجموعه‌ای باشید که بستری مهیا کرده باشد که شما بتوانید با هر توان مالی، هر میزان سرمایه و هر میزان درآمدی که دارید در طرح‌های اقساطی آن شرکت کنید.

سایا خودرو عنوان مجموعه‌ای با سابقه و معتبر است که علاوه بر ایجاد شرایطی برای خرید خودرو با حداقل پیش پرداخت، امتیازات دیگری نظیر تحویل فوری، ثبت سند به نام خریدار، اقساط بلند مدت، تعیین مبلغ اقساط بر اساس توان مالی مشتری، تنظیم قرارداد شفاف و قیمت‌های واقعی را نیز برای مشتریان خود در نظر گرفته است. فرقی ندارد که قصد خرید دیگنیتی دارید یا پارس تیوفایو، می‌خواهید پراید بخرید یا دنا پلاس توربو اتومات، برای خرید اقساطی، استعلام قیمت و دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید با مراکز فروش این مجموعه تماس حاصل نمایید.

کلام آخر

با بررسی مشخصات خودرو پارس تیو فایو و نکات مهم در نگهداری آن دانستیم که این محصول دو رگه ایرانی_فرانسوی از ارزش خرید خوبی برخوردار است و دارای مزایای متعددی است. چنانچه قصد خرید نقدی بدون شرکت در طرح‌های ثبت نام و قرعه‌کشی را دارید یا با کسری بودجه مواجهید و قصد خرید اقساطی دارید، سایا خودرو با بهترین امکانات در کنار شماست.




شما برای استعلام قیمت انواع خودروهای داخلی، وارداتی و مونتاژی اعم از قیمت فیدلیتی، دنا، تارا، برلیانس، جک و ..، ثبت نام در طرح‌های فروش خودرو و نیز دریافت مشاوره رایگان پیش از خرید، می‌توانید همه روزه در ساعات کاری با مراکز فروش این مجموعه تماس حاصل نمایید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: