May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۴۴۴
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
علی بهادری جهرمی در بابل،گفت:تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران پارسال از ۱۰۰ میلیارد دلار هم عبور کرد.

تجارت خارجی ایران پارسال از ۱۰۰ میلیارد دلار هم عبور کرد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با حضور در گردهمایی بزرگ نیرو‌های ولایی و انقلابی بابل در مدرسه صدر این شهرستان، گفت: تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۱ از ۱۰۰ میلیارد دلار هم عبور کرد و به ۱۱۲ میلیارد دلار رسید که نسبت به شروع دولت ۵۰ درصد افزایش یافت.

او افزود: در بحث خودرو در سال ۹۱ سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار خودرو در کشور توزیع می‌شد که در دولت بعد از آن، به زیر ۸۰۰ هزار رسید و شهریور ۱۴۰۰ که دولت شروع به کار کرد زیر یک میلیون خودرو عرضه می‌شد.

بهادری جهرمی گفت:اما در بحث ارز در هشت سال قیمت ارز از سه هزار تومان به ۳۲ هزار تومان رسید و بعد مسئولان آن را به ۲۷ هزار تومان رساندند که این یعنی به ۹۰۰ درصد افزایش رسید.

او افزود: در هشت سال قبل از دولت سیزدهم، نه تنها رکورددار تورم در دولت‌های بعد از انقلاب بلکه در ۱۰۰ سال اخیر بوده ایم.

بهادری جهرمی گفت: دشمن برای از پا در آوردن کشور هر آنچه در توان داشت به میدان آورد. شیطان بزرگ و همه ایادی با همه ابزار به میدان آمدند و مردم مقاومت کردند که نمونه آن راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بود.

او افزود: دشمن مشکل و مساله اساسی دارد که آن مساله هویت ایرانی و اسلامی مردم ایران است. این دین مداری، روحیه، استعداد و نخبگی، تلاش و پشتکار، و پیوند ناگسستنی میان امت و امامت و ولایتمداری دشمن را با هر ابزاری که وارد می‌شود به زمین می‌زند.

بهادری جهرمی گفت: مرکز ثقل جنگ ترکیبی دشمن همین ضربه زدن به هویت ایرانی و از بین بردن آن است؛ اما اینکه دولت چه کرد باید بگویم دولت دور برگردان زد و یک میلیون و ۳۲۰ هزار خودرو در یکسال عرضه کرد و در بحث ناترازی بودجه موفق بودیم و تورم ۶۰درصدی سالانه را به ۴۶درصد رسانده‌ایم.

او با طرح این پرسش که چرا کشوری را ۴۴ سال تحریم کنند و چه ضرری دارد این کشور فعالیت اقتصادی داشته باشد و چرا باید این اقدام غیرطبیعی را علیه ایران اعمال کنند، افزود: البته این کار برای کشور تحریم کننده هم هزینه دارد و کشور‌های ثالث را از معامله با ایران منع کرده و با این کار آبروی خود را زیر سوال می‌برد.

سراسیمه شدن دشمن از پیشرفت ایران

بهادری جهرمی گفت: انقلاب اسلامی یعنی با یکی بودن دین و سیاست هم می‌توان موفق بود و دشمنان می‌گویند ما این کشور را تحریم کردیم علیه آن هشت سال جنگ به راه انداختیم و آن را تقریبا درگیر یک جنگ جهانی کردیم، اما نه تنها عقب نیفتاد بلکه پیشرفت هم کرده و این چه الگو و مدلی است اگر این مدل را مردم در جهان بشناسند بسیار خطرناک است و همه استدلال‌های ما را زیر سوال می‌برند پس باید تمام قد مقابل آن بایستیم.

او با مقایسه انقلاب اسلامی با دوره قبل از آن، افزود: از ۱۰۰ درصد وابستگی نظامی و ۱۰۰ درصد وابستگی به نفت به سمت استقلال نظامی و کاهش وابستگی به نفت رفتیم. برای همین می‌خواهند تا مردم شیرینی پیشرو بودن در حوزه صنعتی، پزشکی، کشاورزی و درمانی را حس نکنند و اینکه امروز با داشتن دانش هسته‌ای می‌توانیم پرتو درمانی داشته باشیم و مردم باید تصور کنند ضرر کردیم و نباید بدانند در حوزه نانو جزو پنجمین کشور دنیا هستیم.

بهادری جهرمی با غیرقابل مقایسه دانستن پیشرفت‌های ۴۴ سال قبل و بعد انقلاب، گفت: سطح رفاه و میزان سواد عمومی در این دو برهه زمانی، امید به زندگی و سطح دسترسی به خدمات بهداشتی و مواد غذایی قابل مقایسه نیست ... قبل از انقلاب گاهی موارد قحطی بود، اما به زعم آنان نباید این تاریخ دیده شود و دست شان رو می‌شود.

او افزود: در آن زمان می‌گفتند ایران ژاندارم منطقه شده است و بیایید مبتنی بر آمار‌های جهانی قدرت نظامی امروز که مردم ساختند با ژاندارم منطقه قبل انقلاب را مقایسه کنیم.

سخنگوی دولت گفت: در این سال‌ها هر جا مقاومت کردیم پیروز شدیم و هر جا نقطه ضعف نشان داده ایم ضرر کردیم. دشمن وقتی پیشرفت را می‌بیند سراسیمه می‌شود و تمام قد وارد جنگ می‌شود که یک لیتر نفت نتوانی بفروشی و یک ریال نتوانی وارد کشور کنی.

برای دریافت واکسن نیز تحریم بودیم

بهادری جهرمی گفت: حدود هشت سال قبل از این دولت را با رویه مذاکره پیش رفتیم، در حوزه سلامت و بهداشت نتیجه الگوی مذاکره چه بود؟ اقلام دارویی و کالای اساسی را گفتند بخاطر حقوق بشری بودن تحریم نمی‌کنند، اما آیا به ما واکسن دادند.

او افزود: شهریور ۱۴۰۰ روزی ۷۰۹ نفر کشته شده کرونا داشتیم مدارس و دانشگاه‌ها غیرحضوری و بازار کسب و کار و سفر تعطیل بود بعد از سه ماه کشور رکورد دار تزریق واکسن در جهان شد پس باید از الگو‌های موفق تجربه بگیریم.

بهادری جهرمی با اشاره به الگوی جدید، گفت: ۲۹ سال است که آمریکا مثلا آمده با صدام مبارزه کرده و بر عراق و همچنین افغانستان سیطره دارد باید دید چه تکنولوژی و پیشرفتی برای مردم این ۲ کشور آورده است و در همین ۲۰ سال با ما در جنگ بود که پیشرفت‌های فراوان در علم تکنولوژی و صنعت داشتیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: