May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۶۴۸
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
از طرح افزایش ظرفیت و توسعه انبارش قیر در شرکت نفت پاسارگاد آبادان با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی آیین بهره برداری شد.

بهره برداری از مخازن ذخیره سازی قیر در کارخانه قیر پاسارگاد آبادان

آیین بهره برداری از طرح افزایش ظرفیت و توسعه انبارش قیر در شرکت نفت پاسارگاد آبادان با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در آبادان برگزار شد.

مسئولان پیش از این اعلام کردند پس از به بهره برداری رسیدن این طرح امکان ذخیره سازی ۲۰ هزار تنی قیر در ۴ مخزن ۵ هزار تنی را فراهم می‌کند. با اضافه شدن این مخازن ظرفیت ذخیره سازی کارخانه قیر پاسارگاد آبادان افزون بر ۳۵ هزار تن خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در آیین بهره برداری از مخازن ذخیره سازی قیر در کارخانه قیر پاسارگاد آبادان گفت: این مجموعه ۲۰ هزارتنی انبارش و ذخیره گاه نفت پاسارگاد به رغم اینکه روند ساخت آن از سال‌ها قبل آغاز شده بود، اما با مشکل منابع اعتباری روبرو شد و در نهایت در خلال سفر‌های ریاست جمهوری تامین اعتبار شد و امروز با ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید که قدم بزرگی در جهت پیشرفت‌های اقتصادی محسوب می‌شود.

سید صولت مرتضوی گفت: ذخیره سازی تولیدات، امکان انبارش و صادرات مناسب از طریق بنادر، ایجاد ارزش افزوده و امکان عرضه مستقیم در بورس کالا از جمله امتیازات ویژه این مخازن ۲۰ هزارتنی انبارش قیر است.

او با اشاره به اهمیت صادرات و ارزآوری افزود: این کارخانه سرمایه بسیار قابل توجهی برای کشور محسوب می‌شود، زیرا هم در زمره صادرات نفتی قرار دارد و هم به جای نفت خام خود محصول را صادر می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به سفر ۲ روزه رئیس جمهور طی هفتم و هشتم اردیبهشت به خوزستان گفت: مصوبات و منابع بسیار خوبی برای طرح توسعه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به عنوان پیشانی استان خوزستان جمع بندی شده که در سفر رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد.

سید صولت مرتضوی با بیان اینکه توجه به شهر‌های آبادان و خرمشهر حق مردم است و هیچ منتی بر مردم این خطه نیست از شرکت نفتی پاسارگاد خواست سهمیه قیر اختصاصی به شهر‌های آبادان و خرمشهر را افزایش دهد تا عملیات آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های شهر سریعتر و با کیفیت بهتری ادامه یابد.

شرکت نفت پاسارگاد با پایانه صادراتی در ماهشهر و امکان ذخیره سازی ۱۳ هزار تنی قیر، ۱۳۰ میلیون دلار ارز آوری برای کشور دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: