May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

عوارض جراحی چاقی

جراحی چاقی روش ئرمانی است که خیلی از افراد برای کاهش وزن استفاده میکنند. در این روش، قسمتی از معده برداشته یا حجم آن کاهش داده می شود. در این صورت، حجم غذایی که فرد در طول روز دریافت میکند کاهش می یابد و با کاهش کالری روزانه، وزن فرد هم کم خواهد شد.

در این روش ها بهترین جراح چاقی به جای اینکه برش بزرگی در بدن فرد ایجاد کند، به روش لاپاراسکوپی، چند برش کوچک در ناحیه شکم فرد ایجاد میکند و عمل جراحی چاقی را انجام می دهد.

به صورت کلی، اگر از روش های دیگر برای کاهش وزن نتیجه نگرفتید، جراحی چاقی می تواند به شما در مسیر لاغری و کاهش وزن کمک شایانی بکند. جراحی های چاقی، یکی از بهترین روش ها برای چاقی های مفرط و مزمن می باشد و می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود ببخشد.

ای نکته را در نظر بگیرید که جراحی چاقی یک راه حل درمانی برای چاقی مفرط است و قطعا محدودیت ها و مخاطراتی به همراه دارد. زمانی جراحی چاقی تاثیر خود را بیشتر نشان می دهد که شما بعد از جراحی از یک رژیم غذایی مناسب استفاده کنید و فعالیت های بدنی خود را افزایش دهید. در غیر این صورت، میزان وزنی که با کمک جراحی چاقی از دست دادید، دوباره به بدن شما برخواهد گشت.

جراحی چاقی، داشتن فعالیت جسمانی منظم و رژیم غذایی متناسب می تواند اندام ایده آلی را برای شما رقم بزند.

عوارض جراحی چاقی چیست؟

همانطور که بیان کردیم این روش دارای مخاطرات و عوارضی است. این عوارض شامل موارد زیر می باشد:

  • خونریزی و عفونت در محل جراحی

  • اسهال یا یبوست

  • تغییرات در روند سیری و گرسنگی

  • تغییر عادات خوابیدن

  • تهوع و استفراغ

  • و..

علاوه بر موارد مطرح شده، به دلیل کاهش مواد غذایی دریافتی فرد در طولانی مدت، بدن فرد با کمبود انواع ویتامین ها، پروتئین و مواد مغذی روبرو خواهد شد. در نتیجه مشکلاتی مانند ریزش مو، ضعیف شدن ناخن و موها، افزایش چین و چروک روی پوست مواجه خواهد شد.

در نتیجه قبل از اقدام به جراحی چاقی حتما با یک متخصص و بهترین جراح چاقی در این باره مشورت کنید. بهترین جراح چاقی قطعا برای بعد از جراحی شما، یک رژیم غذایی درنظر خواهد گرفت که در کنار آن بتوانید از مکمل های ویتامین و پروتئین استفاده کنید تا عوارض بعد از جراحی را برای شما به حداقل برساند.

انواع جراحی چاقی

عمل جراحی چاقی به دو دستته کلی تقسیم می شود:

جراحی چاقی با کاهش و محدود کردن سایز معده:

در این روش، میزان حجم مواد غذایی که فرد در طول روز دریافت می کند کاهش می یابد و در نتیجه در طولانی مدت لاغری شکل خواهد گرفت. عمل بای پس معده، باریاتریک و .. در این دسته از جراحی چاقی قرار میگیرد.

جراحی متابولیک:

در این روش سایز معده تغییر نخواهد کرد. فقط عوامل جذب کننده و مهارکننده مغذی تغییر میکند. به این روش از جراحی، جراحی تحریکی هم گفته می شود.

اینکه چه روشی برای شما بهتر جواب میدهد، چیزی است که یک متخصص جراحی چاقی بسته به شرایط و وضعیت بیمار تشخیص میدهد.

بهترین جراح چاقی در تهران

بعد از چه مدت فرد می تواند به روتین زندگی خود بازگردد؟

هیچ مدت مشخص و معینی وجود ندارد که برای همه افراد یکسان باشد. مدت زمان برگشتن به روتین زندگی به ویژگی های فرد و نوع عمل جراحی که انجام شده است بستگی دارد. اگر منظور از روتین و عادت های روزمره افراد، تغذیه و سبک زندگی است، باید عنوان کنیم که بهتر است هیچ گاه به عادت های تغذیه قبلی خود برنگردید. چون وزن قبلی شما و میزان وزنی که کم کرده اید دوباره باز خواهد گشت.

شما بعد از جراحی به روتین جدید نیاز دارید. باید سبک زندگی تان و نوع غذایی های مصرفی تان را تغییر دهید. یک متخصص تغذیه می تواند شما را در این مسیر هدایت و کمک کند. البته که حمایت افراد نزدیک شخص و ایجاد محیط مناسب می تواند در این تغییر سبک و زندگی بسیار کمک کننده باشد.

بهترین جراح چاقی در تهران کیست؟

به دلیل حساس بودن این نوع جراحی که میتواند باعث افزایش یا کاهش دوره نقاهت در افراد شود، انتخاب بهترین جراح چاقی می تواند بسیار مهم و ضروری باشد.

به دلیل افزایش مخاطبین این نوع جراحی، تعداد پزشکان زیادی وجود دارند که می توانند این کار را برای شما انجام دهند. اما انتخاب بهترین جراح چاقی کار سخت و سردرگم کننده ای است.

ما در سایت ویکی درمان (https://wikidarman.com) لیستی از بهترین جراح چاقی در تهران را آورده ایم. شما می توانید با انها تماس بگیرید، وقت مشاوره رزرو کنید، نمونه کارهای پزشک را ببینید از دیگر بیماران آن پزشک پرس و جو کنید و بهترین جراح چاقی را خودتان انتخاب کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: