کد خبر: ۳۹۵۹۵۴
۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۸۵۰ قطعه و تجهیز با همکاری شرکت های دانش بنیان بومی سازی می شود.

۸۵۰ قطعه در حوزه شناور و تجهیزات دریایی بومی سازی شد

علی فتحی گفت: تبادل آخرین دستاورد‌های و نوآوری‌های علمی، تجربیات ارتقا سواحل کشور با حضور جامعه دانشگاهی و متخصصان و صنعت گران ووجامعه مهندسان مشاور در روز ۱۹ و ۲۰ فروردین در قالب برنامه دو روزه با ارائه مقالات وکار‌های آموزشی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: برگزاری این همایش در ۱۴ دوره گذشته بستر‌های تعاملات و تبادلات بسیار زیادی بوده و ما طی این چند دهه توانسته ایم به دستاورد‌های خوبی در تمامی بنادر خود برسیم به طوریکه اخیرا پهلوگیری بزرگترین کشتی ۱۸ هزار تنی را داشته ایم، همچنین با همکاری و همت متخصصان و مهندسان در تولید قطعات بنادر و شناور‌ها به ۱۰۰ درصد بومی سازی رسیده ایم. اما در بخش تجهیزات سازمان بنادر متولی شد در نیاز سنجی ۸۵۰ قطعه و تجهیز با همکاری شرکت‌های دانش بنیان باشیم.

او گفت: در حاشیه این همایش نمایشگاهی از تولید قطعات و تجهیزات بنادر برگزار و در آن از اولین قطعات ساخته شده رونمایی می‌شود، همچنین شناور و ساخت شناور‌های ویژه داریم و توسط سازندگانی و در ادامه و هر شرکتی که ورود کند سیاست‌های ما حمایت است.

معاون مهندسی سازمان بنادر گفت: مطالعات فنی و توجیه اقتصادی بندر مکران انجام شده و مرحله نهایی و مطالعات ژئوتکنیک شروع شده و مطالعات طرح جامع در مرحله کامل است و سعی ما آن است که در انتقال اراضی و در استقرار وضعیت حاکمیتی اقدامات لازم صورت گیرد و بندر مکران فاز مطالعاتی و امکان سنجی آن به صورت فاز بندی امسال آغاز می‌شود.

فتحی گفت: در خصوص بندر خلیج فارس هم امسال مطالعات و طرح اجرایی و مطالعاتی آن آغاز می‌شود‌

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر گفت: آمادگی همکاری با چین چه در حاشیه منطقه و چه در خارج آن هستیم و این جزو سیاست‌های ما است.

او گفت: کار گروه‌های فنی بخشی به بنادر و بخشی به خارج برمی‌گردد و کارگروه‌های فنی تشکیل داده ایم و کشور‌های دیگر این ارتباطات در حال انجام است و دیپلماسی قرارداد در مرحله نهایی است و در راستای تکمیل قرارداد‌ها هستیم.

فتحی گفت: تجهیزات ما در تمامی بنادر مستقر است و تمهیدات لازم ماده به کاری در بنادر بالای ۹۰ درصد داریم و وقفه‌ای در جهت تامین قطعات نداریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: