April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۶۵۱۴
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
یک شرکت دانش‌بنیان توانسته است با تولید سامانه‌های کنترل پیشرفته و رباتیک، نیاز صنایع و کارخانجات کشور را تامین کند.

کمک به صنایع نیروگاهی با تولید تجهیزات هوشمند

سعیده محبوبی با اشاره به تولید محصولات دانش‌بنیان در حوزه الکترونیک و مکاترونیک، گفت: طیف متنوع و گسترده‌ای از محصولات دانش‌بنیان طراحی و تولید شده است که در حوزه مکاترونیک می‌توان به سیستم‌های تولید انعطاف پذیر FMS، کنترل پیشرفته DCS نیروگاهی، سیستم‌های رباتیک به همراه ربات دلتا اشاره کرد.

این فعال فناور، با بیان این که امروزه با پیشرفت صنعت نیاز به اتوماسیون بیش از پیش نمایان است، ادامه داد: استفاده از ربات در دنیای صنعتی در حال رشد سریع است به طوری که کار بدون در نظر گرفتن نقش این تجهیزات ممکن نیست. کارخانجات صنایع مختلف برای افزایش سرعت و کیفیت و دقت و هزینه پایین‌تر به سمت رباتیکی کردن تمامی قسمت‌های کارخانه پیش می‌روند و در بعضی از قسمت‌ها که برای انسان خطرناک است مانند جوشکاری و رنگ پاشی و سموم شیمیایی ناچار به استفاده از ربات می‌شوند.

محبوبی با اشاره به این‌که طراحی و نمونه سازی این محصولات در بخش تحقیق و توسعه این شرکت و مبتنی بر نیاز صنایع انجام شده است، ادامه داد: این محصولات پس از طراحی، تولید و انجام آزمایشات دقیق، وارد چرخه تجاری سازی و در نهایت فروش محصول شده‌اند.

این فناور با بیان این‌که امروزه، ۹۰ درصد ربات‌ها، از نوع ربات هاى صنعتى هستند، عنوان کرد: این ربات‌ها عمدتاً در کارخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، انبارها، نیروگاه‌ها، بیمارستان ها، و بخش هاى مشابه به کارگرفته مى‌شوند.

وی با اشاره به قیمت تمام‌شده حدود ۵۰ درصد پایین‌تر از نمونه‌های خارجی نسبت به نمونه‌های وارداتی در عین کیفیت این محصولات، ادامه داد: وجه تمایز این محصولات شامل قیمت مناسب، محصولات با کیفیت، پیاده سازی فناوری‌های روز دنیا نظیر هوش مصنوعی، ارائه خدمات فنی و مهندسی، پیاده‌سازی استاندارد‌های مورد نیاز در مراحل طراحی و ساخت، استفاده از نرم افزار‌های شبیه ساز برای تست نمونه محصولات ساخته شده، دقت بالای عملکرد محصولات است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: