به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، حسین طالبی در مراسم اختتامیه دومین گردهمایی مدیران روابط عمومی بخش معدن و صنایع معدنی ایران با بیان این مطلب گفت: با توجه به دغدغههای ذهنی مخاطبان، روابط عمومیها باید در اطلاع رسانیهای خود به گونهای عمل کنند که مخاطب را اقناع کنند.
وی افزود: برای این منظور، روابط عمومیها باید سه سئوال «چه چیزی را، برای چه کسی و چگونه ارایه دهیم» را در اطلاع رسانیهای خود مدنظر قرار دهند. مدیر روابط عمومی شرکت چادرملو با اشاره به ضرورتهای تهیه خبر در روابط عمومیها تصریح کرد: نوآوری در خبر و جدا شدن از سبک سنتی برای جذب مخاطب و نیز توجه به موضوع هم ذات پنداری در ذهن مخاطب با برانگیختن عواطف و احساسات مخاطب، از جمله این موارد است.
وی ادامه داد: از دیگر مولفههای تنظیم خبر، نشاط آفرینی با ارائه جنبههای مثبت رویدادها است. مولفه دیگر، ایجاد تعلیق بوده و در آن، به مخاطب تلنگری زده میشود تا خود متوجه نتیجه شود.
طالبی اذعان کرد: تعلیق ادبی، مولفه دیگری در اطلاع رسانی است که در آن، حس کنجکاوی مخاطب را تحریک و در مسیر اتفاقات رویداد در ذهن او را درگیر میکند و موجب جذابیت پیام میگردد.
وی ادامه داد: امروزه مردم به دنبال نرم خبر به جای سخت خبر هستند. توجه به این امر، موجب اثر گذاری بیشتر بر مخاطب میشود.