دبیرکل کانون انجمن ها از تامین ۹۵ درصدی نیاز داخل خبر داد
کد خبر: ۳۹۷۹۶۱
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران گفت: در حوزه تامین مواد غذایی، هر آنچه که مورد نیاز داخل است می‌توانیم با بهترین کیفیت تولید کنیم و نیازی به خارج نداریم.

صنایع غذایی بدنبال تسخیر بازار‌های جهانی

جایگاه صنایع غذایی در اقتصاد ایران قابل توجه است و بخش قابل توجهی از چرخ‌های اقتصاد ایران به واسطه عملکرد کارخانه‌های تولید مواد غذایی با قدرت و سرعت به حرکت در می‌آید. نکته مهمتر این است که دولت بر خلاف صنایع نفت و نیرو، نقش کم رنگ تری در صنعت غذای کشور دارد و به جرات می‌توان ادعا کرد که صنایع غذایی کشور مورد استقبال جدی بخش خصوصی قرار دارد.

دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران نیز اعتقاد دارد که بخش خصوصی حضور پر رنگی در صنایع غذایی دارد. رشید عزیزپور با تاکید بر اینکه به جرات می‌توان ادعا کرد صنعت غذا خصوصی‌ترین بخش صنایع کشور است گفت: به همین جهت اگر هم رشدی در حوزه صنعت غذا داریم، علاوه بر حمایت‌هایی که دولت انجام داده، خواست و مدیریت بخش خصوصی در آن خیلی مهم بوده است.

وی از نقش آفرینی بخش خصوصی در صنعت غذا خبر داد و گفت: نتیجه و گواه تاثیر مدیریت بخش خصوصی، همین اتفاقاتی است که در مسیر خودکفایی صنعت غذا طی چهل سال گذشته شاهد بوده ایم.

عزیزپور با یادآوری اینکه در خیلی از حوزه‌های صنایع غذایی وارد کننده بودیم گفت: الان تقریبا در همه حوزه‌های صنایع غذایی نه تنها نیاز داخل را تامین کرده ایم، بلکه میتوانیم صادرات داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در همه حوزه‌های صنایع غذایی هیچ نیازی به واردات نداریم گفت: در حوزه تامین مواد غذایی، هر آنچه که لازم داخل است و در قالب غذایی یا آشامیدنی استفاده می‌شود، می‌توانیم با بهترین کیفیت تولید کنیم.

دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران با تاکید بر اینکه در بحث مواد اولیه موضوع متفاوت است گفت: طبیعتا در حوزه مواد اولیه مقداری واردات داریم، اما به اندازه‌ای نیست که چالش ایجاد کند.

وی در پاسخ به اینکه اگر در تولید مواد غذایی به خودکفایی محض رسیده ایم، چرا برخی مواد غذایی به کشور وارد می‌شود گفت: اینکه مواد غذایی به صورت هدفمند و گسترده وارد کشور شود، امکان ندارد، اما بی شک مواد غذایی که وارد می‌شود، میتواند از مسیر‌های غیر قانون و قاچاق باشد.

عزیزپور با تاکید بر اینکه یک قسمت قابل توجهی از آدامس‌های وارداتی قاچاق است گفت: مواد غذایی که جزو کالا‌های اساسی نیست، اما وارد می‌شود، به صورت قاچاق است.

وی در خصوص برخی مواد غذایی که وارد می‌شود گفت: بعضی از مواد غذایی هم که به صورت قیمت تمام شده وارد می‌شود یا با قیمت تمام شده گران مجوز می‌گیرند، خیلی خیلی عدد کمی است.

دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران با پذیرفتن اینکه شاید در برخی محصولات مواد غذایی برند‌های خارجی هم باشد گفت: در بین مواد غذایی اصلی که در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها عرضه می‌شود، بالای نود تا نود و پنج درصد تولید ایرانی است که از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: