آغاز به کار کارگاه طراحی پوستر «فرداساز» سازمان تأمین‌اجتماعی؛
کد خبر: ۳۹۸۰۳۹
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
0
آیین افتتاحیه رویداد "فرداساز" که از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی به‌منظور بهره‌مندی از ایده‌های خلاقانه و نوآورانه هنرمندان فعال عرصه گرافیک در زمینه افزایش جمعیت، برگزار می‌شود، صبح روز سه‌شنبه سی‌ام خرداد در محل فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران با حضور تعدادی از هنرمندان گرافیست برگزار شد.

گردهمایی ۴۸ هنرمند گرافیست برای خلق آثاری با موضوع جوانی جمعیت

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی این سازمان در برنامه افتتاحیه این رویداد، با اشاره به مخاطبان گسترده و ظرفیت‌های بالای تأمین‌اجتماعی، رویداد "فرداساز" را یک ابزار هنری مؤثر در ترویج فرزندآوری در کشور خواند و گفت: بیان هنری با بهره‌گیری از ابزار پوستر، می‌تواند ذهن جامعه را نسبت به ضرورت رشد جمعیت و فرزندآوری حساس کند و امیداوریم که بتواند مردم را به تفکر و تأمل وادار سازد و در این زمینه ترغیب کند.
وی هنر را مهم‌ترین ابزار برای انتقال پیام خواند و افزود: رویداد فرداساز، هنر‌های تجسمی از جمله گرافیک و طراحی پوستر را برای بیان روایت تصویری و ترویجی موضوع مهم افزایش جمعیت و فرزندآوری برگزیده است.
او با اشاره به ماندگاری افزون‌تر هنر تجسمی نسبت به دیگر هنر‌ها اضافه کرد: یک طرح گرافیگی می‌تواند ساعت‌ها مخاطبان را به تأمل و تفکر وادار کند و پوستر‌های خلق شده در این رویداد باید علامت سؤال‌هایی درباره چرایی و ضرورت فرزندآوری و رشد جمعیت کشور ایجاد کنند.
تقیانی با اشاره به همراهی فکری شخصیت‌های برجسته و نام‌آور حوزه هنر‌های تجسمی کشور با این رویداد گفت: داوران و اساتید همکار در برگزاری این رویداد، مایه افتخار سازمان هستند چرا که با حضور آنها، هنرمندان جوان می‌توانند با بهره‌گیری از ایده‌های آن‌ها موفق به خلق آثار ماندگاری در حوزه جمعیت شوند.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی تأکید کرد: با توجه کمین خطر پیری جمعیت و نگرانی از بروز تبعات آن، این سازمان در قامت مهم‌ترین و بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور با ۴۵ میلیون بیمه‌شده در راستای مسئولیت اجتماعی خود، ترویج و فرهنگ‌سازی در زمینه فرزندآوری و رشد جمعیت را در دستور کار قرار داده است.
او با اشاره به ظرفیت‌های بالای بیمه‌ای و درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: تأمین‌اجتماعی با ۴۰۰ مرکز درمانی و بیمارستانی در یک‌هزار فضای فیزیکی و بیش از ۵۰۰ شعبه بیمه‌ای بیشترین نقطه تماس و ارتباط‌گیری با مردم را در سراسر کشور دارد و این ظرفیت‌ها فرصت مغتنمی برای ترویج فرزندآوری و رشد جمعیت در کشور است و می‌توان پیام‌های فرهنگی را در قالب برگزاری رویداد‌های مختلف به جامعه مخاطبان و افکار عمومی منتقل کرد.
تقیانی ادامه داد: امیدواریم رویداد فرداساز موفق به خلق پوستر‌هایی تأمل برانگیز و پرسش‌ساز در ذهن مردم نسبت به چرایی فرزندآوری و ضرورت رشد جمعیت شود. حتی اگر یک پوستر ماندگار و اثرگذار در تاریخ فرهنگی و اجتماعی کشور در این رویداد تولید شود، برای سازمان تأمین‌اجتماعی و مجموعه برگزارکنندگان این رویداد در معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان و موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه کفایت می‌کند.
براساس این گزارش، شکیبا محبی‌تبار مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در تماس روابط‌عمومی سازمان، با استقبال از برگزاری رویداد "فرداساز" گفت: هرچند سازمان تأمین‌اجتماعی متولی مستقیم امر جمعیت در کشور نیست؛ اما متأثر از این موضوع است و به‌عنوان مهم‌ترین و بزرگترین سازمان بیمه‌گر پایه در کشور به شدت متأثر از رویداد‌ها و الگو‌های جمعیتی کشور است، همچنین ابلاغ سند سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی بر مسئولیت‌های مهم سازمان در حوزه فرزندآوری و تحکیم خانواده تأکید دارد.
وی با اشاره به تأثیر کاهش میزان جمعیت جوان و نیروی کار کشور در تعداد بیمه‌پردازان این سازمان افزود: به میزانی که بیمه‌پردازی کاهش پیدا کند، ضریب پشتیبانی صندوق نیز افت خواهدکرد. موضوع نسبت پشتیبانی در صندوق‌های بازنشستگی یعنی نسبت تعداد شاغلان بیمه‌پرداز به بازنشستگان و مستمری‌بگیران، با جوانی جمعیت، ارتباط مستقیم و نزدیکی دارد.
محبی‌تبار بر ضرورت فرهنگ‌سازی درست و اطلاع‌رسانی دقیق در زمینه سیاست‌های جمعیتی در کشور تأکیدکرد و گفت: با توجه به این‌که پیری جمعیت از عمده‌ترین ابرچالش‌های پیش‌روی کشور است، سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در کنار حاکمیت و دستگاه‌های مرتبط می‌تواند نقش تأثیرگذاری در بهره‌گیری مطلوب از فرصت پنجره طلایی جمعیتی داشته باشد.
مشاور امور زنان و خانواده مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ایده برگزاری رویداد ملی «فرداساز» را یکی از اقدامات خوب معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی با همکاری موسسه فرهنگی‌هنری آهنگ‌آتیه در راستای ترویج فرزندآوری و افزایش جمعیت خواند و افزود: خوشبختانه همکاری و هم‌افزایی این دو مجموعه بستر ایجاد سایت ویژه (Fardasaziran.ir) و انتشار فراخوان این رویداد همزمان با روز ملی جمعیت را هموار کرده و امیدواریم سهمی هرچند اندک، اما مفید در برجسته‌سازی موضوع افزایش جمعیت و مقابله با پیری جمعیت در کشور داشته باشد.
براساس این گزارش، دبیر اجرایی رویداد "فرداساز" نیز در این مراسم از آغاز برگزاری کارگاه سه روزه طراحی پوستر «فرداساز» سازمان تأمین‌اجتماعی با محوریت جوانی جمعیت از امروز (۳۰ خردادماه) خبر داد.
امیررضا بشیری با اشاره به اینکه فرداساز با مشارکت معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی و موسسه فرهنگی هنری آهنگ آتیه برگزار می‌شود، گفت: به‌منظور بهره‌مندی از ایده‌های خلاقانه و نوآورانه هنرمندان فعال عرصه گرافیک در زمینه افزایش جمعیت، از امروز به مدت سه روز کارگاه طراحی پوستر «فرداساز» با محوریت جوانی جمعیت با حضور ۴۸ هنرمند منتخب از سراسر کشور در سالن فرهنگستان هنر تهران برگزار می‌شود.
براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، ایده‌محوری و اصلی طراحی پوستر در این رویداد برای تشویق به فرزندآوری و افزایش جمعیت، ارائه تصویری شاد و متحد از خانواده با همراهی فرزندان و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها است که پشتیبان و حامی یکدیگر هستند. حمایت افراد در این خانواده شامل حمایت زوجین از یکدیگر در امور فرزندان، حمایت فرزندان از همدیگر و حمایت پدربزرگ و مادربزرگ از زوجین و فرزندان است.
در این کارگا‌ه، اساتید گرافیک شامل محمدرضا دوست‌محمدی، علی وزیریان، کوروش پارسانژاد و سید حمید شریفی با همراهی حسین یوزباشی به‌عنوان دبیر هنری به راهنمایی و هدایت هنرمندان برای خلق آثار خواهند پرداخت.
آثار منتخب در این رویداد، ضمن انتشار در کتاب رویداد، در قالب‌های مختلف به نمایش گذاشته شده و آثار شرکت‌کنندگان بنابر داوری انجام شده، مورد حمایت مادی نیز قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: