April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۱۶۸
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
0
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۱۹۲۱ دلار و ۲۱ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا سوار بر نوار افزایشی/ کداک کشورها بیشترین طلا را می خرند؟

اکثر بازار‌های بزرگ طلا از جمله ایران، از قیمت طلای زنده که به دلار آمریکا در هر انس، گرم یا کیلو محاسبه میشود، استفاده می‌کنند. قیمت طلا نوسانات زیادی دارد و وضعیت آن همیشه ثابت نیست. قیمت طلا در کشور‌های مختلف متاثر از دلایل زیادی است که یکی از آن‌ها قیمت ارز است.

گاهی اوقات قیمت طلا در ایران پایین‌تر از قیمت جهانی می‌باشد، اما پس از مدتی قیمت‌ها تعادل پبدا می‌کنند. خوب است که مقاله ویژگی‌های قیمت خوب طلای آب شده را نیز مطالعه کنید.

به دلیل اختلاف قیمت طلا در ایران و خارج، برخی در زمان ارزان بودن طلا، آن را از کشور به طور غیرقانونی خارج می‌کنند.

خرید طلا رابطه مستقیم و تنگاتنگی با فرهنگ یک ملت دارد. همچنین با اقتصاد کشور نیز مرتبط است در نتیجه خرید و فروش طلا در کشور‌های گوناگون متفاوت است.

قیمت طلا در روز جمعه بزرگ‌ترین کاهش هفتگی خود را طی چهارماه گذشته تجربه کرد. افزایش ارزش دلار و اظهارات سخت‌گیرانه مقامات فدرال رزرو بر قیمت این فلز گرانبها تأثیر گذاشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۸ درصد افزایش به ۱۹۲۱ دلار و ۲۱ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۵ درصد بالا رفته و به بالاترین رقم طی یک هفته گذشته رسیده است. بدین ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گران‌تر شده و تمایل برای آن پایین می‌آید.

ارزش دلار پس‌از آن‌که جروم پاول، رئیس خزانه‌داری آمریکا در سخنرانی خود در کنگره از افزایش بیشتر نرخ بهره خبر داد بالا رفت. وی قول داده بانک مرکزی محتاطانه عمل کند.

پاول موافق افزایش بیشتر نرخ بهره است و انتظار ندارد این روند به این زودی‌ها پایان یابد. این اظهارات خبر خوبی برای بازار فلزات نبود.

مری دالی، رئیس فدرال رزرو سان‌فرانسیسکو در مصاحبه‌ای در روز جمعه گفت احتمالاً بانک مرکزی دو بار دیگر نرخ بهره را در سال جاری میلادی افزایش می‌دهد و این یک پیش‌بینی منطقی است.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگه‌داری طلا را به‌عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش داده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

قیمت نقره امروز ۰.۵۳ درصد کاهش یافت و به ۲۲ دلار و ۵۵ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۳۹ درصد کاهش ۹۲۱ دلار و ۷۰ سنت معامله می‌شود.

 

بزرگترین خریداران طلا چه کشور‌هایی هستند؟

۱- در جایگاه نخست کشور چین قرار دارد که پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ بتواند با توجه به معادن طلایی که دارد، ۴۴ درصد تقاضای طلای جهان را پاسخ دهد.

۲- مردم کشور هند علاقه‌ی بسیاری به طلا دارند، همچنین این کشور بیشترین ذخیره طلای شخصی در جهان را دارد.

۳- کشور آمریکا از گذشته تاکنون بزرگترین معادن طلا را در اختیار داشته است. همچنین بیشترین حجم استخراج شده طلا در این کشور توسط مردم همان‌جا خریداری می‌شود.

۴- امارات متحده عربی یکی از قطب‌های برتر معاملات طلا و جواهر است که مردم آن در خرید سالانه طلا، رتبه بالایی دارند.

۵- کشور ایران از سال ۲۰۱۶ به یکی از بزرگترین خریداران طلا تبدیل شده‌است و میزان خرید آن به میزان زیادی افزایش پیدا کرده‌است.

۶- مردم ترکیه علاقه زیادی به طلا دارند و از سال ۱۹۹۵ میلادی به جمع خریداران بزرگ طلا پیوسته است.

۷- کشور عربستان از سال ۲۰۱۶ قانون منع خرید و فروش طلا را برای شهروندانش برداشته‌است و با علاقه‌ای که مردم به طلا نشان دادند جزو کشور‌های برتر در این زمینه شده‌اند.

۸- اندونزی یکی از معدود کشور‌هایی است که بیشترین تعداد خریداران و معادن را دارا است.

۹- مدت طولانی نیست که کشور روسیه در رتبه نهم خریداران طلا قرار گرفته است و یکی از دلایل آن تقویت ارز ملی خود است.

۱۰- مصر از با قدمت‌ترین کشور‌ها در زمینه خرید طلا است و مردم آن از طلا به عنوان گوشت خدا یاد می‌کنند و معابد خود را از آن می‌سازند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: