May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۴۶۲
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
0
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: اولین خانه‌های محیط زیست کشور در استان راه‌اندازی شده‌اند.

تشکیل اولین خانه‌های محیط زیست کشور در لرستان

علی سالاروند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه در ازای یک تن خمیر کاغذ، بین ۱۲ تا ۱۸ درخت قطع می‌شود، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی درست در سطح کشور می‌توان از صنایع جایگزین و محصولاتی که سازگار با محیط زیست هستند در تولید کاغذ استفاده کرد.

او با اشاره به این‌که باگاس نیشکر جایگزین خوبی برای چوب در تولید کاغذ است افزود: باگاس نیشکر محصول جانبی نیشکر است که قبلاً دور انداخته یا سوزانده می‌شد و در حال حاضر این فیبر گیاهی به عنوان منبع جایگزین سوخت و کاغذ کاربرد‌های متعددی پیدا کرده و در نتیجه تأثیر آن بر آلودگی و مصرف انرژی کاهش می‌یابد.

سالاروند ادامه داد: در راستای اجرای مدیریت سبز در دولت الکترونیک با توجه به این شاخص‌ها به دنبال حذف کاغذ از دستگاه‌های اجرایی برای مصرف بهینه هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به طرح تنفس جنگل‌های شمال اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح فشار زیادی بر جنگل‌های زاگرس وارد کرده و کار منابع طبیعی و محیط زیست در این زمینه بسیار سخت شده است و باید تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشیم که این طرح به اتمام برسد.

او افزود: بر اساس تعریف سازمان ملل، جنگل‌ها بیش از ۳۳ نوع خدمت غیر قابل معامله ارائه می‌دهند، منظور خدماتی است که به راحتی نمی‌شود در نظام اقتصادی حاکم بر جهان برای آن ارزش پولی قائل شد.

سالاروند تصریح کرد: اجرای طرح تنفس حداقل باعث شد که نگاه تولید چوب از روی جنگل‌ها برداشته شود و نگاه اقتصادی به نگاه اکولوژی و اکوسیستمی تغییر کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: با توجه به اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه محیط زیست برنامه‌های مختلفی در این حوزه اجرا شده است که در این رابطه رتبه برتر کشور را در حوزه کودکان و نوجوانان کسب کرده‌ایم.

او با اشاره به اینکه اولین خانه‌های محیط زیست کشور در لرستان راه‌اندازی شده‌اند، عنوان کرد: در این خانه‌ها با توجه به برنامه‌های مختلفی که اجرا می‌شود کتاب‌های حوزه محیط زیست نیز اهدا و در اختیار این خانه‌ها قرار می‌گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: