May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۷۲۱
۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
0

ویژگی‌های ‌بهترین جراح + متدهای درمانی

لگن و ران جزو مفاصل ‌حرکتی بدن و درعین‌حال بزرگ‌ترین مفاصل هستند. با این حال لگن و مفصل ران نیز مانند هر عضو دیگری از بدن در معرض انواع آسیب‌ها قرار دارند. در صورت آسیب‌دیدگی لگن و مفصل ران ممکن است درد غیرقابل‌تحملی را احساس کنید. یک پزشک و جراح متخصص می‌‌‌تواند با استفاده از بهترین روش‌های ‌تشخیصی و درمانی از جمله جراحی، آسیب‌های ایجادشده در مفاصل را برطرف کند. البته پیش از مراجعه به پزشک باید با معیارهای بهترین جراح لگن و مفصل ران آشنا باشید. در این مطلب معیارهای انتخاب بهترین جراح لگن و مفصل ران ایران را با هم بررسی می‌‌‌کنیم.  

بهترین جراح لگن و مفصل ران ایران باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

پزشکان متخصص و جراحان لگن و مفصل ران باید دارای مهارت‌های ‌فردی و تخصصی خاصی باشند تا به بهترین جراح تبدیل شوند. یک پزشک جراح باید علاوه بر برخورداری از دانش کافی، در کار کردن با تیغ جراحی نیز مهارت داشته باشد. در ادامه ویژگی‌های ‌مختلف بهترین جراح لگن و مفصل ران ایران را شرح می‌‌‌دهیم.

برخورداری از مهارت‌های ‌تخصصی مورد نیاز برای جراحی

بهترین جراح لگن و مفصل ران ایران کسی است که دوره‌های ‌تکمیلی یا Fellowship جراحی را گذرانده باشد و در نتیجه مهارت‌های ‌تخصصی لازم را کسب کرده باشد. در واقع، یک جراح لگن و مفصل ران باید قادر باشد که با بهره‌مندی از جدیدترین متدهای جراحی روز دنیا، بیماران با کم‌ترین عوارض درمان کند.

در این مورد توجه داشته باشید که اگر در مهر پزشک متخصص عبارت بورد تخصصی ذکر شده باشد، نشان‌دهنده بالا بودن اعتبار حرفه‌ای پزشک است. عبارت بورد تخصصی در پروانه مطب کلیه پزشکان نیز درج شده است. در هریک از آزمون‌های ‌بورد تخصصی فارغ‌التحصیلان پزشکی تنها تعداد اندکی از پزشکان موفق به قبولی در این آزمون می‌‌‌شوند. از این رو، پزشکانی که بتوانند این مرحله دشوار را پشت سر بگذارند، دارای مهارت تخصصی کافی برای درمان بیماران هستند. البته در انتخاب بهترین جراح لگن و مفصل ران باید معیارهایی مانند اعتبار دانشگاه محل تحصیل و مدرک دانشگاهی جراح را نیز مد نظر داشته باشید.

ویژگی‌های ‌بهترین جراح + متدهای درمانی

فعالیت مستمر پزشک جراح در کنگره‌های ‌بین‌المللی

یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب بهترین جراح لگن و مفصل ران ایران، حضور دائمی جراحان در کنگره‌های ‌علمی بین‌المللی و گذراندن دوره‌های ‌تخصصی در خارج از کشور است. البته در این رابطه، باید در مورد سطح علمی کنگره و مقالات ارائه‌شده از سوی پزشک جراح نیز به‌اندازه کافی تحقیق کنید.

برخورداری از وجدان کاری

وجدان کاری مهم‌ترین معیاری است که یک جراح لگن و مفصل ران باید داشته باشد. برای مثال، شلوغی کلینیک یک پزشک متخصص و انجام تعداد بالایی عمل جراحی در طی یک روز نشان‌دهنده کیفیت کاری او نیست؛ بلکه نشان‌دهنده نداشتن وجدان کاری پزشک جراح است. چراکه انجام تعداد بالای عمل جراحی، از کفیت کاری جراح لگن و مفصل ران خواهد کاست و در نتیجه این موضوع می‌‌‌تواند منجر به بروز عوارض جانبی در بیماران شود.

چرا باید به کلینیک بهترین جراح لگن و مفصل ران ایران مراجعه کنیم؟

 برخی از پزشکان ارتوپدی پس از گذراندن دوره تخصصی ارتوپدی که به مدت چهار سال به طول می‌‌‌انجامد، در حیطه‌های ‌فوق تخصصی به ادامه تحصیل می‌‌‌پردازند. جراحی لگن و مفصل ران یکی از این حیطه‌های ‌فوق تخصصی است. در برخی موارد ممکن است درمان‌های ‌اولیه روی بیمار پاسخگو نباشد و در نتیجه جراحی یک راه اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. در ادامه نمونه جراحی‌های‌ ‌لگن و مفصل ران را بررسی می‌‌‌کنیم:

ویژگی‌های ‌بهترین جراح + متدهای درمانی

  • تعویض مفصل لگن: تعویض مفصل لگن تنها در شرایطی به‌عنوان تنها روش درمانی به کار گرفته می‌‌‌شود که بیمار درد شدیدی را تحمل می‌‌‌کند. عمل جراحی تعویض سر و گردن ران با پروتز فلزی تحت عنوان تعویض نیمه مفصل لگن شناخته می‌‌‌شود. از سوی دیگر در تعویض کامل مفصل لگن و ران، علاوه بر تعویض سر و گردن استخوان ران، حفره استابولوم نیز جایگزین می‌‌‌شود
  • استئوتومی سر فوقانی ران: در عمل جراحی استئوتومی، جراح لگن و مفصل ران، ناحیه‌هایی از مفصل را که خوردگی زیادی دارد با ناحیه‌هایی از سر استخوان ران که سالم هستند، جابجا می‌‌‌شوند. البته این روش درمانی به‌عنوان یک روش موقتی شناخته می‌‌‌شود و معمولا پس از چند سال بیمار دچار درد می‌‌‌شود. این نوع عمل جراحی بیشتر روی جوانان انجام می‌‌‌شود
  • برداشتن مفصل معیوب: در این عمل جراحی، سر و گردن استخوان ران و ناحیه‌های ‌معیوب استابولوم برداشته می‌‌‌شوند و آنگاه استخوان ران چهار تا شش هفته در حالت کششی باقی می‌‌‌ماند. به این ترتیب، بافت لیفی بین سر استخوان ران و استابولوم احیا می‌‌‌شود. این عمل جراحی باعث تسکین درد می‌‌‌شود؛ اما مفصل بیمار به دلیل کوتاه بودن از پایداری لازم برخوردار نیست و در نتیجه بیمار موقع راه رفتن نیز دچار مشکل می‌‌‌شود. این عمل جراحی تنها در مواردی کاربرد دارد که تعویض کامل مفصل موفقیت‌آمیز نباشد. از این رو، این جراحی تخصصی بهتر است توسط بهترین جراحان لگن و مفصل ایران انجام شود

مراجعه به کلینیک بهترین جراح لگن و مفصل ران ایران برای درمان اصولی

لگن و مفصل ران از مهم‌ترین اندام‌های ‌حرکتی بدن به شمار می‌‌‌آیند که ممکن است به دلایل گوناگونی دچار آسیب‌دیدگی شوند. به این ترتیب، بیمار درد شدیدی را در این ناحیه تحمل می‌‌‌کند و در بیشتر موارد از انجام فعالیت‌های ‌روزمره خود نیز بازمی‌ماند. از این رو، بهتر است در این مواقع به یک پزشک و جراح متخصص مراجعه کنید. دکتر افشین طاهری اعظم بعنوان بهترین جراح لگن و مفصل ران ایران با بهره‌مندی از به‌روزترین تجهیزات پزشکی روز دنیا و جدیدترین متدهای درمانی که از لحاظ علمی به اثبات رسیده‌اند، سلامتی را به لگن و مفصل ران شما بازمی‌گرداند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: