April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
رییس انجمن دلایل گرانی طلا را تشریح کرد
کد خبر: ۳۹۸۷۲۳
۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
رییس انجمن پخش کنندگان طلا، نقره و جواهر گفت: بدلیل مالیاتی که به کارت خوان‌ها تعلق می‌گیرد، پزشکان، بازرگانان و بسیاری از مشاغل و کسبه فقط سکه طلا یا دلار می‌گیرند.

کارت خوان نداریم، پول نقد هم نمی‌گیریم، فقط سکه بیاورید

محمد اسدی جوزانی در گفت و گو با خبرنگار خبرداری با اعلام اینکه دلایل افزایش قیمت سکه طلا و حبابی که در آن وجود دارد، تصمیمات غیر کارشناسی و بدون پشتوانه‌ای است که در نظام اقتصادی گرفته می‌شود گفت: هنگامی که برای دستگاه‌های کارت خوان و هر تراکنشی که انجام می‌شود، مالیات تعیین می‌کنند، تمامی مشاغل و صنوف بدنبال راهکار‌هایی برای مالیات گریزی میروند.

وی با اعلام اینکه جابجایی پول در بسیاری از مشاغل، عدد بالایی می‌شود گفت: وقتی یک عمل جراحی قلب بیش از ۱۵۰ میلیون تومان هزینه دارد، مالیاتی که به آن تعلق می‌گیرد، بسیار بالاست، به همین دلیل پزشکان و حتی بیمارستان‌های خصوصی بدنبال دور زدن قانون دریافت مالیات می‌روند.

رییس انجمن پخش کنندگان طلا، نقره و جواهر با اشاره با افزایش قیمت سکه و دلار گفت: کافی است پزشک جراح بابت هزینه عمل دو سکه طلا بگیرد. هم مالیاتی بابت آن نمی‌پردازد و هم مشکلی برای جابجایی و تبدیل آن به پول نقد ندارد. بنابر این هرگاه که اراده کرد یا نیاز به ریال داشت، بسادگی سکه‌ها را به ریال تبدیل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه روش تجارت و معاملات به صد‌ها سال قبل بازگشته گفت: در گذشته مردم با سکه‌های طلا و نقره خرید می‌کردند و امروزه نیز با همین چالش جدی رو به رو هستیم.

 

بیشتر بخوانید:

یکه تازی طلا در کورس گرانی



اسدی جوزانی با اشاره به اینکه فناوری‌های روز در معاملات چالش آفرین شده گفت: چندی قبل برای خرید به یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفتم و پس از پرداخت مبلغ کالا‌هایی که خریده بودم، درخواست کردم ۱۰۰ هزار تومان هم پول نقد بدهد تا برای گرفتن پول نقد به بانک مراجعه نکنم، اما صندوق دارد به شرطی حاضر به پرداخت این مبلغ شد که مالیات ۱۰۰ هزار تومان را نیز بپردازم.

وی با اعلام اینکه امروزه در بسیاری از مشاغل دلار و سکه طلا جای ریال و معاملات بین بانکی را گرفته گفت: بسیاری از مشاغل و کسبه سعی می‌کنند با سکه و دلار معامله کنند و همین امر باعث بوجود آمدن بازار کاذب برای طلا و دلار شده است.

رییس انجمن پخش کنندگان طلا، نقره و جواهر با اشاره به اینکه جمله معروفی که امروزه هنگام معاملات شنیده می‌شود، این است که کارت خوان نداریم، پول نقد هم نمی‌گیریم، سکه بیاورید گفت: بدلیل تغییر ابزار تجارت از ریال، کارتخوان یا اسناد تجاری، تقاضا برای ابزار مالی جایگزین همچون دلار و طلا بالا رفته است.

اسدی از حباب ۵ میلیون تومانی سکه طلا خبر داد و گفت: هنگامی که مدیریت اقتصادی و تصمیم گیری‌ها ضعیف باشد و دولت برای تصمیماتی که می‌گیرد، رویکرد‌های جامع و مانع نداشته باشد، نه تنها برای اقتصاد کشور چالش درست می‌کند، بلکه مردم به سوی تقلب و استفاده از راهکار‌هایی می‌روند که نه تنها درست نیست بلکه برای کشور بحران آفرین می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: