May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۸۷۳۴
۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
0

طرح توجیهی به معنای امکان سنجی یک طرح قبل از انجام آن است که تمام اطلاعات لازم برای شروع آن طرح را به ما ارائه می کند. امروزه توجه به طرح توجیهی بسیار افزایش پیدا کرده است زیرا اهمیت طرح توجیهی بسیار آشکار است. افراد این سوال را دارند که طرح توجیهی چیست؟ و چه کمکی به ما می کند؟ و به چه منظور می توان از طرح توجیهی استفاده کرد؟ و... در این مقاله می خواهیم به معرفی طرح توجیهی و موارد استفاده از آن بپردازیم و اطلاعاتی را در این زمینه به شما عزیزان ارائه دهیم.

مهندسین مشاور طرح ریزی طرح ریزی صنایع (مطصا)، یکی از فعالان در حوزۀ نگارش طرح توجیهی است که قادر به ارائه ی انواع طرح توجیهی در رابطه با سرمایه گذاری های مختلف می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

طرح توجیهی

طرح توجیهی چیست؟

اگر بخواهیم تعریف ساده ای از طرح توجیهی داشته باشیم ، طرح توجیهی نقشه ی راه است و زمانی که شما می خواهید از مسیری عبور کنید تا به هدفتان برسید، در راه چالش های زیادی وجود دارد که ممکن است این چالش شما را از هدفتان دور کند. بنابراین وجود یک نقشه می تواند به شما کمک کند تا موانع و مشکلات را از مسیر بردارید و به هدفتان برسید. پیش از ورود به یک سرمایه گذاری ابتدا باید مشخص کرد که آن ایده امکان عملی شدن دارد یا خیر. در طرح توجیهی تجزیه و تحلیل ایده با مطالعات و تحقیقات انجام می گیرد که با استفاده از این اطلاعات می توان توجیه پذیر بودن طرح را بررسی کرد. بنابراین زمانی ایده را عملی خواهید کرد که از سود آور بودن آن مطمئن شوید. طرح توجیهی برای انواع کسب و کار ها نگارش می شود و فرقی نمی کند که شما می خواهید چه نوع سرمایه گذاری را شروع کنید و می توانید از طرح توجیهی استفاده کنید.

مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) با بهره گیری از متخصصین و مهندسی کاربلد و با تجربه، انواع طرح توجیهی را نگارش می نماید. طرح توجیهی ارائه شده توسط این مجموعه به صورت جامع و اقتصادی است.

زمان استفاده از طرح توجیهی

در زمان هایی ایده ای به ذهن شما خطور پیدا می کند و زمانی که این ایده را با دیگران در میان می گذارید ممکن است دلسرد شوید و یا دیگران آن ایده را خیلی ساده بدانند به همین دلیل اگر بخواهید با نظر دیگران کاری را شروع کنید ، نباید انتظار داشته باشید که در کسب و کار خود موفق شوید زیرا هر فردی نظر خود را می گوید. در واقع چالش ها و مشکلات احتمالی در مسیر برای دیگران نمایان نیست و به همین دلیل نمی توان با نظر دیگران پیش رفت. زمانی که یک ایده به سراغتان می آید بهتر است ابتدا از طرح توجیهی استفاده کنید تا بتوانید امکان سنجی آن را مشخص نمایید. زمانی که می خواهید هدفی را انتخاب کنید باید اقدامات را در ابتدا انجام دهید. اطلاعات راجع به فروش، بازار، فنی، تولید و... بسیار مهم هستند و پیش از انجام کار باید این اطلاعات را بدانید. در طرح توجیهی ، ایده ی خام و اجرا نشده مدنظر قرار گرفته و آن را در قالب واقعیت به ما نشان می دهد. همچنین از طرح توجیهی برای آشنا نمودن موسسات و سازمان های مالی و... با پروژه ی مدنظر شما است تا بتوانید آن را به تایید برسانید. موضوعات مختلفی در طرح توجیهی قابلیت اجرا دارند. در بخش های صنعتی، کشاورزی ، خدمات ، گردشگری و... می توان از طرح توجیهی بهره ببرید.

طرح توجیهی

بهره گیری از طرح توجیهی  

طرح توجیهی، طبق تحقیقاتی که انجام می شود، تحلیل های دقیقی را به ما می دهد. برای تصمیم گیری بسیار ضروری است که از اطلاعات و تحلیل هایی استفاده کنیم. تصمیمات شما ، آینده ی شما را می سازند پس خیلی مهم است که امروز چه تصمیمی را می گیرید. در طرح توجیهی، یکی از بخش ها ، بخش فنی است که به شما اطلاعاتی از قبیل ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز، نیروی کار، امکان اجرا ، فضای مورد نیاز، تکنولوژی مورد نیاز ، نحوه تولید و... را به شما می گوید. همچنین در بخش مالی نیز سرمایه درگردش، میزان بودجه ی اولیه، هزینه های تجهیزات ، درآمد، حقوق نیروی کار و... مشخص می شود. در تحلیل مالی سودآور بودن یا نبودن ایده مشخص می شود. همچنین در بخش بازار در طرح توجیهی، بازاریابی محصول، میزان تولید، واردات و صادرات، بررسی آینده محصول، عرضه و تقاضا و.... مشخص می شود.  

طرح توجیهی مزایای زیادی دارد و از مهم ترین مزایای این طرح، احتمال موفقیت پروژه است که برای افراد بسیار مهم است زیرا افراد برای شروع یک پروژه بودجه ای را تعیین می کنند و اگر پروژه قابل انجام بود و سود مورد نظر را ارائه می داد، به انجام برسانند. بنابراین برای این که بدانید پروژه ی مورد نظرتان ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر باید از طرح توجیهی استفاده کنید. اگر شما بدون تحقیقات لازم سرمایه ی خود را به کاری وارد کنید، در صورتی که پس از ورود با مشکلاتی روبرو شوید و یا متوجه شوید که به نتیجه ی مطلوب نمی رسید، با ضرر و زیان روبرو می شوید بنابراین لازم است که قبل از صرف زمان و پول خود، از طرح توجیهی استفاده کنید.

طرح توجیهی برای اخذ وام یا مجوز

یکی از موارد استفاده از طرح توجیهی ، برای اخذ وام و تسهیلات است. همچنین برای دریافت مجوز های لازم برای انجام پروژه نیاز است که آن را به موسسات مربوطه توضیح داد و برای این کار طرح توجیهی لازم است. اگر می خواهید از بانک ها وام دریافت کنید یا سرمایه گذار جذب کنید ، برای توضیح پروژه که نمی توانید به صورت کلامی پروژه را توضیح دهید زیرا افراد به این صورت اطلاعات خاصی را دریافت نمی کنند و شاید به صورت اشتباه متوجه شوند. اما با استفاده از طرح توجیهی می توانید به صورت حساب شده و طبق تحقیق و تحلیل های دقیق ، پروژه را توضیح دهید.

طرح توجیهی

مرکز طرح توجیهی

امروزه مراکز زیادی در زمینه ی نگارش طرح توجیهی فعالیت دارند و انواع طرح توجیهی را ارائه می کنند. برخی از مجموعه هایی که در زمینه ی طرح توجیهی فعالیت دارند ، رزومه ی ضعیفی دارند و به همین دلیل نمی توانند طرح توجیهی را به صورت اصولی نگارش کنند. بنابراین از هر طرح توجیهی نمی توان استفاده کرد بویژه برای دریافت وام و سرمایه گذار استفاده از طرح توجیهی ضعیف می تواند موجب مشکل در پروسه ی این موارد شود. مراکز ارائه دهنده ی طرح توجیهی ، خدمات مختلفی را به شما ارائه می دهند ، بنابراین انتخاب مرکز طرح توجیهی بسیار مهم است و باید ابتدا تحقیقات لازم را برای انتخاب طرح توجیهی انجام دهید. مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) یکی از بهترین مجموعه های ارائه دهنده ی طرح توجیهی است که انواع طرح توجیهی را با بهترین کیفیت به شما ارائه می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت این مجموعه مراجعه کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

در این مقاله مهندسین مشاور طرح ریزی صنایع (مطصا) را به شما معرفی می کنیم که این مجموعه طرح توجیهی دقیق و کامل را به شما ارائه می کند تا بتوانید با خیالی آسوده از آن برای پیشبرد اهدافتان استفاده کنید و برای دریافت وام و سرمایه گذار از آن استفاده کنید.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: