کد خبر: ۳۹۹۰۷۱
۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۶:۰۰
0
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۱۳ روستا در شهرستان سلسله و ۴۲ روستای دلفان برای اجرای طرح شبکه ملی اطلاعات انتخاب شده اند و باید تا پایان سالجاری به این امکان تجهیز شوند.

انتخاب ۵۵ روستای سلسله و دلفان برای اتصال به شبکه ملی اطلاعات

مجتبی صارمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در جلسه شورای راهبردی توسعه ارتباطات در سالن جلسات فرمانداری سلسله اظهار کرد: تاکنون ۹۹ روستا در قالب طرح مذکور به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و باید تا پایان سال جاری مابقی این روستا‌ها با احداث سایت جدید و یا ارتقای فناوری سایت‌های موجود به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

او در خصوص آخرین اقدامات پروژه توسعه ارتباطات روستایی در استان ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم، وضعیت ارتباطی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان پایش و ۳۲۷ روستای دارای مشکل پوشش ارتباطی و دیتا شناسایی شد.

صارمی عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها باید زیرساخت لازم برای دسترسی ۲۸۰ هزار مشترک شهری استان بر بستر شبکه پر سرعت فیبرنوری با حداقل سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه فراهم شود که در صورت نیاز مشترکان خاص نظیر تجاری، امکان واگذاری سرویس تا یکهزار مگابیت بر ثانیه بر روی این بستر وجود خواهد داشت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان افزود: در الشتر به عنوان مرکز شهرستان سلسله نیز تفاهم نامه با شهرداری منعقد شده و بزودی اپراتور آسیاتک به عنوان مجری پروژه، تجهیز کارگاه خواهد کرد تا عملیات اجرایی در این شهر آغاز شود.

صارمی پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری شهری در استان اظهار کرد: با توجه به اینکه شبکه مسی فعلی امکان برقراری این گونه سرویس‌ها را ندارد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای پیگیری مصوبات شورای عالی فضای مجازی، اقدام به تعریف پروژه ملی فیبرنوری درب منازل و کسب‌وکار‌ها کرده است.

او گفت: طبق برنامه باید تا پایان سال ۱۴۰۳، حداقل ۸۰ درصد مشترکان خانگی دارای سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه باشند که با اجرای این پروژه ملی به عنوان زیرساخت اصلی شهر هوشمند، یک بستر ارتباطی پایدار، ایمن و پرسرعت در اختیار تمامی کاربران شخصی، اداری و تجاری قرار خواهد گرفت که نقش بسزایی در توسعه اقتصاد دیجیتال، کسب و کار‌های تجاری و ارائه خدمات الکترونیک دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: