کد خبر: ۳۹۹۲۸۱
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
0
سال ۱۴۰۱ برای بیمه سرمد، سالی سخت بود، سالی برای عبور از زیان سنگین و قرار گرفتن در مسیر سودسازی، سالی که البته پایان آن به نفع سهامداران تمام شد و سال ۱۴۰۲ می تواند سال جهش باشد، آنهم با یک افزایش سرمایه با کیفیت و البته تلاش دسته جمعی برای رسیدن به پله های بالاتر و رقابت شفاف در صنعت بیمه. امسال برای خانواده بیمه سرمد، سال متمامیز و متفاوت خواهد بود و یک تغییر در راهبرد در راه است.

کارنامه یک ساله رصد شد/ اصلاحات در بیمه سرمد به سود سهامداران

نتیجه یک سال تلاش بیمه سرمد تبدیل زیان به سود بود و اکنون این شرکت در مسیر شفافی جهت استحکام مالی و تقویت پایه‌های سودسازی قرار دارد. حساب سود و زیان این بیمه‌گر نشان می‌دهد که در پایان سال ۱۴۰۰ با زیان ۴۷۹ میلیارد تومانی مواجه بود، اما در پایان سال گذشته سودساز شده و ۲۸٫۸ میلیارد تومان سود را ثبت کرده‌است. این شرکت که در ماه‌های پایانی سال با تغییر در ترکیب هیات مدیره و مدیرعامل مواجه شده بود، برای استمرار مسیر سودسازی چه گام‌هایی را باید بردارد؟ در برنامه هیات مدیره بیمه سرمد، به صراحت از بازنگری در سند استراتژیک این شرکت سخن گفته شده و این به معنای یک ریل گذاری جدید خواهد بود.

به گزارش دنیای بیمه، نتیجه اصلاحات در عملیات بیمه‌گری بیمه سرمد، کاهش هزینه‌ها، تبدیل دارایی‌های کم‌بازده به دارایی‌های باارزش و البته عدم تمدید قرارداد‌های تکمیل درمان زیان‌ده باعث شده تا سود خالص هر سهم بیمه سرمد در پایان سال مالی ۱۴۰۱ به ۴۳ ریال برسد، در حالی که در پایان سال مالی ۱۴۰۰ این شرکت به ازای هر سهم ۹۹۹ ریال زیان ساخته بود.

البته افزایش سود هر سهم این شرکت در شرایطی رخ داده که سرمایه شرکت از ۴۸۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۶۷۶ میلیارد تومان افزایش یافته و البته خبر مهم اینکه قرار است به زودی در ادامه فرآیند استحکام مالی بیمه سرمد، سرمایه این شرکت بیمه‌گر به ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن هم از محل آورده نقدی سهامداران افزایش یابد.

تصمیمی که نه تنها باعث ترمیم توانگری مالی این شرکت در سطح یک خواهد شد بلکه راه را برای افزایش سهم از بازار و بهبود کیفیت سودآوری در سال جاری هموار می‌سازد. بررسی صورت‌های مالی بیمه سرمد که قرار است روز شنبه هفته آینده به تصویب سهامداران برسد، نشان می‌دهد که حق بیمه خالص شرکت در سال گذشته با رشد ۹۰ درصدی مواجه شده و به ۲۱ هزار و ۲۳ میلیارد و ۹۴ میلیون ریال رسد و درآمد‌های بیمه‌ای هم رشدی ۹۵ درصدی را تجربه کند.

این در شرایطی است که خالص خسارت و مزایای پرداختی به بیمه‌گذاران و زیان‌دیدگان رشدی ۶۱ درصدی داشته است. نکته مهم دیگر در کارنامه بیمه سرمد، مدیریت هزینه‌های جاری در سال گذشته متناسب با نرخ تورم است به نحوی که هزینه‌های اداری و عمومی این شرکت در سال ۱۴۰۱ تنها ۴۵ درصد رشد داشته است.
کارنامه یک ساله رصد شد/ اصلاحات در بیمه سرمد به سود سهامداران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: