May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسدی جوزانی از دریافت اعداد نجومی بابت اجرت و کارمزد خبرداد
کد خبر: ۳۹۹۳۱۸
۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
رییس انجمن پخش کنندگان طلا، نقره و جواهر با انتقاد از نحوه محاسبه اجرت ساخت و فروش طلا گفت: اجرت یا کارمزد طلا به زیان مصرف کنندگان است و باید اصلاح شود.

بحران اجرت باعث بحران طلا

محمد اسدی‌جوزانی با اعلام اینکه انجام هر کاری، اجرت و کارمزدی دارد گفت: اجرت و کارمزد باید متناسب با کاری باشد که انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرت بسیاری از کار‌ها هیچ تناسبی با اقدامات انجام شده ندارد گفت: یکی از این موارد، بهایی است که بابت ساخت یا فروش طلا دریافت می‌شود، زیرا اجرت و کارمزد طلا به اندازه‌ای بالاست که هیچ تناسبی بین کار انجام شده و اجرتی که دریافت می‌شود، ندارد.

رییس انجمن پخش کنندگان طلا، نقره و جواهر با هشدار نسبت به اینکه اجرت ساخت طلا به اندازه‌ای بالاست که خریدار با سه تا چهار بار خرید، تمامی طلای خود را بابت اجرت ساخت از دست می‌دهد گفت: متاسفانه مردم خبر ندارند که ارزش طلای خود را به مرور زمان از دست می‌دهند یا ناچار می‌شوند در هر بار تعویض طلا، مبلغ قابل توجهی بابت اجرت ساخت بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه اجرت ساخت طلا باید یک عدد مشخصی باشد گفت: در تمامی دنیا اجرت ساخت طلا یک عدد مشخصی دارد که خریدار آن را می‌پردازد، اما در ایران اجرت ساخت طلا متغییر است.

 

بیشتر بخوانید:

کارت خوان نداریم، پول نقد هم نمی‌گیریم، فقط سکه بیاورید



اسدی جوزانی با تاکید بر اینکه اجرت ساخت طلا نباید درصدی باشد گفت: بدلیل آنکه اجرت ساخت طلا درصدی تعیین می‌شود، تمامی کسانی که در زمینه ساخت طلا فعال هستند، از گران شدن طلا استقبال می‌کنند، زیرا هرچقدر طلا گرانتر شود، عددی که سازندگان و فروشندگان بابت طلا دریافت می‌کنند، بیشتر می‌شود.

وی از گران شدن طلا به عنوان یک بحران یاد کرد و گفت: ریشه بحران در زیاده خواهی است. متاسفانه کسانی که در عرصه طلا فعالیت می‌کنند، از گرانی استقبال می‌کنند و هیچ اقدامی برای محدود ماندن قیمت طلا انجام نمی‌دهند.

رییس انجمن پخش کنندگان طلا، نقره و جواهر در پاسخ به اینکه چرا و چگونه اجرت ساخت و فروش طلا به صورت درصدی محاسبه شده گفت: این تصمیمی بود که با تفکرات کسانی صورت گرفت که از سرمایه داران صنفت طلا هستند.

وی خواستار نظارت بر بازار طلا شد و گفت: اینکه آقایان یک شبه تصمیم می‌گیرند اجرت ساخت طلا به صورت درصدی تعیین شود، ناشی از سکوت تصمیم گیران عرصه طلا در بخش دولتی است.

اسدی جوزانی با ابراز تاسف از اینکه هیچ انصافی در اجرت برای ساخت یا فروش طلا وجود ندارد گفت: اکنون قیمت طلا گرمی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است بنابر این اگر یک سازنده یا فروشنده در روز ۱۰۰ گرم طلا بفروشد، به عدد ۲۵۰ میلیون تومان رسیده که اگر فقط ۱۰ درصد سود کند، در یکی روز ۲۵ میلیون تومان سود کرده است.

وی با اعلام اینکه امروزه اجرت طلا بین ۱۰ تا ۴۰ درصد است گفت: اگر یک سازنده یا فروشنده بابت ۱۰۰ گرم ساخت طلا، اجرت یا کارمزد ۴۰ درصدی بگیرد، در یک روز ۴۰۰ میلیون تومان بدست آورده که عدد وحشتناکی است.

رییس انجمن پخش کنندگان طلا، نقره و جواهر با تاکید بر اینکه در هیچ کجای دنیا، اجرت به اندازه ایران نیست گفت: بالاترین اجرتی که بابت ساخت طلا دریافت می‌شود، در ایران است و به همین دلیل امکان صادرات طلای ساخت ایران بسیار پایین است، زیرا اجرت باعث گرانی قیمت طلا شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: