May 2024 05 / يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی تشریح کرد
کد خبر: ۳۹۹۳۲۰
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
0
دبیر فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی ظرفیت‌های منطقه آزاد ارس را تشریح کرد و گفت: در قالب تعامل، همفکری و هماهنگی که بین مدیران منطقه آزاد ارس، استاندار و مسوولان وجود دارد، شاهد پیشرفت‌های اساسی در این منطقه هستیم.

منطقه آزاد ارس در آستانه تبدیل شدن به هاب منطقه

حسین حاتمی با اشاره به ظرفیت‌های بالای منطقه ویژه اقتصادی ارس گفت: منطقه آزاد ارس دارای چهار زون منفصل است که دو تا از این زون‌ها در شهرستان جلفا و دو زون دیگر در شهرستان خداآفرین آذربایجان شرقی است.


وی با اعلام اینکه زون جلفا بیشتر یک منطقه صنعتی است گفت: زون جلفا باعث شده تا منطقه آزاد ارس صنعتی‌ترین منطقهٔ آزاد کشور به لحاظ زیرساخت‌ها و شهرک صنعتی باشد که در این منطقه آزاد شکل‌گرفته است.

 

نماینده کلیبر و خداآفرین با اعلام اینکه صنایع بسیاری در زون جلفای منطقه آزاد ارس شکل گرفته گفت: صنایع نیمه‌سنگین بسیاری در حوزه تولیدات صنعتی به ویژه خودرو در زون جلفا رقم خورده که باعث شده زون قدرتمندی در بین مناطق آزاد کشور در جلفا شکل بگیرد.

 

وی با اعلام اینکه زون دو منطقه آزاد ارس در مجاورت مرز ارمنستان واقع شده گفت: زون دو منطقه آزاد ارس بیشتر یک هاب تجاری است که در شمال غرب حرف اول را می‌زند.


حاتمی با اعلام اینکه زون سه و چهار در شهرستان خداآفرین قرار دارد گفت: زون‌های سه و چهار بیشتر کاربری گردشگری دارد.

 

بیشتر بخوانید:

در مناطق آزاد ظرفیت بالقوه به بالفعل تبدیل نشده است(+فیلم)

وی با اعلام اینکه به لحاظ سد‌های خداآفرین و منطقه کشت و صنعتی که در پایان سد خداآفرین احداث می‌شود، منطقه آزاد ارس قطب کشاورزی و تولیدات و صنایع تبدیلی را ایفا خواهد کرد گفت: منطقه آزاد ارس می‌تواند یک تلفیق موفقی از صنعت و تجارت تا کشاورزی و صنایع تبدیلی دامی باشد.

 

دبیر فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی به تشریح ظرفیت منطقه آزاد ارس پرداخت و گفت: منطقه آزاد ارس می‌تواند نقطه برجسته‌ای در بین مناطق آزاد باشد و با قرار داشتن در مجاورت مرز شمال غرب کشور، می‌توان این منطقه کشور را به یک هاب صنعتی، گردشگری و تجاری تبدیل کند.

 

وی از حرکت شتابان منطقه آزاد ارس در مسیر توسعه خبر داد و گفت: منطقه آزاد ارس در مسیری که ریل گذاری شده، طی طریق می‌کند.

 

حاتمی از نقش آفرینی مدیریت جدید منطقهٔ آزاد ارس و نگاه مثبت استاندار در ارتقای کیفیت منطقه، استان و کشور خبرداد و گفت: مدیریت منطقه آزاد ارس در کنار استاندار به توسعه می‌اندیشند و بحث تجارت خارجی استان با کشور‌های حوزه قفقاز و روسیه را در دستور کار دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: