April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۹۸۱۹
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
0
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در طرح جذب کارجویان در محیط کار واقعی ۹ هزار و ۶۵۹ واحد پذیرنده مشارکت کرده‌اند.

مشارکت بیش از ۹ هزار واحد صنفی در طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی

غلامحسین حسینی‌نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سال گذشته ۹۸ هزار و ۶۵۹ مهارت‌آموز در ۳۶ هزار و ۳۴۲ کارگاه و بنگاه اقتصادی و در سال ۱۴۰۰ نیز ۶۱ هزار و ۲۱۰ نفر در ۲۹ هزار و ۴۴۶ واحد، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی را کسب کردند.

وی با بیان اینکه طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی همان طرح استاد و شاگردی قدیم است، گفت: در طرح جذب کارجویان در محیط کار واقعی ۹ هزار و ۶۵۹ واحد پذیرنده نیز مشارکت کرده‌اند.

حسینی نیا گفت: باید قوانین و مشوق‌های لازم بری شرکت‌کنندگان در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی ارائه شود، زیرا هدف از اجرای این طرح، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به‌ویژه در صنایع‌دستی و سنتی، آشنایی با محیط کسب‌وکار، استفاده از ظرفیت و توان آموزشی- علمی بنگاه‌های اقتصادی و کمک به بنگاه‌های فعال به‌منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: در قالب طرح مهارت‌آموزی از کارفرما مهارت‌های نرم از جمله بنگاه‌داری، دخل‌وخرج و برخورد با مشتری و حتی چگونگی تهیه مواد اولیه را در قالب یک بسته آموزشی فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قرار است استاندارد‌های آموزشی موردنیاز بازار کار تدوین و به‌روزرسانی شوند گفت: استفاده از مربی استادکار به‌عنوان آزمون‌گر و طراح سوال، بازدید واحد‌های تولیدی و خدماتی و صدور مجوز واحد پذیرنده برای این بنگاه‌ها، پوشش بیمه مسئولیت مدنی برای مهارت‌آموزان، برگزاری دوره آموزشی روش و فنون و تدریس برای مربی استادکار، از مهم‌ترین تکالیف این سازمان است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: ۲۸ هزار و ۱۰۴ نفر از ابتدای امسال تاکنون برای کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در بنگاه‌های اقتصادی و کارگاه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

حسینی نیا گفت: افرادی که در این طرح شرکت می‌کنند، مجموعه‌ای از مهارت‌ها را یاد می‌گیرند و در پایان گواهینامه آموزش فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: چهار میلیون واحد صنفی در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد حداقل یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی توانایی ورود به این طرح را دارند و باید از ظرفیت این واحد‌ها در ارائه آموزش‌های عملی و تجربی به کارجویان استفاده کنیم.

وی گفت: در این طرح کارجویان پس از کسب توانمندی و مهارت‌ها در بنگاه‌های اقتصادی جذب می‌شوند که گامی در راستای اشتغال مولد و پایدار و کاهش نرخ بیکاری است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: