May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۳۹۴
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
0
ایروان به دلیل وضعیت در قره باغ، تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل را درخواست کرد.

ایروان خواستار جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد

وزارت امور خارجه ارمنستان امروز شنبه گزارش داد که ارمنستان به دلیل وضعیت قره باغ کوهستانی در نتیجه محاصره کریدور لاچین، خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شده است.

به گزارش راشاتودی، در این پیام آمده است: "در ۱۱ آگوست، ارمنستان با درخواست برای تشکیل جلسه اضطراری در رابطه با بدتر شدن وضعیت انسانی در نتیجه محاصره کامل جمعیت غیرنظامی قره باغ کوهستانی، به شورای امنیت سازمان ملل متحد مراجعه کرد. "

گفتنی است، مهر مارگاریان نماینده دائم ارمنستان در سازمان ملل در نامه‌ای خطاب به رئیس شورای امنیت از کمبود کالا‌های ضروری از جمله غذا، دارو و سوخت به دلیل مسدود شدن کریدور لاچین خبر داد.

در ۲۳ آوریل، مرزبانان آذربایجان یک ایست بازرسی در مرز با ارمنستان در کریدور لاچین ایجاد کردند. این در بزرگراه جدیدی که پس از آتش بس سال ۲۰۲۰ برای دور زدن لاچین ساخته شده بود، در پل روی رودخانه خاکاری، در ۱۶ کیلومتری شرق قریه ته در منطقه سیونیک ارمنستان ساخته شده است.

این ایست بازرسی در کنار پست دیده بانی نیرو‌های حافظ صلح روسیه نصب شد. باکو ظاهر این ایست بازرسی را استفاده غیرقانونی از جاده استپاانکرت توسط طرف ارمنی و تهدیدات امنیتی دانسته است. مرزبانان آذربایجان اعلام کردند که فرماندهی نیرو‌های حافظ صلح روسیه و مرکز نظارت روسیه و ترکیه در این مورد مطلع شده اند.

وزارت خارجه ارمنستان ایجاد این ایست بازرسی را نقض بیانیه سه جانبه رهبران ارمنستان، روسیه و آذربایجان در سال ۲۰۲۰ خواند. مقامات ارمنستان می‌گویند که مسدود کردن کریدور لاچین منجر به یک فاجعه انسانی در قره باغ کوهستانی شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: