آموزش فارکس از صفر تا صد کاملا رایگان - مبتدی تا پیشرفته

چه تازه واردی هستید که شیفته دنیای تجارت ارز در بازار فارکس شده اید یا یک معامله گر باتجربه باشید که قصد ارتقای دانش خود خود را دارد، این آموزش صفر تا صد فارکس، یک راهنمای همه جانبه است که می تواند کمک زیادی به شما بکند. این مقاله جامع، به گونه ای طراحی شده است که شما را با اصول اساسی و اصطلاحات بازار فارکس آشنا می کند، تکنیک ها و ترفند های پیشرفته را به شما ارائه می دهد و باعث می شود همیشه در تصمیمات معاملاتی خود، چه در بازار فارکس و چه در هر بازار مالی دیگری اعتماد به نفس پیدا کنید. آماده باشید تا کنجکاوی خود را به یک موفقیت تضمینی در بازار فارکس تبدیل کنید.

این مقاله بلیط طلایی شما برای تسلط بر پیچیدگی‌های معاملات در بازار فارکس است. پس پیشنهاد می شود حتما تا آخر مقاله همراه ما باشید که قرار است نکاتی ارائه شود که در جای دیگری نمی توانید آن ها را پیدا کنید.

 سفر شما از هم اکنون آغاز می شود!!!

آشنایی با اصطلاحات بازار فارکس

یکی از مهم ترین درس هایی که یک آموزش فارکس از صفر تا صد جامع می تواند به شما ارائه دهد، مفاهیم و اصطلاحاتی است که در بازار فارکس مورد استفاده قرار می گیرد و هر معامله گری باید با آن ها آشنایی داشته باشد. در ادامه به این اصطلاحات کلیدی می پردازیم:

پیپ: پیپ کوچک ترین واحد اندازه گیری در بازار فارکس است و مقدار سود و زیان در فارکس، بر حسب پیپ محاسبه می شود.

لات: لات یا Lot واحد اندازه گیری حجم، در بازار فارکس است و معامله گران پولی را که می خواهند در هر معامله وارد کنند، باید به Lot تبدیل کنند، و بر اساس میزان لات مناسب وارد معامله شوند.

بروکر فارکس: بروکر فارکس، یک نهاد واسطه، مانند کارگزاری ها و صرافی ها است که سفارش خریداران را به سفارش فروشندگان در بازار فارکس، متصل می کند و باعث تسریع فرایند معاملات می شود. برای این کار هم یک سری هزینه های معاملاتی از معامله گران و سرمایه گذاران دریافت می کند که در ادامه به آن می پردازیم.

اسپرد: اسپرد یکی از هزینه های معاملاتی در بازار فارکس است که کارگزار یا بروکر فارکس، بر اساس قیمت های پیشنهادی خریداران و فروشندگان در بازار فارکس، مستقیم از معامله گران دریافت می کند. اسپرد یا ،Spread تاثیر مستقیمی بر روی هر معامله می گذارد. اسپرد های بالا، می تواند حتی معاملات سودده شما را به معاملات زیان ده تبدیل کند.

کمیسون: کمیسیون یکی دیگر از هزینه های معاملاتی در بازار فارکس است که بروکر فارکس، قبل از هر معامله، از تریدر یا معامله گر می گیرد که می تواند بر حسب پیپ یا درصدی باشد. کمیسون هیچ تاثیری بر روی نتیجه ی معاملات ندارد، ولی همانطور که گفتیم، اسپرد می تواند!!!

سوآپ: سوآپ یکی دیگر از هزینه های معاملاتی در بازار فارکس است که در صورتی که معامله گران در ساعت 12 شب (00:00 بامداد) معامله یا پوزیشن باز داشته باشند، باید مبلغی را به عنوان سوآپ به بروکر فارکس، پرداخت کنند. سوآپ مانند کمیسیون هیچ تاثیری بر معاملات ندارد.

معیار های انتخاب بهترین بروکر فارکس

آموزش فارکس از صفر تا صد کاملا رایگان - مبتدی تا پیشرفته

در این بخش از آموزش صفر تا صد فارکس، می خواهیم به مهم ترین بخش از سرمایه گذاری در بازار فارکس، بپردازیم. انتخاب کارگزار یا بروکر مناسب برای هر معامله گر مشتاق فارکس یک تصمیم اساسی است، زیرا می تواند تجربه معاملاتی و موفقیت نهایی شما را به میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد. هنگام جستجوی بهترین بروکر فارکس، چندین معیار کلیدی باید انتخاب ایده آل شما را راهنمایی کند. این معیار ها، عبارتند از :

1 - مقررات و امنیت

- بررسی کنید که آیا کارگزار توسط یک مرجع معتبر (CFTC، FCA، ASIC و غیره) تنظیم می شود یا خیر؟ آیا کارگزار با استانداردهای نظارتی برای حمایت از سرمایه گذار، مطابقت دارد؟

2 - محدوده جفت ارز ها و نماد ها

- به دنبال کارگزاری باشید که طیف متنوعی از نماد ها قابل معامله را فراتر از جفت های فارکس ارائه می دهد. برای مثال، بررسی کنید که آیا بروکر، کالاها، شاخص ها، ارزهای دیجیتال و سایر دارایی ها را برای معامله ارائه می دهد یا خیر؟

3 – بررسی هزینه های معاملاتی

- حتما اسپردهای (تفاوت بین قیمت های پیشنهادی و درخواستی) ارائه شده توسط بروکرهای مختلف را مقایسه کنید. هر گونه کارمزد اضافی، مانند کمیسیون، سوآپ و هزینه برداشت را در نظر بگیرید.

4 - پشتیبانی مشتری

- پاسخگویی و در دسترس بودن پشتیبانی مشتریان را در بروکر ارزیابی کنید. بررسی کنید که آیا پشتیبانی مشتری از طریق چندین کانال (چت زنده، ایمیل، تلفن) قابل دسترسی است یا خیر. همچنین، اطمینان حاصل کنید که پشتیبانی مشتری با منطقه زمانی شما برای کمک کردن به موقع هماهنگ است.

5 - حساب دمو و منابع آموزشی

- به دنبال بروکر هایی باشید که یک حساب آزمایشی برای تمرین و تست استراتژی ها به شما ارائه می دهند. همچنین کیفیت و کمیت منابع آموزشی مانند وبینارها، آموزش ها و راهنماهای آن ها را ارزیابی کنید.

6 - گزینه های واریز و برداشت ایده آل

در دسترس بودن روش های واریز و برداشت انعطاف پذیر را که برای شما مناسب است بررسی کنید. به دنبال کارگزارانی با فرآیندهای برداشت سریع و کارآمد باشید.

7 - بررسی شهرت بروکر

- در بررسی های آنلاین و توصیفات سایر معامله گران از بروکر تحقیق کنید. شهرت بروکر را در جامعه تجاری و سابقه کار آنها را در بازار فارکس، حتما در نظر بگیرید.

8 - انواع حساب و حداقل سپرده

- انواع مختلف حساب های ارائه شده توسط کارگزار (استاندارد، ECN و غیره) را ارزیابی کنید. همچنین، حداقل سپرده مورد نیاز برای هر نوع حساب را بررسی کنید که مطابق با معیار های سرمایه گذاری شما باشد.

ضرورت مدیریت سرمایه کاربردی و منحصر به فرد

آموزش فارکس از صفر تا صد کاملا رایگان - مبتدی تا پیشرفته

بدون شک، می توان گفت که مدیریت سرمایه مهم ترین بخش معامله گری یا سرمایه گذاری در بازار فارکس است. شاید تا قبل از امروز فکر می کردید که استراتژی های پیشرفته تر، کلید موفقیت شما در بازار فارکس است ولی به هیچ عنوان این طور نیست! در بازار فارکس اگر شما بهترین استراتژی معاملاتی دنیا را هم در اختیار داشته باشید، بدون یک مدیریت سرمایه اصولی و اختصاصی که برای بازار فارکس طراحی شده است، شکست شما حتمی است. برای درستی این ادعا می توانید برید تمامی استراتژی های مختلف را در یک بازه ی بلند مدت تست کنید، تا درستی این موضوع برایتان اثبات شود و آن موقع یاد جمله ای که امروز خواندید، می افتید!!!

همچنین لزوما هر استراتژی مدیریت سرمایه و ریسکی نمی تواند موفقیت شما را در بازار فارکس تضمین کند. بازار فارکس، ویژگی هایی منحصر به فردی دارد که باید مدیریت سرمایه های اختصاصی برای آن طراحی شود. می توان گفت در حال حاضر، تنها دوره ای که یک فصل مجزا و اختصاصی برای مدیریت سرمایه طراحی کرده است، دوره فارکس گروه مالی آرادفین، شرکت پیشرو در معاملات الگوریتمی در ایران است. این دوره منحصر به فرد، توانسته در مدت زمان کم توجه بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران را جلب کند، به طوری که افراد زیادی در شبکه های اجتماعی و سایت های اقتصادی در مورد آن صحبت می کنند. همچنین کارنامه های سودآوری دانشجویان این دوره در سایت آن ها قابل مشاهده است. پیشنهاد می کنیم حتما از ویدیو معرفی این دوره و سرفصل های آن، دیدن فرمایید.

مجهز شدن به استراتژی های معاملاتی قدرتمند

مجهز شدن به استراتژی های معاملاتی تست شده و قدرتمندی که بتواند فرصت های معاملاتی سودآور را در بازار فارکس، شناسایی کند، قدم بعدی موفقیت شما در بازار فارکس است. در مورد این موضوع شما دو راه دارید:

1 – در یک دوره جامع فارکس، که بر اساس به روزترین متد های روز دنیا طراحی شده است(مانند دوره جامع آموزش فارکس آرادفین)، شرکت کنید و از استراتژی های تست شده در بازه ی بلند مدت و قدرتمند استفاده کنید.

2 – ابزار های مختلف را با آزمون و خطا با یکدیگر ترکیب کنید و سودآوری و دقت آن ها را مورد بررسی قرار دهید و بعد از یک دوره ی حدودا 6 ماهه، تا حدودی می توانید یک استراتژی معاملاتی خوب برای خود طراحی کنید.

تذکر مهم : این نکته را فراموش نکنید که بدون یک مدیریت سرمایه اصولی و اختصاصی، سیستم معاملاتی شما هیچ شانسی برای موفقیت در بازار فارکس ندارد.

نوسان گیری در بازار فارکس جواب می دهد یا خیر؟

بدون شک می توان گفت که بازار فارکس، بهترین بازار، برای نوسان گیری است، زیرا حجم معاملات روزانه ی آن به حدی بالا است که شما می توانید، حتی در تایم فریم های 1 دقیقه هم، فرصت های معاملاتی سودآور را شناسایی کنید و از آن کسب درآمد کنید. همچنین ویژگی 24 ساعته بودن این بازار، به شما این امکان را می دهد که نوسان گیری در این بازار را، حتی به عنوان یک شغل انعطاف پذیر در نظر بگیرید.

با همه ی این گفته ها، شاید بتوان گفت که سودآوری به کمک نوسان گیری در بازار فارکس، به این راحتیا نیست و حتی می تواند کمی چالش برانگیز باشد. شرکت در یک دوره نوسان گیری، که تمامی معیار های لازم، برای سوآوری را در بر می گیرد، می تواند یک انتخاب و یا سرمایه گذاری هوشمند، توسط شما باشد!!

ظهور معاملات الگوریتمی و هوش مصنوعی در بازار های مالی

این روزها، احتمالا با گسترش هوش مصنوعی، در مورد معاملات الگوریتمی و سرمایه گذاری به کمک انواع ربات معامله گر، در بازارهای مالی به خصوص بازار فارکس شنیده اید. جالب است بدانید که امروزه، حدود 70 درصد معاملات در بازار فارکس، توسط معاملات الگوریتمی و ربات های معامله گر انجام می شود. این آمار می تواند در آینده نزدیک، عدد های بالاتری را ببیند که می تواند به ما بگوید، که چاره ای نداریم که در آینده، کمی به این سمت حرکت کنیم و با آن آشنا بشیم.

بهترین راهنما که می تواند شما را در این مسیر موفقیت و نوین قرار دهد، این است که شما بعد از شرکت در یک دوره آموزشی قدرتمند و به روز و تجربه ی معامله گری و سرمایه گذاری میان مدت در این بازار، با شرکت در یک دوره آموزش معاملات الگوریتمی، که به زبان ساده آموزش داده شده است و بر اساس به روز ترین متد های روز دنیا طراحی شده است، شرکت کنید.

دوره معاملات الگوریتمی گروه مالی آرادفین، که خود شرکت پیشرو در معاملات الگوریتمی وربات های معامله گر در ایران است، می تواند کمک زیادی به شما بکند و موفقیت شما را در این بازار تضمین کند.

نتیجه گیری در مورد آموزش فارکس از صفر تا صد

بدون شک نکاتی که در این آموزش صفر تا صد فارکس رایگان ارائه شد، می تواند ذهن شما را برای تجربه ی سرمایه گذاری دلاری در این بازار، باز کند. حتی اگر اعتقادی به نکات ارائه شده نداشتید، جملاتی را که خواندید، در گوشه ی ذهن خود نگه دارید تا مدت زیادی در سردرگمی نباشید و بعد از یک تجربه ناموفق در امتحان کردن روش های دیگر، به سرعت تنها مسیر درست و اصولی را پیدا کنید!!!

به یاد داشته باشید که فاصله ی زیادی با یک سرمایه گذاری مطمئن و اصولی در بازار فارکس ندارید که می تواند به یک درآمد دلاری عظیمی برای شما تبدیل شود. یک سرمایه گذار باهوش باشید و هوشمندانه فرصت های سرمایه گذاری را انتخاب کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: