May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده اهواز در مجلس از تامین نیاز داخل خبرداد
کد خبر: ۴۰۰۵۱۹
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
نماینده اهواز در مجلس از تامین نیاز صنایع داخل به وسیله فولادسازی خوزستان خبرداد و گفت: فولاد اکسین خوزستان قطع وابستگی و رسیدن به خودکفایی را ترسیم کرد.

ترسیم قطع وابستگی با توان فولاد اکسین خوزستان

صنایع به همدیگر وابسته هستند و چنانچه یکی از بخش‌های صنعت با چالش و مشکل رو به رو شود، بخش‌های دیگر نیز با چالش و مشکل رو به رو می‌شوند. یکی از مهمترین صنایعی که وابستگی بسیاری از صنایع دیگر را مرتفع می‌کند، صنعت فولادسازی کشور است. فولاد در تمامی صنایع کاربرد دارد و در صنایعی همچون لوله سازی، خودروسازی، قوطی سازی، کشتی سازی و مواردی از این دست، کاربرد بیشتری دارد. بنابر این هرگز نمی‌توان صنعت فولادسازی کشور را نادیده گرفت یا جایگاه آن را دراقتصاد کشور کمرنگ کرد.

اهمیت و نقش آفرینی فولاد

بدلیل اهمیت و نقش آفرینی که فولاد در صنایع کشور دارد، نمی‌توان آن را نادیده گرفت یا در تهیه آن بی توجه بود، به همین دلیل به هر شکل ممکن باید آن را تهیه کرد، زیرا کمبود یا نبود آن باعث رکود یا تعطیلی صنایع دیگر می‌شود. بنابر این دو روش برای تامین آن وجود دارد. یا فولاد را از خارج وارد کنیم، که ارزبری زیادی دارد و در شرایط تحریم، با مشکل انتقال ارز رو به رو هستیم یا فولاد را در داخل کشور تولید کنیم که خوشبختانه کارخانه‌های بسیاری در زمینه فولاد فعال هستند و می‌توانیم فولاد را با بهترین کیفیت و به اندازه نیاز داخل تولید کنیم.

ورق در صدر نیاز‌های صنایع

یکی از مهمترین محصولاتی که مورد نیاز بسیار صنایع است و در فولادسازی‌های داخلی تولید می‌شود، انواع ورق است که در بین تولیدکنندگان، ورق فولاد اکسین خوزستان از توانمندی و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. فولاد اکسین در زمینه تولید ورق توانمندی قابل توجهی دارد و رکوردزنی‌های پی در پی در تولید ورق داشته است. در این زمینه مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان از ثبت رکورد جدید تولید ماهانه به میزان ۷۶‌هزار و ۳۷۰ تن ورق فولادی نسبت به فعالیت خطوط تولید این شرکت در طول ۲۴ ماه گذشته خبر داد.

 

بیشتر بخوانید:

قدرت نمایی صنعت فولاد در اقتصاد کشور



رکوردزنی با برنامه ریزی

علی محمدی درباره جزییات ثبت رکورد ماهانه تولید ورق پس از دو سال گفت: این رکورد با برنامه ریزی کارشناسی و تامین مواد اولیه که از روز‌های پایانی سال گذشته انجام شده به ثبت رسید. مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: تولید پایدار ورق‌های فولادی و آمادگی بالای خطوط کارخانه، تولید ۷۶‌هزار و ۳۷۰ تن ورق فولادی در پایان فروردین ماه امسال را رقم زد. محمدی با بیان اینکه این میزان تولید ورق فولادی پس از دو سال، بار دیگر در فولاد اکسین محقق شد افزود: همواره تامین مواد اولیه اسلب برای فعال بودن خطوط تولید از اهمیت بالایی برخوردار است.

تولید ورق در فولاد اکسین

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش فولاد اکسین خوزستان در تامین نیاز‌های فولادی و توسعه اقتصادی کشور گفت: تولید ورق به اندازه‌ای اهمیت دارد که قابل توصیف نیست و خوشبختانه بخش قابل توجهی از نیاز کشور به ورق فولادی به وسیله فولاد اکسین خوزستان تولید می‌شود. سیدکریم حسینی با تاکید بر اینکه می‌توانید یک نمونه از عملکرد فولاد اکسین را در پروژه عظیم گوره به جاسک ببینید گفت: در این پروژه شرکت لوله‌سازی اهواز می‌خواست لوله‌های مورد نیاز را تأمین کند که یا باید از خارج وارد شود یا به وسیله شرکت‌های داخلی تولید و تامین شود. نماینده اهواز در مجلس با یادآوری اینکه برای تامین لوله‌های این پروژه یک قرارداد با چین بسته شده بود گفت: اگر لوله‌های این پروژه به وسیله چینی‌ها تامین می‌شد، قطعاً در خروج ارز تأثیر بسزایی داشت وچالش آفرین می‌شد.

قطع وابستگی

حسینی با یادآوری اینکه شرکت لوله‌سازی اهواز در قالب پیمانی که با فولاد اکسین اهواز داشت، توانست ورق مورد نیاز برای تولید لوله را از فولاد اکسین تهیه کند گفت: قطعاً این رویکرد در کاهش ارزآوری تأثیر مثبت داشت و فولاد اکسین و لوله سازی اهواز توانستند نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند. وی با تاکید بر اینکه قطعاً برای قرارداد‌های جدید هم می‌تواند تعامل و همکاری شرکت‌های فولادسازی با صنایع دیگر ادامه پیدا کند گفت: البته نباید متوقف شد، بلکه باید روز به روز اقدامات بهتری انجام داد. بنابر این توسعهٔ فولاد اکسین می‌تواند به رونق تولید بیشتر کمک کند و اقتصاد استان و اقتصاد کشور را شکوفا کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: