کد خبر: ۴۰۰۵۳۵
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
0
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: ایجاد نیروگاه خورشیدی به منظور تامین بخشی از برق منطقه، از برنامه‌های ما در پیام است.

تولید یک میلیون گوشی همراه تا پایان سال/ ایجاد پارک فناوری هوایی

اکبر قنبرپور، مشاوره وزیر ارتباطات و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام که تحت عنوان فرودگاه پیام شناخته می‌شود، زیر پست و تلگراف سابق، کلید خورد و بعد از ۵ سال از آغاز طرح تبدیل به شرکت شد.

او ادامه داد: آنچه ما امروز به عنوان یک شرکت دولتی زیرمجموعه وزارت ارتباطات در نظر داریم، ایجاد قطب اقتصاد دیجیتال است.

قنبرپور توجه ویژه به ۳ طرح را از ملزومات راه اندازه قطب اقتصاد دیجیتال دانست.

او با اشاره به اهمیت ایجاد یک مرکز برای حضور شرکت‌هایی که با موضوع فناوری داده فعالیت می‌کنند، گفت: اولین طرح در ارتباط با مراکز داده است. ۱۸ شرکت خصوصی درخواست ایجاد مرکز داده در منطقه ویژه اقتصادی پیام را داشته‌اند و ۳ شرکت مرکز داده در حال فعالیت هستند.

او ادامه داد: طرح دوم تولید تلفن همراه است. ۱۳ شرکت خصوصی در این مورد ثبت نام کرده‌اند و دو مجموعه توانستند از خطوط تولیدی خود بهره برداری کنند. تصمیم بر این است که یک میلیون کوشی در سال ۱۴۰۲ تولید شوند.

قنبرپور بیان کرد: طرح سوم، بومی سازی و تجیز شبکه ملی اطلاعات، است. بیش از ۳۰ شرکت امروز در حوزه تجهیز شبکه فعالیت می‌کنند.

او افزود: ایجاد گمرک تخصصی فاوا، سال گذشته در هیئت وزیران مصوب شد.

قنبرپور همچنین به ایجاد شهر سیلیکون برای شرکت‌هایی که در حوزه تجهیزات سیلیکونی فعالیت می‌کنند نیز اشاره کرد.

فعالیت‌های منطقه ویژه اقتصادی پیام

فعالیت‌ها در پیام به سه حوزه تولیدی و صنعت، فعالیت‌های گمرکی و ترانزیتی و همچنین فرودگاهی و هوانوردی تقسیم می‌شوند.

در حوزه تولید و صنعت برنامه داریم ۷۲ شرکت جدید را جذب بکنیم.

او توضیح داد: در سال ۱۴۰۱ شاهد ۲۰۰ میلیون تن صادرات محصولات بوده‌ایم که ارزش آن بالغ بر ۲۰۶ میلیون دلار بوده و نسبت به سال قبل از نظر وزنی و ارزشی افزایش قابل توجهی داشته است. در طول ۱۴۰۱ بیش از ۲۰ هزار کانتینر وارد منطقه ویژه شده‌اند.

او افزود: با هدف برگرداندن اهداف پستی به فرودگاه پیام در حال رایزنی‌هایی هستیم.

قنبرپور گفت: ایجاد گمرک تخصصی فاوا از برنامه‌های جدیدی ما است که امسال در حال تهیه و تدارک مقدمات آن هستیم و پیش بینی می‌کنیم تا پایان ماه آینده این اتفاق رقم بخورد. همچنین توسعه پرواز‌های مسافری داخلی و خارجی از اهدافی است که در پیام پیگیر آن هستیم.

ایجاد پارک فناوری هوایی در منطقه پیام

او ادامه داد: موضوع ایجاد پارک فناوری هوایی در پیام مطرح است که مورد توافق مجموعه ما و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته است. توسعه زیست بوم نوآوری و استارتاپی با همکاری معاونت علمی جزو دیگر برنامه‌های ما است که پیگیری می‌کنیم و توانستیم موافقتنامه خوبی را با معاونت علمی منعقد کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: برگزاری نمایشگاه هوایی در پیام را در برنامه داریم. امیدواریم امسال دوره اول آن را در پیام برگزار کنیم. برنامه زمانی ما برای این کار اواسط فصل پاییز است و اگر موفق نشویم، انتهای سال جدید برگزار می‌شود.

ایجاد نیروگاه خورشیدی به منظور تامین بخشی از برق منطقه از طریق انرژی سبز از دیگر برنامه‌های امسال منطقه ویژه پیام بود که قنبرپور به آن اشاره کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: