April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۶۶۸
۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
0
پیوستن نیمار برزیلی از پاری‌سن‌‌ژرمن به الهلال عربستان پرسش‌های زیادی در اذهان هوادارانش ایجاد کرده است.

چرا نیمار به عربستان رفت؟

نیمار، مهاجم برزیلی با جدایی از جمع پاریسی‌ها به طور رسمی راهی لیگ فوتبال عربستان و باشگاه الهلال ریاض شد. پس از رونالدوی پرتغالی که ۶ ماه قبل النصر را برای ادامه دوران حرفه‌ای‌اش انتخاب کرد، ستاره‌های زیادی در دو ماه اخیر راهی عربستان شدند.

نیمار رسماً در الهلال حضور دارد و این بازیکن برزیلی پس از ۶ سال حضور در پاری‌سن‌ژرمن در ۳۱ سالگی به این نتیجه رسید که بهترین گزینه برای ادامه فوتبالش لیگ عربستان است. نیمار، بارسلونا را ترک کرد تا از زیر سایه لیونل مسی خارج شود، توپ طلا را به دست آورد، به باشگاه پاریسی کمک کند تا به لیگ قهرمانان اروپا راه پیدا کند و در نهایت پیروزمندانه روی سکوی قهرمانی اروپا بایستد، اما این ایده نتیجه نداد. به دلایل مختلفی که بسیاری از آن‌ها در شخصیت و محیط او نهفته است. نیمار یک استعداد بزرگ با داده‌های منحصر به فرد است که به طور کامل از پتانسیل خود استفاده نکرد، حتی اگر تقریباً همه چیز را فتح کرده باشد.

رونالدو با رسیدن به ارتفاعات باور نکردنی در فوتبال اروپا راهی عربستان سعودی شد. کریم بنزما به خاورمیانه رفت، زیرا تمام پتانسیل خود را در اروپا به معرض نمایش گذاشت. لیونل مسی نیز پس از عدم موفقیت در بازگشت به بارسلونا راهی آمریکا شد.

از سویی دیگر؛ نیمار مورد نیاز پاری‌سن‌ژرمن نبود، زیرا لوئیس انریکه، سرمربی جدید این تیم آشکارا اعلام کرد که این بازیکن برزیلی جایی در برنامه‌های او ندارد. بهانه‌هایی مثل حضور در جسن تولد خواهر و چند میهمانی دیگر، اصرار بر حضور در کارناوال سالانه برزیلی‌ها و مهمتر از همه مصدومیت در مقاطع کلیدی فصل؛ می‌توان گفت نیمار از سال ۲۰۱۷ حتی یک فصل را هم به طور کامل سپری نکرده است که بیش از ۳۰ بازی انجام دهد. او به طور جدی با هیچ باشگاهی در اروپا ارتباط نداشت، زیرا بعید بود که کسی بتواند درخواست‌های مالی او را براورده کند یا متعاقباً مبلغ مناسبی برای او دریافت کند. بارسا مشکلات مالی زیادی دارد و چلسی به او نیازی نداشت. حالا عربستان سعودی؛ این کشور سخاوتمندانه ۱۰۰ میلیون یورو به حساب پاری‌سن‌ژرمن ریخت که در این شرایط نمی‌توانست مبلغ مشابهی را از تیمی دریافت کند. الهلال همچنین میلیون‌ها دلار هم به نیمار داد که هیچ‌کس هم به او چنین پولی پرداخت نمی‌کرد.

نیمار احتمالا در عربستان خوشحال است. مهاجم برزیلی برای دو سال از قراردادش درآمد زیادی خواهد داشت و در آنجا می‌تواند فوتبالش را به پایان برساند. بر اساس گزارش رسانه‌ها، عربستان سعودی وعده جت خصوصی برای استفاده شخصی، عمارت کاملا مبله با کارکنان، ۵۰۰ هزار یورو برای هر پست یا مطلبی درباره عربستان سعودی در شبکه‌های اجتماعی، ۸۰ هزار یورو برای هر پیروزی الهلال؛ دستمزد ۱۶۰ میلیون یورو در هر فصل داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: