کد خبر: ۴۰۰۹۰۳
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
دانش‌بنیان‌ها در صنعت کفش مسیر خود را پیدا خواهند کرد و نیازی به حمایت‌های دولتی ندارند. در این میان مهم‌ترین کمک دولت به آن‌ها می‌تواند بهبود فضای کسب‌وکار باشد.

پیاده‌سازی صادرات فناوری، بهبود کسب‌وکار را بدنبال دارد

توسعه دیپلماسی فناوری، افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان، تلاش جدی به منظور تقویت محصولات ساخت داخل از طریق رفع موانع، اجرایی‌سازی کامل قانون جهش تولید دانش‌بنیان، تغییر نظام ارزیابی مجوزدهی به دانش‌بنیان‌ها و در کل بهبود فضای کسب‌وکار از مهمترین اقدامات نویدبخش در حوزه تقویت و توسعه تجارت محصولات فناورانه و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان‌هاست.

امروز مجموعه‌های نوآوری که به صورت ویژه در حوزه‌های مختلف فناورانه فعالیت می‌کنند، محصولات و خدمات متفاوتی را به جامعه و صنایع ارائه کرده‌اند که نیاز است این موضوع به سایر بازار‌های جهانی نیز منتقل شود. بحثی که دغدغه تمام شرکت‌های دانش‌بنیان برای مطرح شدن در برابر رقبای داخلی و خارجی است.

محصولات و خدمات فناورانه به دنبال راهی برای رسیدن به هدف‌گذاری صادراتی هستند، اما این مسیر چطور فراهم می‌شود؟ بهبود فضای کسب‌وکار یکی از اقدامات موثر دراین مسیر است.

محمود زند کریمی دبیر جامعه صنعت کفش درباره ضرورت حمایت‌های دولتی از صنعت کفش و چرم در مسیر دانش‌بنیان‌شدن، اظهار کرد: دولت دغدغه، گرفتاری‌های متعددی دارد که اگر آن‌ها را به درستی انجام دهد، صنعتگران فضای بهتری را در کسب‌وکار تجربه خواهند کرد و البته شاید در این عرصه برخی صنعتگران یا شرکت‌های خلاق در این زمینه علاقه‌مند به کمک‌های دولتی هم باشند.

عضو کمیسیون صادرات جامعه صنعت کفش ایران عنوان کرد: دانش‌بنیان‌ها در صنعت کفش مسیر خود را پیدا خواهند کرد و نیازی به حمایت‌های دولتی ندارند. در این میان مهمترین کمک دولت به آن‌ها می‌تواند بهبود فضای کسب‌وکار باشد.

ضرورت ارایه تسهیلات ارزان به واردات تکنولوژی‌های جدید

فعال صنعتی در حوزه دانش‌بنیان با بیان اینکه معافیت مالیاتی و بیمه‌ای از تسهیلاتی است که در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: البته دولت می‌تواند ورود تکنولوژی‌ها را آسان کرده و وام‌های ارزان در اختیار تولیدکنندگانی قرار دهد که می‌خواهند ماشین‌آلات و دستگاه‌های به روز وارد کنند.

بهبود کسب‌وکار

عضو کمیسیون صادرات جامعه صنعت کفش ایران با بیان اینکه در حال حاضر برخی از عرصه‌ها امکان تولید دانش یا ایده و خلاقیت دانش‌بنیانی وجود دارد و در برخی از بخش‌ها نیز خیر، بیان کرد: درستاد نانو تلاش زیادی شده است تا تولیدکنندگان زیره کفش را به افراد صاحب ایده و دانش وصل کنند و فعالیت عملیاتی انجام شده که از جمله آن‌ها تولید رویه‌های کفش نانو و آب‌گریز بوده است یا آنکه در فرمولاسیون زیره نیز تحقیقات و اقداماتی انجام شده است. البته این دانش و ایده‌ها ممکن است برای صنعتگر چندان ملموس نباشد و تجهیزات و تکنولوژی اهمیت بیشتری داشته باشد.

تولید دانش در کارخانجات با استفاده از توان بخش‌های تحقیق و توسعه

زندکریمی عنوان کرد: تولید دانش در واحد‌ها و کارخانجات با بخش تحقیق و توسعه قابل انجام است، اما پیاده‌سازی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

فعال صنعتی در حوزه دانش بنیان گفت: برای پیاده‌سازی اهداف توسعه دانش در بخش‌های مهم اقتصادی و صنعتی باید فضا برای چنین اقدامی فراهم شود. همانطور که اشاره شد از ارائه تسهیلات کم بهره تا کاهش موانع بر سر راه حرکت شرکت‌های علمی جهت واردات تکنولوژی و تزریق آن به صنایع می‌تواند گام بلندی را در راستای تقویت تولید محصولات فناورانه و ارسال آن به بازار داخل و رقابت در بازار‌های جهانی را رقم بزند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: