April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۰۹۳۱
۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
0
رئیس پلیس فتا فراجا از کشف پرونده کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی با ارسال پیامک نیاز فوری مالی و درخواست وجه به مخاطبان کاربران خبر داد.

کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی با ارسال پیامک

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا اظهار داشت: با وصول پرونده‌های متعددی به یکی از واحد‌های پلیس فتا کشور با موضوع کلاهبرداری در قالب هک حساب کاربری شبکه اجتماعی شهروندان و درخواست وجه از مخاطبان آنها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام ارشد سایبری افزود: متهمان پرونده با دسترسی غیرمجاز به حساب‌های کاربری شهروندان، اقدام به ارسال پیامی مبنی بر نیاز فوری مالی و درخواست وجه به مخاطبان کاربر با عنوان و هویت وی کرده و با توجه به دریافت پیام از شناسه کاربری قربانی (که عموماً از بستگان و آشنایان وی میباشند) و اعتماد ایجاد شده، دریافت کنندگان پیام اقدام به واریز وجه به حساب‌های بانکی معرفی شده از سوی مجرمان میکردند.

سردار مجید ادامه داد: با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت متهمان اصلی پرونده در استان‌های مرکزی و شرقی کشور مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از اخذ مجوز‌های قضائی دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته به کلاهبرداری با شیوه ذکر شده اعتراف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته تاکنون تعداد ۳۰۰ فقره پرونده مرتبط با متهمان با ارزش ریالی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال شناسایی شده است. رئیس پلیس فتا فراجا بیان داشت: برابر اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی واحد‌های پلیس فتا استانها، از ابتدای سال جاری تعداد ۱۱۲ فقره پرونده مهمه و کثیرالشاکی در زمینه کلاهبرداری رایان‌های شناسایی که در این رابطه ۲۰۴ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

این مقام مسئول گفت: شهروندان توجه داشته باشند چنانچه در شبکه‌های اجتماعی و یا بستر پیامک، پیامی از دوستان و آشنایان مبنی بر درخواست وجه دریافت کردند حتماً قبل از انتقال وجه هماهنگی تلفنی با مالک خط، صفحه یا حساب کاربری انجام دهند و پس از اطمینان از صحت درخواست نسبت به واریز وجه اقدام کنند.

وی به عموم مردم هشدار داد: هرگونه تماس تلفنی یا ارتباط از طریق پیامرسان‌های مجازی و درخواست اطلاعات شخصی از جمله کد‌های پیامک شده به تلفن همراه به منظور فعال سازی حساب‌های کاربری و کلاهبرداری با هویت کاربر میباشد لذا هرگز به این قبیل پیام‌ها و تماس‌ها توجه نکنند و کد‌های دریافتی را در اختیار هیچکس قرار ندهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: