April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

استیکینگ رمز‌ارز چیست؟ قلک تترلند بهترین پلتفرم استیکینگ Staking در ایران

 استیکینگ (Staking) رمز‌ارز‌ها یکی از این روش‌های کسب درآمد در بازار کریپتوست. حتماً می‌پرسید استیکینگ رمزارز چیست؟

آیا راه مطمئنی در ایران برای درآمدزایی از‌طریق استیکینگ رمز‌ارز‌ها وجود دارد؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش‌ها، تا انتها با ما همراه باشید.

یکی از مزایای مهم بازار کریپتوکارنسی، راه‌های مختلف درآمدزایی در آن است. تنها روش کسب سود در این بازار خرید و فروش رمز‌ارز‌ها در قالب معامله‌های اسپات و فیوچرز نیست؛ بلکه از امکانات موجود برای درآمدزایی غیرفعال (Passive) نیز می‌توان بهره‌مند شد.

استیک‌کردن در کریپتو به چه معناست؟ 

هر شبکه بلاکچین برای ایجاد بلوک‌های جدید و تأیید تراکنش‌ها و تأمین امنیت آن‌ها به مکانیزم اجماع نیاز دارد. الگوریتم اثبات سهام (Proof of Stake) کارآمدترین مکانیزم اجماع در شبکه‌های بلاکچین است و بخش عمده‌ای از بلاکچین‌هایی که در سال‌های اخیر آغاز به کار کرده‌اند، از این الگوریتم اجماع استفاده می‌کنند. درضمن، برخی از بلاکچین‌های معروف مانند اتریوم در به‌روزرسانی‌های خود به‌سراغ PoS آمده‌اند. 

استیکینگ رمز‌ارز چیست؟ قلک تترلند بهترین پلتفرم استیکینگ Staking در ایران

استیکینگ یکی از روش‌های محبوب درآمد‌زایی غیرفعال (Passive) در بازار رمز‌ارزهاست.

در شبکه‌های بلاکچین با الگوریتم PoS، نودهای اعتبارسنج از سپرده‌گذاری تعدادی از توکن‌های بومی شبکه برای مشارکت در فرایند اعتبارسنجی استفاده می‌کنند که این فرایند اصطلاحاً با عنوان استیکینگ (Staking) شناخته می‌شود. معمولاً توکن‌های سهام‌گذاری‌شده برای مدت‌زمان مشخصی قفل می‌شوند. 

اعتبار‌سنج‌ها (ولیدیتورها) پس از استیک‌کردن، وظایف خود در‌قبال شبکه (نظیر تأیید تراکنش‌ها و ایجاد بلوک جدید و کمک به حفظ امنیت شبکه) را انجام می‌دهند و سپس در پایان موعد مقرر، معمولاً در قالب توکن بومی بلاکچین پاداش مشخصی می‌گیرند.

مزایای استیکینگ رمز‌ارز‌ها (کسب درآمد از استیک ارز دیجیتال) چیست؟ 

همان‌طور‌که می‌دانید، الگوریتم PoS به‌نوعی جایگزین PoW است. هر‌چند الگوریتم اثبات کار (Proof of Work) در شبکه بیتکوین ازنظر تأمین امنیت بلاکچین عملکرد رضایت‌بخشی دارد، با سه مشکل بزرگ نیز دست‌و‌پنجه نرم می‌کند: 

  • مطلوب‌نبودن سطح مقیاس‌پذیری شبکه بلاکچین 
  • هزینه سنگین برای مشارکت به‌عنوان نود اعتبارسنج (Validator) 
  • مصرف برق زیاد تجهیزات ماینینگ (Mining)

الگوریتم اثبات سهم در‌واقع به‌عنوان راه‌حل کاربردی برای برطرف‌کردن این سه مشکل ابداع شده است. همان‌طورکه گفتیم، با استفاده از این مکانیزم اجماع، عملاً ولیدیتورها به تهیه تجهیزات استخراج گران‌قیمت نیازی ندارند؛ به‌همین‌دلیل، تعداد افرادی که امکان فعالیت به‌عنوان نود اعتبارسنج را پیدا می‌کنند، افزایش می‌یابد. این موضوع در دستیابی به هدف تمرکززدایی در شبکه‌های بلاکچین نقش بسزایی ایفا می‌کند. 

ایجاد ظرفیت‌های حضور ولیدیتورهای بیشتر در اعتبارسنجی در افزایش سرعت پردازش تراکنش‌ها و کاهش کارمزد شبکه‌های بلاکچین نیز مؤثر است؛ موضوعی که در‌نهایت به ارتقای مقیاس‌پذیری شبکه‌ها منجر می‌شود. علاوه‌براین، با حذف دستگاه‌های ماینینگ از فرایند اعتبار‌سنجی تراکنش‌ها و ایجاد بلوک‌های جدید، مسئله مصرف برق کاملاً برطرف می‌شود. این موضوع در کمک به حفاظت از محیط‌زیست اهمیت فراوانی دارد. 

قلک تترلند؛ بهترین پلتفرم استیک کردن (Stake) یا استیکینگ ارز‌های دیجیتال در ایران 

اگر شرایط تعیین‌شده شبکه‌های بلاکچین را داشته باشید، مستقیماً می‌توانید به‌عنوان نود اعتبارسنج در فرایند استیکینگ مشارکت کنید. بااین‌حال، بسیاری از افراد در سراسر دنیا ترجیح می‌دهند که از‌طریق استخر‌های استیکینگ به‌صورت غیر‌مستقیم در این چرخه حضور پیدا کنند. بدین‌ترتیب، به فرصت‌های کسب سود آسان و کم‌ریسک را به‌راحتی دسترسی دارند. 

در گذشته، کاربران ایرانی برای مشارکت در استخرهای استیکینگ باید به‌سراغ پلتفرم‌های خارجی می‌رفتند. سایه سنگین مشکلات تحریم‌ها و محدود‌شدن دسترسی کاربران به صرافی‌های خارجی همواره بر سر سرمایه‌گذاران ایرانی سنگینی می‌کند. در‌حال‌حاضر، خوشبختانه می‌توانید از سرویس استیکینگ اختصاصی تترلند به نام «قلک تترلند» در ایران استفاده کنید. 

استیکینگ رمز‌ارز چیست؟ قلک تترلند بهترین پلتفرم استیکینگ Staking در ایران

قلک تترلند بهترین سرویس استیکینگ رمز‌ارز‌ها در ایران است.

در قالب سرویس قلک تترلند، می‌توانید تعدادی از رمزارزهای معتبر را با شرایط و برای مدت‌ مشخص استیک و در پایان دوره، اصل سرمایه به‌همراه سود آن را در کیف‌پول خود دریافت کنید. استفاده از قلک تترلند ساده است و شما تنها سه گام تا استیکینگ رمزارز‌ها در این سرویس فاصله دارید: 

  • انتخاب رمز‌ارز دلخواه از بین گزینه‌های موجود برای استیکینگ 
  • تعیین میزان رمز‌ارز و مدت‌زمان مد‌نظر برای استیکینگ 
  • سپرده‌گذاری رمز‌ارز و دریافت سود در پایان دوره استیکینگ 

سود استیکینگ رمز‌ارز‌ها در تتر‌لند چقدر است؟ 

ابزار اختصاصی ماشین‌حساب استیکینگ تترلند در‌اختیار شماست تا با استفاده از آن سود سپرده‌گذاری خود را محاسبه کنید. برای این کار، کافی است نوع و مقدار رمز‌ارز را به‌همراه مدت‌زمان استیکینگ آن انتخاب کنید تا میزان سود روزانه‌ تعیین‌شده برایتان به نمایش درآید. دقت کنید که سود استیک‌کردن در کریپتو با همان توکن بومی شبکه بلاکچین پرداخت می‌شود. 

کدام رمز‌ارز‌ها را می‌توان در قلک تترلند استیک کرد؟ 

در‌حال‌حاضر، امکان استیکینگ ۳۵ رمز‌ارز در قلک تترلند فراهم شده است. برخی از این رمزارزها عبارت‌اند از: اتریوم (ETH)، کازماس (ATOM)، سولانا (SOL)، کاردانو (ADA)، ترون (TRX)، ایپ‌کوین (APE) و می‌توکن (MEE). 

میزان سود استیکینگ هر‌یک از رمز‌ارز‌ها در قلک تترلند به‌طور شفاف بیان شده است. قبل از استیکینگ رمزارز مد‌نظر خود، حتماً شرایط و قوانین اعلام‌شده در سرویس قلک تترلند را به‌دقت مطالعه کنید. اگر هولدر (Holder) هستید، پیشنهاد می‌کنیم که فرصت استیک‌کردن رمز‌ارز‌ها برای درآمدزایی در قلک تترلند را از دست ندهید. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: