کد خبر: ۴۰۱۵۶۵
۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
0
نایب رئیس انجمن بین‌المللی اورولوژی گفت: افرادی که سالی دو بار دفع سنگ داشته اند باید ساعتی یک لیوان آب مصرف کند.

دردهای کلیوی از دلایل شایع مراجعه به اورژانس/ آب کافی بنوشید

ناصر سیم فروش، مشاور و نایب رئیس انجمن بین‌المللی اورولوژی گفت: در حال حاضر یکی از مراجعه‌های شایع بیماران به اورژانس به دلیل درد‌های شدید کلیوی است. سنگ کلیه هر چقدر کوچکتر باشد، درد بیشتری در هنگام دفع در افراد بروز پیدا می‌کند.

او گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهند که ۸۰ درصد سنگ‌های کلیه زیر هشت میلی‌متر، با خوردن آب و با فعالیت‌های بدنی به سهولت دفع خواهند شد. اگر سنگ کلیه بزرگ باشد با جراحی بدون شکاف و سونوگرافی قابل تشخیص و درمان است.

نایب رئیس انجمن بین‌المللی اورولوژی بیان کرد: میزان مصرف آب ارتباط مستقیمی با بروز بیماری سنگ کلیه دارد و این عارضه ارتباطی با جنس آب نخواهد داشت.

او ادامه داد: ایران در کمربند بیماری‌های سنگ کلیه به دلیل آب و هوای خشکش قرار دارد. رنگ ادرار نباید به زردی برود و باید زرد کم رنگ مایل به سفید باشد.

سیم فروش اضافه کرد: افرادی که سالی دو بار سابقه دفع سنگ داشته اند، باید ساعتی یک لیوان آب مصرف کند.

او گفت: افراد سالمند که در خانه بوده و فعالیت زیادی ندارند، نیاز به مصرف آب کمتری دارند؛ اما افرادی که فعالیتشان زیاد است، به دلیل تعریق بدن باید آب بیشتری در طول روز مصرف کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: