رشد ۲۸ درصدی درآمد‌ها نشان می‌دهد
کد خبر: ۴۰۱۶۹۶
۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
درآمد‌های عملیاتی محقق‌شده بانک سینا با حدود ۲۸ درصد رشد در مردادماه ۱۴۰۲، به ۴۵ هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال در مجموع عملکرد پنج‌ماهه نخست سال جاری رسیده است.

افتخار بانک سینا به تراز مثبت

نظام بانکی با چالش بزرگی رو به رو است. از یک سو سپرده گذاران انتظار دارند سود بالایی از سپرده‌های خود دریافت کنند و این سود به اندازه‌ای باشد که پاسخگوی تورم بشود و از سوی دیگر دریافت کنندگان تسهیلات انتظار دارند با کمترین بهره تسهیلات دریافت کنند. این دوگانگی، بانک‌ها را در دوراهی برزخ گونه‌ای قرار می‌دهد.

ضرورت تصمیم گیری درست


اما بانک‌ها با مدیریت درست نه تنها می‌توانند از زیانده بودن رهایی یابند، بلکه به سوددهی برسند، به شرط آنکه هنگام تصمیم گیری و انتخاب مشتری بخوبی عمل کنند. بانک سینا یکی از بانک‌هایی است که در کنار رضایت مشتریان، توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و علاوه بر اینکه عملکرد گذشته را حفظ کرده، به رشد قابل توجهی دست یابد.

تسهیلات قابل دفاع

انتشار گزارش عملکرد مردادماه سال جاری بانک در سامانه کدال نشان می‌دهد که بانک سینا در این ماه از محل اعطای تسهیلات، بیش از شش هزار و ۳۰۳ میلیارد ریال درآمد کسب کرده است. این عدد نشان می‌دهد که انتخاب مشتری دریافت کننده تسهیلات، بخوبی بوده که توانسته سود ناشی از پرداخت تسهیلات به بانک بازگردد. از سوی دیگر با دریافت وثایق معتبر، نقدینگی بانک در مسیر رانت به جریان نیفتاده و ردپایی از ابربدهکاران بانکی که ناشی از زدوبند‌های سوال برانگیز است، در این بانک دید ه نمی‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

حمایت بانک سینا از نهضت ملی مسکن

 


کسب درآمد‌های بالا

آنچه در کدال بانک سینا آمده، بیانگر آن است که از دیگر ظرفیت‌های بانکی نیز در بانک سینا بخوبی استفاده شده است، به نوعی که با احتساب درآمد‌های سپرده‌گذاری، اوراق بدهی، سرمایه‌گذاری و کارمزدی در کنار پرداخت درست تسهیلات، مجموع درآمد‌های عملیاتی بانک در مرداد ماه به بیش از ۹ هزار و ۸۰۱ میلیارد ریال رسیده است.

درآمد محقق شده

یکی از مهمترین چالش‌هایی که در مسایل مالی به چشم می‌خورد، حساب سازی است، به نوعی که انتظارات سود ناشی از سرمایه گذاری در بخش تحقق یافته منظور می‌شود تا بیلان و عملکرد را مثبت نشان دهد. بدین ترتیب، آنچه در آمار‌های روز می‌آید، در پایان سال به اشکال مختلف در عملکرد منفی تعریف می‌شود که در مجموع عملکرد را زیر سوال می‌برد. اما کدال بانک سینا بر درآمد‌های محقق شده تاکید دارد و بر اساس درآمد‌های عملیاتی محقق‌شده بانک با حدود ۲۸ درصد رشد در مردادماه ۱۴۰۲، به ۴۵ هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال در مجموع عملکرد پنج‌ماهه نخست سال جاری رسیده است.

پرداخت سود بدون مشکل

بی شک بانک برای آنکه بتواند عملیات مالی درستی داشته باشد، باید نقدینگی بدست آورد که جذب سرمایه در قالب سپرده محقق می‌شود، اما مردم در شرایط تورم روز افزون، با دقت زیادی سپرده گذاری می‌کنند به ویژه آنکه سود را در نظر می‌گیرند. اما آنچه کدال بانک سینا نشان می‌دهد این بانک در مردادماه سال جاری حدود پنج هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال هزینه سود سپرده‌ها را پرداخت کرده است.

تراز افتخار آفرین

آنچه عملکرد را قابل دفاع می‌کند، بیلان مثبت است. بدین معنا که یک مجموعه مالی باید بتواند به اندازه‌ای سود بدست بیاورد که پاسخگوی هزینه‌ها بوده و در پایان پس از کسر هزینه ها، سود نشان دهد. کدال بانک سینا نشان می‌دهد که تراز بانک در مردادماه یک هزار و ۷۵ میلیارد ریال و تراز پنج ماهه امسال هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال مثبت بوده که بانگر عملکردی قابل دفاع و البته افتخار آفرین است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: