کد خبر: ۴۰۲۱۸۸
۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۰
0
سخنگوی شهرداری تهران گفت: بر اساس رأی ۳۵۰ هزار شهروند تهرانی در کمپین «من شهردارم»، ۱۰۴۰ پروژه اولویت‌دار متمرکز بر توسعه محلی برگزیده شد.

تکمیل ۵۰۰ پروژه بر اساس طرح «من شهردارم» در پایتخت

دى ماه سال گذشته بود که طرح «من شهردارم» توسط مدیریت شهری اعلام شد و قضیه از این قرار بود که در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲شهر تهران با مشارکت شهروندان پروژه‌های اولویت دار را انتخاب و در گام بعدی با تخصیص بودجه آن‌ها اجرایی شوند. به این معنا که شهروندان پروژه‌های مدنظر خودشان را بیان کنند و بعد با توجه به اولویت دار بودن آنها، انجام پروژه‌ها در دستور کار قراربگیرد.

طبق گفته اعضای شورای شهر تهران، آن چیزی که نیاز شهروندان عادی است که آن‌ها با آن مواجه هستند، در طرح «من شهردارم» دنبال می‌شود؛ در واقع پروژه‌هایی که در مقیاس محلی و منطقه‌ای هستند و اجرای این طرح‌ها می‌تواند نیاز‌های محله و مناطق رابرطرف کنند، در بودجه ریزی عملیاتی به این موارد توجه بیشتری می‌شود.

حال با توجه به این تاکیدات، سوال اینجاست که بعد از ۸ ماه این طرح به کجا رسید و اصلا چه سودی برای شهروندان داشت؟ در این راستا، عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین وضعیت اجرای طرح من شهردارم گفت: بر اساس رأی ۳۵۰ هزار شهروند تهرانی در کمپین «من شهردارم»، ۱۰۴۰ پروژه اولویت‌دار متمرکز بر توسعه محلی برگزیده شد. بر اساس تصمیم مدیران شهرداری تهران، بودجه متناسب برای اجرا و تکمیل این پروژه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گنجانده و سرانجام با موافقت اعضای شورای شهر به قانون تبدیل شد.

وی افزود: بر همین اساس، تاکنون ۵۰۰ پروژه توسعه محلی در نقاط مختلف مناطق ۲۲ گانه پایتخت به سرانجام رسیده و در تلاشهستیم تا پایان بهمن‌ماه، همه ۱۰۴۰ پروژه منتخب به پایان برسد.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به راه‌اندازی یک پایگاه اینترنتی با رویکرد افزایش شفافیت و امکان نظارت همگانی بر پروژه‌هایشهری تأکید کرد: به زودی روند پیشرفت و آخرین وضعیت پروژه‌های اولویت‌دار و منتخب مردم، در وب‌سایت مرتبط با طرح من شهردارم بارگذاری شده و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

محمدخانی در پایان ضمن اشاره به تأکید شهردار تهران گفت: پروژه‌های تعیین شده بر اساس طرح من شهردارم بر اساس تأکیدشهردار محترم تهران، در اولویت تخصیص بودجه قرار دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: