حبیبی فرد از تاثیرات مخرب کم لطفی به اصناف خبرداد
کد خبر: ۴۰۲۹۷۳
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0

تولید و توزیع دو بال صنعت

برای آنکه بتوانیم در مورد یک صنعت نظر بدهیم، باید شناخت همه جانبه‌ای از آن صنعت داشته باشیم. باید تمام ظرفیت‌های آن از مراکز تولید تا مراکز توزیع، صادرات با بشناسیم و بر آن‌ها تسلط داشته باشیم تا اظهاراتمان مبتنی بر واقعیت‌ها باشد. از سوی دیگر باید دستی بر آتش داشته باشیم و از چالش‌ها تا موانع و دشمن تراشی‌های آن با خبر باشیم و در پایان نیز باید موضوعات مرتبط با آن صنعت را صادقانه، از سر دلسوزی و بدون حب و بغض توصیف و تشریح کنم.

سرمایه گذاری در سایه امنیت

باید توجه داشته باشیم که سرمایه گذاری در صنعت و تولید با هدف افزایش ثروت و تولید ناخالص ملی کشور و به طبع آن افزایش امکانات رفاهی و اجتماعی انجام می‌شود که در صورت عدم وجود امنیت و آرامش در جامعه، این مهم به سختی بدست می‌آید و بسادگی قابل دسترسی نخواهد بود.

تولید و توزیع دو بال صنعت

اصناف تولیدی و توزیعی در کنار هم به عنوان یک جامعه بزرگ است که بیش از ۳ میلیون واحد صنفی را شامل می‌شود. اصناف تولیدی و توزیعی بزرگترین تشکل مردم نهاد اجتماعی هستند که باعث اشتغالزایی بسیار و تاثیرات مثبت اجتماعی، امنیتی واقتصادی در جامعه شده و می‌شوند. اصناف به دلیل جایگاه اجتماعی که دارند، از بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری می‌کنند و باعث امنیت جامعه می‌شوند. نتیجه آنکه واحد‌های توزیعی به سبب کارکرد و کارآفرینی که ایجاد می‌کنند، باید مورد احترام قرار گیرند.

اهمیت پیچ و مهره

واقعیت این است که برای گردش چرخ صنعتی کشور، باید کالا‌هایی که در صنایع مختلف کاربرد دارند، در دسترس و مورد توجه قرار گیرند. یکی از کالا‌هایی که در صنعت اعم از صنایع بزرگ و کوچک نقش بی بدیلی دارد، پیچ ومهره است که از آن برای اتصال قطعات و تکمیل یک سازه یا صنعت استفاده می‌شود. شرایط مناسب صنایع نشان می‌دهد که خانواده بزرگ صنفی پیچ ومهره اعم از توزیعی و تولیدی، به بهترین نحو ممکن به وظایف خود در عمل کرده اند به ویژه آنکه در نتیجه تهدید‌ها و تحریمها، اقتصاد کشور سال‌ها با رکود و کمبود همراه بوده که صنف پیچ و مهره به نوبه خود اجاره تاثیرگذاری منفی تحریم‌ها را نداده است که سزاور توجه و تقدیر است.

حمایت توزیع از تولید

اتحادیه پیچ ومهره فروشان متشکل از۱۰۰۰ واحد صنفی جوازدار یا در دست اقدام است که همیشه به صورت متعهدانه از مجموعه تولیدکنندگان حمایت کرده و واحد‌های صنفی را تشویق به خریداری از محصولات داخلی می‌کنند، در نتیجه توقع دارند که تولیدکنندگان نیز با آینده نگری، محصولات با کیفیت و قیمت مناسب به واحد‌های صنفی عرضه کنند و نظام تولید همکاری لازم را با نظام توزیع داشته باشد، چرا که توزیع و تولید دوبال تمامی صنایع برای پروازی سالم در عرصه اقتصاد هستند و هرگونه ضعف یا تضعیف یکی از آنها، دیگری را نیز به مرور زمان دچار ناتوانی خواهد کرد.

اهمیت واردات

پیچ و مهره از تنوع محصولاتی بسیاری برخوردار است و، چون امکان تولید متناسب با بازار مصرف داخل و بدین گستردگی در داخل وجود ندارد، در کنار تولید، به واردات نیز نیازمندیم تنظیم بازار رقم بخورد و از گرانی جلوگیری شود. از سوی دیگر بازار می‌تواند با توجه به توانمندی‌هایی که دارد، نمایشگاهی برای محصولات تولیدکنندگان پیچ ومهره باشد و صنایع کشور را در تهیه انواع پیچ ومهره‌هایی که در خط تولید کارخانه‌های داخلی نیست، یا امکان تولید آن وجود ندارد، یاری کند.

اصناف باعث رونق تولید

مدیران و مسوولان وزارت صمت باید توجه داشته باشند که حمایت از اصناف به دلیل جایگاه اجتماعی و اقتصادی که دارند، به صورت مستقیم و ... مستقیم باعث رونق تولید و متعاقب آن رونق صنعت و پیشرفت کشور خواهد شد و کوتاهی در حل مشکلات اصناف، ناخواسته تولید را نیز در دراز مدت دچار مشکل خواهد کرد.

داود حبیبی فرد گنجی
نایب رئیس اتحادیه پیچ ومهره فروشان تهران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: