May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۰۸۶
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
0
رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ایران گفت: دولت و مجلس در قالب برنامه هفتم حمایت خوبی از حوزه مهندسی ژنتیک داشته‌اند.

پیشنهاد حداقل مالیات برای دانش‌بنیان‌های فعال در حوزه ژنتیک و بیوتکنولوژی

جواد محمدی در پنجمین همایش بین المللی و سیزدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی گفت: هرچقدر تعامل با مراکز تصمیم ساز را بیشتر از قبل افزایش دهیم آثار علمی بیشتری خواهد داشت و هرچقدر همکاری با این مراکز بیشتر شود در ریل گذاری تولید علم کار‌های بیشتری انجام خواهد گرفت.

به گفته وی پیشنهاد به حدافل رسیدن مالیات شرکت‌های دانش بنیان و استارت اپ در زمینه بیوتکنولوژی و ژنتیک سبب افزایش رشد سرعت تولید علم شرکت‌های دانش بنیان می‌شود.

او ادامه داد: در حوزه مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی دولت و مجلس در قالب برنامه هفتم حمایت خوبی از حوزه مهندسی ژنتیک داشته‌اند.

به گفته وی در زمینه مهندسی ژنتیک همگام با کشور‌های پیشرفته دنیا گام برداشته و در مرز دانش حرکت می‌کنیم.

محمدی ادامه داد: در فناوری‌های پیشرفته دنیا حرف برای گفتن داریم و زمانی که زمینه‌های لازم برای جوانان فراهم شود، دانشمندان جوان ایران اقدامات درخشانی را انجام می‌دهند.

صادق شجاعی عضو هیئت مدیره انجمن بیوتکنولوژی گفت: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید کیت‌های تشخیصی اقدامات درخشانی انجام دادند و اکنون کیت‌های رپید تست در کشور توسط دانشمندان جوان ایرانی تولید می‌شود.

به گفته وی تولید کیت‌های تشخیصی سبب صرفه جویی ارزی دومیلیون دلاری شده است و دانشمندان ایران توانستند که کیت‌های تشخیص کرونا را تولید کنند.

زینلی رئیس انجمن بیوتکنولوژی ایران گفت: کیفیت مقالات ایران در زمینه صنعت دارویی خوب ارزیابی شده است. حوزه بیوتکنولوژی ایران صادرات خوبی داشته است و شرکت‌های دانش بنیان جهش زیادی در زمینه‌های بالا داشته‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: