کد خبر: ۴۰۳۲۵۳
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
0
کارشناس ارشد مسائل محور مقاومت گفت: ايران از هر گروهی که بخواهد برای آزادی فلسطين کمک کند، حمایت می‌کند.

جوانان فلسطینی در سرزمین محاصره شده غزه، ارتش قدرتمندی را خلق کردند

سعدالله زارعی کارشناس ارشد مسائل محور مقاومت درباره عملیات طوفان الاقصی گفت: ۲ اتفاق مهم در صحنه عملیاتی طوفان الاقصی وجود دارد و یکی از این‌ها پایان قدرت پیش بینی اسرائیل است.

کارشناس ارشد مسائل محور مقاومت افزود: اسرائیلی که در ۲ قدمی خود نتوانسته تحولات عظیم جا به جایی نظامی را در غزه متوجه شود دچار غافلگیری شده است.

زارعی گفت: موجود زنده اگر نتواند شرایط اطراف خود را پیش بینی کند و نتواند با واقعیت‌های صحنه آنگونه که هست مواجه شود و نتواند برای دفاع از خود تمهیداتی بیاندیشد این موجود تبدیل به یک کاریکاتور و موجودی خیالی می‌شود و چیزی که اکنون هواداران اسرائیل را در داخل و خارج این منطقه دچار بحران و حیرت کرده این است به موجودی که تصور می‌کردند بسیار قدرتمند است امروز باید به چشم یک کاریکاتور نگاه کنند.

وی ادامه داد: مطلب دوم قدرت عملیاتی فلسطینی‌ها پس از ۷۵ سال از اشغال سرزمینشان است. جوانان فلسطینی موفق شدند در سرزمین محاصره شده غزه، ارتش قدرتمندی را خلق کنند که این ارتش قدرتمند کاری کند که ۴ ارتش عربی در جنگ ژوئن ۱۹۶۷ و جنگ ۶ روزه نتوانستند انجام دهند. این از موضوعات حیرت آور است که صحنه فلسطین را هم شفاف می‌کند.

زارعی افزود:تا پیش از این در برابر این نکته که آیا امکان آزاد سازی فلسطین وجود دارد و یا نه معمولا پاسخ روشنی وجود نداشت. امروز این پاسخ مشخص شده و کمتر کسی است که امروز روی احتمال آزادی قریب الوقوع کامل فلسطین به دست فلسطینی‌ها پاسخ مثبت ندهد.

وی تاکید کرد: این تغییر صحنه فلسطین کیفی است، یعنی با عملیات طوفان الاقصی یک طرف ماجرا، یعنی اسرائیلی‌ها از موجودی زنده به کاریکاتور تبدیل شد و از طرف دیگر ملتی که سال‌ها نادیده گرفته می‌شد به بازیگر زنده میدان تبدیل شد.

زارعی درباره نقش ایران در این عملیات‌ها اظهار کرد: نقش ما در این عملیات الهام بخش بوده است. ما سد را در سال ۱۳۵۷ شکستیم و پس از آن جنک سنگین و ۸ سال دفاع مقدس را با پیروزی به پایان رساندیم.

کارشناس غرب آسیا ادامه داد: ما جبهه مقاومت را در منطقه تشکیل دادیم و این موضوع برای هر ملتی است که می‌خواهد از سرزمین، ملت و امنیت خود دفاع کند، الهام بخش شده است.

زارعی تاکید کرد: ما نقش احیاگری و آرمان‌گرایی و نقش امید بخشی در صحنه برای تمامی ملت‌ها را داشتیم و داریم.

وی ادامه داد: ضمن این که ما هر مقدار توانستیم به فلسطینی‌ها سلاح برسانیم، در طول این سال‌ها این کار را انجام دادیم و مخفی هم نکرده و اعلام کردیم ایران از هر گروهی که بخواهد برای آزادی این سرزمین کمک کند، فارغ از مذهب و ملیت حمایت می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: