April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۳۲۹۷
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
0

مواد اولیه صنایع کاشی و سرامیک به همت متخصصان ایرانی تولید شد

به نقل از خبرداری متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق شدند با بومی سازی دانش فنی و تولید مواد اولیه صنایع کاشی و سرامیک، نیاز این صنعت را با تولید داخلی تامین کنند.

علی امیر ارجمند مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراپویان ایساتیس با تشریح دستاورد این شرکت اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود و نیاز بازار در مسیر تولید محصولات دانش‌بنیان گام برداشتیم.

وی با بیان اینکه با گام برداشتن در مسیر بومی سازی این مواد وابستگی به واردات تا حد قابل توجهی برطرف می‌شود، افزود: از ابتدای ایجاد این صنعت، مواد اولیه از مسیر واردات تامین می‌شد اما در سال‌های اخیر با اعمال تحریم‌هایی علیه ایران و افزایش قیمت دلار، مشکلات بزرگی برای صنعتگران به وجود آمد. برای رفع مشکل و همچنین قطع وابستگی به دیگر کشورها، تحقیقاتی در جهت بومی سازی دانش فنی تولید برخی مواد اولیه صورت گرفت که نتیجه آن تولید صنعتی مواد پیشرفته جایگزین زیرکن و مواد پیشرفته جایگزین اکسید روی شد.

این فعال فناور به تولید محصولات این شرکت در گریدهای مختلف اشاره و تصریح کرد: محصولات ساخت این شرکت توانست در مدت کوتاهی سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد.

ارجمند درباره کاربرد محصولات تولیدی این شرکت تاکید کرد: محصولات دانش بنیان این شرکت در صنایع کاشی و سرامیک و صنایع وابسته کاربرد دارند. مصرف این مواد اولیه باعث کاهش بهای تمام شده محصولات سرامیکی شده و در عین حال کیفیت آنها را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: برخی از محصولات شرکت فراپویان به‌ عنوان اختراع در اداره مالکیت فکری به ثبت رسیده‌اند. مواد اولیه مصرفی، فرمولاسیون و روش تولید انتخابی، باعث بهبود عملکرد و کاهش قیمت آن‌ها شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان هدف از تولید این محصولات را کاهش میزان وابستگی به واردات بیان کرد و یادآور شد: مواد اولیه مصرفی در این شرکت داخلی بوده و هیچگونه وارداتی انجام نمی‌شود و علاوه برآن از واردات محصولات مشابه نیز جلوگیری می‌کند. قیمت مواد اولیه مشابه خارجی حداقل سه برابر محصولات این شرکت است. با بهینه سازی ترکیب، نوآوری و بهره‌گیری از جدیدترین روش‌های تولید، توانسته‌ایم محصولات را با کمترین قیمت به مشتریان خود عرضه کنیم.

ارجمند همچنین درباره میزان اشتغال ایجاد شده توسط این شرکت دانش‌بنیان توضیح داد: توانسته‌ایم به اشتغال ۲۰ نفر به‌طور مستقیم و اشتغال ۱۰۰ نفر به‌طور غیر مستقیم کمک کنیم.

وی با بیان اینکه معاونت علمی ریاست جمهوری با حمایت های همه جانبه در تمام مراحل، از ایده تا تولید و توسعه محصول و ... باعت تسهیل مسیر رشد شرکت ها و افراد توانمند جهت کارآفرینی شده است، افزود: نگرش عمومی به کارآفرینی و نوآوری موجب خلق ارزش افزوده و تحول اشتغال می‌شود.

این فناور ادامه داد:‌ باید به این باور برسیم که سرمایه اصلی کشور نه منابع معدنی و نفتی و ...، بلکه دانش و نوآوری و توانایی‌های نهفته در ذهن جوانانی است که با مطالعه، پشتکار و اعتماد به نفس خود، آن را به ارزش افزوده و اشتغال بدل می‌سازند. این باور نیازمند ایجاد زیرساخت‌های علمی، توجه به توانمندی‌های نیروی انسانی خالق، جوان و دانشگاهی و ارتباط موثر با کشورهای پیشرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: