کد خبر: ۴۰۳۴۰۹
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
0
عضو حزب موتلفه گفت: پس از عملیات ۱۹۷۳ و جنگ چهارم اعراب و اسرائیل تاکنون این حجم از خسارت از نظر نیروی انسانی به صهیونیست‌ها وارد نشده بود.

صهیونیست‌ها در هیچ جنگی به اندازه امروز تلفات نداشتند

حسن لاسجردی فعال رسانه و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملیات طوفان الاقصی اظهار کرد: طوفان الاقصی دو نکته مهم را شامل می‌شود یکی بحث عملیات است که رژیم صهیونیستی همیشه عنوان می‌کرد که دارای توان مقابله، شناسایی و فهم مناسب نظامی است و این بار به دلایل مختلف نتوانست این حمله را پیش‌بینی کند همین موضوع از نکات مهم و عملیات طوفان الاقصی بوده است.

وی گفت: نکته دوم که خیلی ازا تحلیل‌گران نظامی از آن صحبت می‌کنند حجم تلفات دو طرف به‌خصوص صهیونیست‌ها است تا آنجایی که عده‌ای معتقد هستند پس از عملیات ۱۹۷۳ و جنگ چهارم اعراب و اسرائیل تاکنون این حجم از خسارت از نظر نیروی انسانی به صهیونیست‌ها وارد نشده و با توجه به نوع نگاه صهیونیست‌ها به بحث نیروی انسانی و مشکلاتی که آن‌ها برای جذب نیرو و یا یهودی‌ها به خود دارند این حجم از تلفات می‌تواند نقطه ضعف رژیم اشغالگر قدس باشد.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر آن است از روزی که عملیات طوفان الاقصی شروع شده همه به دنبال ٖ پیش‌بینی آینده هستند که روند‌ها به چه شکل پیش می‌رود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: تا به امروز سه سناریو در این باره مطرح شده است. خیلی‌ها معتقد بودند رژیم صهیونیستی در قبال این نوع اقدام با توجه به حجم زیاد تلفات و آزاد شدن سرزمین فلسطین و سایر شرایط می‌تواند سه اقدام انجام دهد.

وی ادامه داد: اقدام اول آن بود که در منطقه، جنگی بزرگ راه بیندازند تا حیثیت خود را برگرداند به عنوان مثال جنگ با ایران یا با سوریه و نیرو‌های مقاومت انجام دهند.

لاسجردی اضافه کرد: اقدام دوم آن بود رژیم صهیونیستی جنگی در سطحی کوچک‌تر با نیرو‌های مقاومت، حزب الله، حماس و جهاد اسلامی داشته باشد و یا اینکه کانون حمله یعنی غزه را مورد هجوم قرار دهد و اکنون همه نشان‌ها دال بر این است که رژیم صهیونیستی در حال حاضر در بحث غزه مانور می‌دهد تا در افکار عمومی خود را بازسازی کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: حمله پیش دستانه گروه‌های مقاومت را می‌توان این‌گونه تفسیر کرد که اولا نیرو‌های مقاومت به‌ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیدند که یکی از راه‌حل‌ها برای حل مشکل فلسطین مقابله‌به‌مثل مناسب با رژیم صهیونیستی است یعنی همان کاری که صهیونیست‌ها می‌کنند. رژیمی مسلح و غاصب که فقط زبان سلاح را متوجه می‌شود لذا نیرو‌های مقاومت برای آنکه بتوانند مقابله‌به‌‎مثل کنند و صهیونیست‌ها را سر جای خود بنشانند دست به سلاح بردند و تلاش می‌کنند موازنه قدرت را برهم زنند.

وی ادامه داد: نکته دیگر ارتقای توان نیرو‌های مقاومت در منطقه است به هر صورت نیرو‌های مقاومت اکنون به فکر تهیه امکانات، سلاح، نقشه‌های عملیاتی و نحوه مواجه نظامی افتادند که این امر می‌تواند مهم باشد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: جرأت پیدا کردن نیرو‌های مقاومت برای عملیات علیه اسرائیل اهمیت بالایی دارد به هر صورت جنگ‌های اخیری که پیش آمد مانند ۲۰۰۶ با حزب‌الله و ۲۰۰۹ با غزه به نیرو‌های مقاومت جرأت داد که می‌توان رژیم صهیونیستی را شکست داد و این عوامل و نکات باعث شد که نیر‌وهای مقاومت عملیات پیش‌دستانه انجام دهند و تلاش کنند که قبل از حمله اسرائیل حمله کنند و ضربه سنگینی را به این رژیم وارد کنند.

لاسجردی درباره نقش ایران در این عملیات گفت: رهبر معظم انقلاب نکته بسیار خوبی را در سخنرانی خود مطرح کردند و فرمودند اگرچه ما در این عملیات نبودیم، اما دست فرزندان مقاومت را می‌بوسیم که موضوع بزرگی در ارتباط با نحوه مواجهه با نیرو‌های مقاومت است و جمهوری اسلامی ایران به هر صورت سایه معنوی بر روی نیرو‌های مقاومت است و روی این شکی وجود ندارد و همین حمایت‌های معنوی مردم و نظام ما در صحنه‌های مختلف روح مقاومت منطقه را زنده نگه داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: