کد خبر: ۴۰۳۵۴۱
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور گفت: بیش از ۸۰ درصد قطعات استفاده شده در تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها در داخل کشور تولید می‌شود.

تولید ۸۰ درصد قطعات مورد نیاز در تعمیرات پالایشگاه‌ها در داخل کشور

حسین عاشوری روز (سه‌شنبه) در «دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین در انرژی» اظهار کرد: شرکت‌های پالایش نفت کشور بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، مأموریت و مسئولیت تأمین سوخت کشور را بر عهده دارند.

وی با اشاره به تحویل ۲ میلیون و پانصد بشکه نفت خام تحویل شده به پالایشگاه‌ها، گفت: ۸۰ درصد نفت خام تحویلی به میعانات (عمدتاً نفت‌گاز و…) و ۱۵ تا ۲۰ درصد آن به فرآورده‌های ویژه تبدیل می‌شود. در چند سال گذشته این فرآورده‌ها از ۳۰ محصول به ۴۶ محصول افزایش یافته است.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش ضمن اشاره به سودده بودن همه پالایشگاه‌های خصوصی اظهار کرد: بنگاه‌های اقتصادی و پالایشگاه‌های خصوصی که سهامداران عمده دارند باید محصولات جدید عرضه کنند و سودده باشند تا بتوانند به تعهدات خود در برابر دولت و سهامداران عمل کنند.

عاشوری با اشاره به مشکلات پیش روی پالایشگاه‌های خصوصی گفت: ۱۵۷ هزار میلیارد تومان، مطالباتی است که شرکت‌های پالایشی خصوصی از دولت طلبکارند؛ این در حالی است که برای انجام پروژه‌هایی که بر ما تکلیف شده است و بسیاری از نیازهای کشور را رفع می‌کند، به حداقل ۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

وی تأکید کرد: این پروژه‌ها از ۵ تا ۹۶ درصد در دست اجرا هستند و پروژه‌های ارتقای کیفی‌سازی گازوئیل، ارتقای کیفی‌سازی بنزین، احداث واحد سولفورزدایی، احداث واحد ۸۱ هزار بشکه‌ای گوگردزدایی، احداث واحد کیفی‌سازی از جمله آن‌ها محسوب می‌شوند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش نفت کشور درخصوص استفاده از قطعات داخلی در تعمیرات اساسی (اُوِرهال) پالایشگاه‌ها، گفت: بیش از ۸۰ درصد این قطعات داخلی هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: