کد خبر: ۴۰۳۶۱۰
۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
0
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: با وجود ظرفیت علمی دانشجویان دانشگاه آزاد و اعضای هیأت علمی، به دلیل نبود حمایت مالی طرح‌ها به سرانجام نمی‌رسد.

تولیدات علمی دانشگاه آزاد قربانی نبود بودجه

عزیزی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: سند تحول دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۰ در تمام حوزه‌های دانشگاه امضا و همه استان‌ها ملزم به رسیدن به اهداف این سند تا ۵ سال آینده هستند.

او افزود: هم اکنون دانشگاه آزاد بیرجند ۱۵۰ عضو هیأت علمی، ۲۲۰ کارمند و ۸ هزار دانشجوی فعال در واحد‌های مختلف دارد و ۳۵ رشته دکترای فعال و ۸۰ رشته کارشناسی ارشد فعال و تعدادی رشته کاردانی فعال در دانشگاه وجود دارد.

عزیزی بیان کرد: دانشجویان دکتری در کنار کار پژوهش موظف شدند تا تولیدات علمی خود را نشر بدهند و کرسی‌های علمی ترویجی را برگزار کنند و در کنار آن‌ها اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز فعالیت‌های علمی مفید زیادی را انجام می‌دهند که به دلیل نبود بودجه به مرحله عملیاتی نمی‌رسد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند ادامه داد: به طور مثال پارسال با تلاش‌های یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه با ارائه طرحی استان به قطب باروری ابر‌ها تبدیل شد، اما، چون نتوانستند اعتباری برای این موضوع اختصاص بدهند این عضو هیأت علمی به تهران رفت تا در آنجا فعالیت کند و یا در زمینه فناوری‌های بتن پیشرفت خوبی داشتیم که تولیدات آن می‌تواند در مناطق کویری مورد استفاده و تجهیز قرار بگیرد.

او عنوان کرد: از مقامات استانی می‌خواهیم تا از تولیدات دانشگاه حمایت مالی کنند، زیرا عملیاتی شدن این تولیدات باعث می‌شود تا استان در کشور حرفی برای گفتن داشته باشد همانند مسئله باروری ابر‌ها که اگر عملیاتی می‌شد می‌توانستیم قطب عملی باروری ابر‌ها در کشور باشیم، اما این اقدام صورت نگرفت.

بیشتر بخوانید

فعالیت ۲۰۰ مدرسه صدرا در کشور
عزیزی اظهار کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی در هر سه سال با تیم‌های متفاوت در استان همزمان با کشور در مورد موضوعات روز برگزار شد و منتخبین استانی به مسابقات کشوری اعزام شدند و توانستند در دوره فینال کشوری یک سال مقام اول و یک سال مقام دوم را کسب کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت: دانشگاه آزاد بیرجند دانشگاه خودگردان است و سهمی از بودجه عمومی ندارد و تمام هزینه‌های این دانشگاه از مباحث شهریه و غیرشهریه مدیریت و پرداخت می‌شود.

او افزود: البته بر حسب سند تحول می‌بایست اتکای دانشگاه آزاد به شهریه روز به روز کمتر شود و موظفیم هر سال درصدی از درآمد‌های دانشگاه را به صورت غیرشهریه کسب کنیم که به عنوان مثال پارسال سهم درآمد‌های غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد ۱۲ درصد بود که در سند تحول امسال پیش‌بینی می‌شود این درصد به ۲۲ درصد برسد و هر ساله از وابستگی دانشگاه به شهریه کم شود.

عزیزی بیان کرد: امسال یکی از دانشکده‌های دانشگاه آزاد که بخش مازاد دانشگاه بود و همچنین بخش مازاد خوابگاه حسب دستور استاندار در اختیار دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قرار گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: