April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۲۶۵
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
0
به دنبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، پس از کلمبیا، بولیوی نیز روابط دیپلماتیک خود با رژیم تل آویو را قطع کرد.

بولیوی روابط با رژیم صهیونیستی را قطع کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، این کار پس از حمله خونبار رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در نوار غزه صورت می‌گیرد. گوستاوو پترو رئیس‌جمهوری کلمبیا جمعه شب نیز به قطع برق و اینترنت غزه توسط اسرائیل واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

وی گفت: با قطع کامل انرژی و اینترنت، کشتار دسته جمعی در غزه فوران می‌کند، صد‌ها هواپیما [غزه]را بمباران می‌کنند، همزمان نیز هزاران نظامی اسرائیلی وارد غزه می‌شوند، انسانیت در مقابل کشتار دسته جمعی قرار دارد.

پترو پیشتر و با آغاز حملات رژیم صهیونیستی در ۱۵ مهرماه علیه غزه، حمایت خود را در مناسبت‌های مختلف از مردم فلسطین اعلام کرده است. وی ۲۸ مهرماه و چند روز پس از چند روز از قطع روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بزودی سفارت کشورش در رام الله افتتاح می‌شود.

وی افزود: کمک‌های انسان دوستانه را نیز برای نوار غزه خواهد فرستاد تا پس از بازگشایی گذرگاه رفح به داخل غزه منتقل شود.

پترو پیشتر نیز با انتقاد از «عادت» رژیم صهیونیستی به بمباران کودکان اعلام کرد: مردم فلسطین یکی از بدترین بی‌عدالتی‌ها در جهان معاصر را تجربه می‌کنند و اسرائیل باید سیاست اشغالگری را کنار بگذارد. وی با انتشار تصویری از کودکان شهید فلسطینی نوشت: این عکس‌ها مربوط به کودکان فلسطینی است که توسط اشغالگران سرزمینشان به قتل رسیده‌اند. تنها راه خوابیدن کودکان اسرائیلی در شرایط آرامش این است که کودکان فلسطینی در آرامش بخوابند. جنگ هرگز این امر را محقق نخواهد کرد.

حماس از اقدام بولیوی در قطع روابط با رژیم صهیونیستی استقبال کرد

در این بیانیه بار دیگر حماس درخواست خود را از کشور‌های عربی و اسلامی سازشکار برای قطع کامل روابط خود با این رژیم متمرد را بیان کرده است. حماس اعلام کرد که این درخواست در راستای پیروزی برای ارزش‌های انسانی و مخالفت با تمام اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی انجام می‌شود که علیه کودکان و غیرنظامیان بی‌گناه انجام می‌دهد.

رئیس‌جمهوری کلمبیا در جریان سخنرانی اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در انتقاد از رویکرد دوگانه غرب در قبال جنگ قضیه فلسطین اعلام کرد: [کشور‌های غربی]به همان دلایلی که از «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهوری اوکراین دفاع می‌کنند، باید از فلسطین هم دفاع کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: