April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۲۷۸
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
0
مدیرعامل فولاد مبارکه و رئیس کمیته پدافند غیرعامل شرکت در جریان اجرای پدافند غیرعامل در فولاد مبارکه در جمع کارکنان گفت: پدافند غیرعامل در فولاد مبارکه با بومی‌سازی تجهیزات و محصولات وارداتی، اشتغال‌زایی و امیدآفرینی در جامعه حاصل شده است.

پدافند غیرعامل در فولاد مباركه با بومی‌سازی تجهیزات و محصولات وارداتی، اشتغال‌زایی و امیدآفرینی در جامعه

مانور گسترده پدافند غیرعامل در فولاد مبارکه با حضور مدیرعامل فولاد مبارکه به‌عنوان رئیس کمیته پدافند غیرعامل شرکت، معاونان و مدیران و کارکنان شرکت و با گل‌باران قبور مطهر شهدای گمنام به یاد سپرده شده در معراج الشهدای و رژه ناوگان آتش‌نشانی و امداد و نجات فولاد مبارکه و عملیات اطفای حریق برنامه‌ریزی و کنترل شده در ناحیه نورد سرد شرکت روز چهارشنبه ۱۰ آبان برگزار شد.

محمد یاسر طیب مدیرعامل فولاد مبارکه و رئیس کمیته پدافند غیرعامل شرکت در جریان اجرای این مانور در جمع کارکنان گفت: در بیانات مقام معظم رهبری مرتباً به اجرای راهبرد‌های پدافند غیرعامل در همه حوزه‌ها تأکید شده است. پدافند غیرعامل جلوگیری از نفوذ دشمن با روش‌های غیرمسلحانه و اساساً هرگونه دفاع غیرنظامی است که می‌تواند از نفوذ دشمن و آسیب رسیدن به نیروی انسانی، تجهیزات، تأسیسات به‌طورکلی شریان‌های حیاتی و اقتصادی کشور جلوگیری نماید.

وی با تأکید بر این که پدافند غیرعامل ریشه در آموزه‌های دینی ما دارد تصریح کرد: خداوند رحمان در قران کریم می‌فرماید «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة». اگرچه بسیاری از برداشت‌ها از این آیه فقط قوی کردن خود از لحاظ نظامی و دفاعی در برابر دشمن است. اما در واقع این آیه تعابیر بسیار گسترده‌تری دارد به این معنا که باید در همه زمینه‌ها قدرتمند باشیم. قدرتمند شدن صرفاً به معنای ارتقای قوا در بخش تسلیحات نیست و بسیاری از مباحث غیرنظامی را نیز شامل می‌شود.

تک‌تک افراد همواره برای دفاع و حفظ و حراست از این سرمایه ملی با آمادگی کامل یک گام از دشمنان جلوتر باشند
مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: در چند دهه اخیر و به‌ویژه در حمله سایبری اخیر علیه شرکت به‌خوبی دریافتیم که دشمن فقط از راه نظامی برای ضربه‌زدن به ما خود را تجهیز نکرده است از راه‌هایی ورود می‌کند که در مقطع خود حتی می‌تواند غیرقابل‌پیش‌بینی باشد. باید به‌خاطر داشته باشیم رفتار‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمن برای ضربه‌زدن به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی و زیرساخت‌های آن که فولاد مبارکه از مهم‌ترین آن‌ها است، غیرقابل‌پیش‌بینی است؛ لذا باید تک‌تک افراد همواره برای دفاع و حفظ و حراست از این سرمایه ملی با آمادگی کامل یک گام از دشمنان جلوتر باشند باید قوت را به معنای کامل و جامع آن پیش‌بینی کنیم و در همه زمینه‌ها خود را قدرتمندتر کنیم.

یکی از مهم‌ترین و برنامه‌های دشمن، ضربه‌زدن به میهن و نظام اسلامی قطع امید از بدنه جامعه و مردم است
بنا بر اظهارات رئیس کمیته پدافند غیرعامل فولاد مبارکه امروزه یکی از مهم‌ترین و برنامه‌های دشمن، ضربه‌زدن به میهن و نظام اسلامی قطع امید از بدنه جامعه و مردم است. همچنان که در چند سال اخیر ملاحظه کرده‌ایم مقام معظم رهبری طی بیانات متعددی به اهمیت تزریق امید به جامعه تأکید فرموده‌اند. این در حالی است که دشمن نیز دقیقاً بر روی همین راهبرد تمرکز کرده و با تلاش حداکثری در پی ناامید کردن جوانان و اقشار مختلف جامعه است. دشمن در بسیاری از زمینه‌ها از قوت ما اطمینان دارد و به‌دفعات به این نتیجه رسیده است که ما در بسیاری از موارد خود را تقویت نموده‌ایم؛ ازاین‌رو برای تضعیف روحیه آحاد مختلف جامعه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کرده است؛ بنابراین باید بیش از همیشه هوشیار باشیم.

امروز مهم‌ترین پدافند غیرعامل و اقدام در این حوزه این است که بدانیم دشمن از چه مسیری نفوذ کرده و یا برای نفوذکردن چه برنامه‌ریزی دارد
وی گفت: امروز مهم‌ترین پدافند غیرعامل و اقدام در این حوزه این است که بدانیم دشمن از چه مسیری نفوذ کرده و یا برای نفوذکردن چه برنامه‌ریزی دارد این موضوع بسیار حائز اهمیت است که متأسفانه بعضاً مشاهده می‌کنیم برخی دوستان ناآگاهانه و ناخواسته در این زمینه با دشمن در حال همکاری هستند.

در حوزه پدافند غیرعامل و اجرای راهبرد‌های مذکور جامع‌تر نگاه و اقدام کنیم
طیب نیا در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت تولید و رونق اقتصادی هرچه بیشتر برای کشور گفت: تک‌تک کارکنان و مدیران فولاد مبارکه برای تولید حداکثری و امید آفرینی در جامعه نقش مؤثری دارند اینکه بعضاً مشاهده می‌کنیم نسبت به کارخانه فولاد مبارکه یا برخی صنایع اخبار منفی در جامعه منتشر می‌شود به‌واقع این همان حرکت در مسیر اهداف دشمن است پس باید علاوه بر اقداماتی که تاکنون انجام می‌داده‌ایم، در حوزه پدافند غیرعامل و اجرای راهبرد‌های مذکور جامع‌تر نگاه و اقدام کنیم.

به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه، هر رکوردشکنی و دستیابی به ظرفیت‌های تولید بیشتر در شرکت و هر گام جدیدتری که در راستای دستیابی به دانش روز دنیا در حوزه صنعت فولاد برمی‌داریم. به هراندازه که در کاهش مصارف آب و گاز و به‌طورکلی انرژی توفیق حاصل می‌کنیم و دستاورد‌های درخشانی که در زمینه بومی‌سازی بسیاری از تجهیزات حساس و استراتژیک و اقلام مصرفی موردنیاز شرکت حاصل شده است، به معنای واقعی اقدامات ارزشمندی است در راستای اجرای راهبرد‌های پدافند غیرعامل.

طیب نیا در همین زمینه افزود: مادامی که در شرکت به تولید محصولات جدید رو می‌آوریم و با موفقیت بسیاری از محصولات وارداتی را در خطوط تولید فولاد مبارکه تولید می‌کنیم و سبد محصولات شرکت را توسعه می‌دهیم و زمانی که قدرتمندتر از پیش علاوه بر تأمین حداکثری نیاز کارخانه‌های پایین‌دست شرکت که امروزه شمار آن‌ها خوشبختانه روزبه‌روز در حال افزایش است و فرصت‌های شغلی زیادی را ایجاد می‌کند و در شرایطی که در بازار‌های جهانی نیز باقدرت بیشتری حاضر می‌شویم و در نهایت با تمامی این اقدامات امید و انگیزه را در جامعه تزریق می‌کنیم، همه این دستاورد‌ها همان اقدامات هوشمندانه و مؤثر در راستای اجرای راهبرد‌های پدافند غیرعامل است.

گفتنی است، در این آئین بیانیه مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل به این شرح قرائت گردید:
قسم به قرآن کریم قسم به خون پاک شهدای این مرزوبوم، ما کارکنان فولاد مبارکه هر یک به‌عنوان یکی از نیرو‌های پدافند غیرعامل شرکت عهد می‌بندیم که در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطابق با نظام‌ها و مولفه‌های امنیتی دفاعی کشور با استفاده از دانش و توان تخصصی و با رعایت اصول و ملاحظات فنی و مهندسی پدافند غیرعامل و با تلاش و کوشش مضاعف در جهت تحقق اهداف و سیاست‌های ملی گام برداریم و تاآخرین‌نفس از این سرمایه ملی و این زیرساخت راهبردی در برابر انواع تهدید‌های دشمنان مراقبت و محافظت نماییم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: