در مراسم اختتامیه مسابقات ملی مهارت گوهرتراشی اعلام شد:
کد خبر: ۴۰۴۲۸۴
۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
0
معاون استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: حاصل اولین دوره مسابقات مهارت گوهرتراشی، دیده شدن فعالان این صنعت و درک موقعیت آنها از مهارت های هم است.

برگزاری این مسابقات؛ اقدام برجسته ایمیدرو و سازمان فنی و حرفه ای

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، جواد اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در این رویداد که با مشارکت ایمیدرو و سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شد، افزود: این فرآیند مسئولیت ما را نسبت به ارتقای مهارت آموزی بیشتر می‌کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به شناخت چالش‌های موجود در حوزه گوهرسنگ در رویداد کنونی گفت؛ با توجه به اینکه صنعت گوهرسنگ، سومین حوزه با بیشترین مبادلات تجاری در جهان است باید بتوانیم جایگاه مشخصی را برای کشورمان به دست آوریم این در حالی است که اغلب تجارت گوهرسنگ به صورت چمدانی است.

وی ادامه داد: ما نیاز به خلق اثر هنری داریم که ارزش افزوده گوهر سنگ را چندین برابر کند. به گفته وی، اقدامات این چنینی، موجب می‌شود تا برنامه‌های مناسبی برای گوهرسنگ‌ها داشته باشیم.

نقش حاکمیت در فراهم کردن بستر توسعه صنعت گوهرسنگ

اشرفی با بیان اینکه نقش حاکمیت، فراهم کردن بستر توسعه صنعت گوهرسنگ است، تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و ایمیدرو در این زمینه حمایت کند تا بستری برای دیده شدن و حضور در بازار‌ها فراهم شود و درنتیجه، خلاقیت‌ها در این زمینه به منصه ظهور برسد.

اعطای تسهیلات به شرکت کنندگان مسابقه

معاون استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تاکنون، ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات با بهره ۴ درصد در اختیار فعالان صنعت گوهرسنگ استان قرارداده شده است. وی ادامه داد: ۲۰ میلیارد تومان دیگر برای توسعه فعالیت شرکت کنندگان مسابقات گوهرتراشی به ازای هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان با بهره ۴ درصد اعطا می‌شود.

به گفته اشرفی، زنجیره ارزش در حوزه گوهرسنگ را با کمک سرمایه گذاران در این استان تکمیل خواهیم کرد.

اقدام برجسته ایمیدرو سازمان آموزش فنی حرفه‌ای

امیر میمنت آبادی، معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در این مراسم گفت: توجه به بحث حیاتی مهارت آموزش در کشور، موجب شده تا منابع طبیعی و خدادادی توسط منابع انسانی، استعداد‌های برجسته و نخبگان دارای ارزش افزوده شود. وی ادامه داد: این اقدامات در نهایت به ایجاد تولید، اشتغال، رفاه و آبادانی در سطح منطقه و کشور می‌شود.

میمنت آبادی با بیان اینکه رویداد حاضر، جزو اقدامات برجسته ایمیدرو و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است، گفت: این روند موجب ارتقای مهارت آموزی و اشتغال استان خراسان جنوبی شده است. معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اکنون شاهد توجه بیشتر مهارت آموزی در کشور با اقدامات انجام شده از جمله اساس نامه سازمان فنی حرفه‌ای -که در شورای نگهبان در حال تصویب است- هستیم.

وی افزود: اقدام دیگر، توجه ویژه به تجهیز و نوسازی مراکز فنی حرفه‌ای در سطح کشور است و اکنون، نیاز به تجهیزات جدید و بررسی نیاز‌های بازار و مواد مصرفی با کیفیت هستیم.

برنامه ما، تکمیل زنجیره ارزش گوهرسنگ

مهدی روشن، فرماندار فردوس نیز در این مراسم گفت: برگزاری مسابقات گوهرسنگ، حاصل تلاش ۵-۶ ساله است که با تاسیس دپارتمان تخصصی آموزش گوهرشناسی و گوهرتراشی آغاز شد. وی افزود: تکمیل زنجیره ارزش در برنامه است که با همت همه مسئولان اجرایی می‌شود. همچنین به دلیل حضور ۱۰ میلیون گردشگر در سال (در کشور)، آمادگی تاسیس بارارچه‌های گوهرسنگ را داریم.

شناخته شدن فردوس به عنوان شهر گوهر سنگ

محمد شاکری، امام جمعه فردوس در این مراسم گفت: برگزاری مسابقات و نمایشگاه گوهرسنگ، سبب شناخته شدن شهر فردوس به عنوان شهر مهم در عرصه سنگ شد. وی ادامه داد: امیدواریم با اهتمام بیشتر، شاهد سرمایه‌گذاری بیشتر در منطقه باشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: