April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۳۹۹
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
0
مدیر میراث فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برپایی دومین رویداد قشم بوم به میزبانی روستای باسعیدو خبر داد.

روستای باسعیدو میزبان دومین رویداد قشم بوم

ابراهیم رستم گورانی با اشاره به طراحی جشنواره قشم بوم با هدف معرفی ظرفیت‌های جزیره در روستا‌ها گفت: روستای باسعیدو یکی از تاریخی‌ترین مناطق جزیره قشم و نماد استقامت و پایمردی در برابر اشغالگران است.

رستم گورانی ادامه داد: برپایی این جشنواره در روستای باسعیدو ضمن کمک به معرفی مجدد پتانسیل‌های تاریخی و گردشگری این روستا، فرصتی برای گذراندن اوقاتی خوش برای ساکنان و به ویژه دریانوردان باسابقه بود.

به گفته وی، پاکسازی ساحل با مشارکت ساکنان و خصوصا کودکان روستا، سالفه با دریانوردان قدیمی، ارائه صنایع دستی و خوراک از سوی بانوان روستا و برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح از دیگر موضوعات این رویداد بود.

مدیر میراث فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ابراز امیدواری کرد که تداوم جشنواره قشم بوم با محوریت روستا‌های مختلف جزیره، به فعال کردن صنعت گردشگری در هر روستا منجر شود و در کنار آن، فرصتی برای معرفی داشته‌های جزیره به مردم کشور و جهان ایجاد کند.

گفتنی است، رویداد قشم بوم به میزبانی مردم روستای باسعیدو با حضور کوروش آموزگار، معاون توسعه مدیریت و سعید اکبریان، معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم، جمعی از مدیران و مسوولان سازمانی و شهرستان و حضور پرشور مردم از روستا‌های مختلف جزیره برگزار شد.

روستای باسعیدو با نزدیک به ۲.۸۰۰ نفر جمعیت، یکی از قدیمی‌ترین روستا‌های جزیره قشم است. این روستا بالغ بر ۱۶۵ لنج، ۲۰۰ قایق موتوری و تعداد زیادی سردخانه دارد که با تامین زنجیره ارزش در بخش صیادی، توانسته در حوزه کارآفرینی جزو روستا‌های پیشرو قرار بگیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: