May 2024 06 / دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۵۹۲
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
0
کیش اینوکس که اکنون وارد دهمین سال برگزاری خود شده است فرصت مغتنمی را برای شرکت‌‎های حاضر در این رویداد فراهم کرده تا بتوانند فرصت‌های سرمایه‌گذاری خود را به سرمایه‌گذاران حاضر در این نمایشگاه ارائه دهند. یکی از حاضرین در این نمایشگاه منطقه آزاد ارس است که باتوجه‌به نزدیکی به شهر صنعتی تبریز فرصت‌های سرمایه‌گذاری ویژه‌ای را می‌تواند در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

آمادگی

مجید کیانی مدیرعامل منطقه آزاد ارس در مصاحبه با پول نیوز درباره دهمین نمایشگاه اینوکس گفت: سازمان منطقه آزاد ارس در کنار سایر مناطق آزاد کشور با هماهنگی شورای‌عالی مناطق آزاد در نمایشگاه کیش اینوکس شرکت کرده. این نمایشگاه فرصت خوبی است برای تعامل با مجموعه‌هایی که دخیل هستند در حوزه سرمایه‌گذاری مخصوصاً حوزه بانک و بورس چون یکی از مسائل مهم در مناطق آزاد بحث سرمایه‌گذاری و تأمین سرمایه است که عوامل دخیل در این موضوع در این فرصت کنار هم جمع هستند و اغلب مدیران اصلی مجموعه‌های کشوری در این نمایشگاه حاضرند و این موقعیت مناسبی است برای تعامل و تبادل اطلاعات و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری.

 

مناطق آزاد هم در کنار استفاده از این فرصت خوب بسته‌های سرمایه‌گذاری خود را که قبلاً روی آنها کار شده و قابل‌ارائه است در غرفه‌های خود ارائه کرده‌اند منطقه آزاد ارس ۱۰۰ بسته سرمایه‌گذاری را آماده کرده است. این بسته‌ها یک تفاوتی که با سایز بسته پیش از خود داشتند این است که همه مجوزها برای این بسته‌ها صادر شده، زمین تخصیص‌داده‌شده و بخشی از F/S کار توسط خود سازمان و مشاورهای سازمان شده که سرمایه‌گذاران در صورت علاقه‌مندی می‌توانند این بسته‌ها را انتخاب و سرمایه‌گذاری کنند.

 

 

کیانی همچنین با معرفی ویژگی‌های ممتاز منطقه آزاد ارس به معرفی امکانات گردشگری این منطقه آزاد پرداخت و ادامه داد: نکته دیگری که ما در منطقه آزاد ارس دنبال آن هستیم در تعامل با منطقه آزاد کیش این است که کیش یک فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری دارد ارس هم همین‌طور و این دو مکمل همدیگر هستند؛ چون ما در فصلی که کیش معمولاً با کمبود گردشگر به‌خاطر آب‌وهوا مواجه است ارس می‌تواند مکمل گردشگری کیش باشد. خوشبختانه ارس در شمال غرب کشورمان رتبه برتر مقصد گردشگری خوب پیش رفته.

 

حجم عظیمی از تولیدات مناطق آزاد ایران به منطقه آزاد ارس بر می‌گردد و دلیل این موضوع این است که ما در جوار شهر صنعتی تبریز هستیم. بخش پشتیبانی و خدماتی که از حوزه تبریز شهرهای اطراف در حال رخ‌دادن است برای ارس یک فرصت خوبی مهیا کرده. سرمایه‌گذاران ترکی، آذری و سایر کشورها مخصوصاً کشورهای همسایه مثل کشور ارمنستان در ارس سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به‌واسطه انرژی ارزانی که در ایران وجود دارد این استقبال روزبه‌روز افزایش داشته و اگر ما بتوانیم زیرساخت‌ها را مهیا کنیم قطعاً این استقبال بیشتر هم خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید: تور منطقه آزاد ارس برای جذب گردشگر

 

خوشبختانه در منطقه آزاد ارس در ۱۲ خوشه صنعتی توسعه پیدا کردیم از صنعت فولاد گرفته تا صنعت نفت و گاز، مینی پالایشگاه‌هایی که در ارس است، واحدهای تولید قیری که در ارس است، صنایع دیگر مثل سلولزی، آرایشی، بهداشتی و... در ارس شکل‌گرفته. ما در منطقه آزاد ارس بزرگ‌ترین گلخانه هیدروپونیک خاورمیانه را داریم که تمام محصولاتش صادراتی است و در حال حاضر ما ۲۲۰ هکتار گلخانه زیر کشت داریم که با برنامه‌ریزی در سال آینده این عدد به ۵۵۰ هکتار خواهد رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: