April 2024 30 / سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۴۰۴۶۶۲
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
فیلم مستند کوتاه داستانی «یک مدرسه، یک معلم، یک ایران» از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.

«یک مدرسه، یک معلم، یک ایران» در قاب شبکه آموزش

در راستای اهداف کلان شبکه آموزش سیما برای تحقق «عدالت آموزشی» در کشور، ساخت یک مستند داستانی کوتاه برای تبیین برنامه‌های شبکه در این مهم، هدف گذاری شده است.

این مستند با توجه به اهمیت محتوایی و تخصصی در گروه آموزش‌های رسمی شبکه آموزش تولید شده است.

فیلم «یک مدرسه، یک معلم، یک ایران» بیانگر نقش و تاثیر رسانه و بهره مندی از فناوری‌های روز دنیا در ایجاد بستر آموزش برابر است.

محسن غلام زاده تهیه کننده این مستند در مورد مراحل ساخت این اثر بیان کرد: برای پرداختن به موضوع پر اهمیت برابری آموزش در کشور، نخستین گام برای یک مستند ساز پژوهش است. با شرکت در اتاق فکر شبکه آموزش سیما زوایای مهم این مسئله روشن گردید و پس از نگارش سناریو، پژوهش میدانی را همگام با ساخت فیلم آغاز کردیم.

وی افزود: شاکله این طرح برای من، دیده شدن تمام مردمان سرزمینم بود، که این مهم برای یک فیلم کوتاه استوار به روایت و محتوا، میسر نبود؛ بنابراین از چهار گوشه سرزمین عزیزمان ایران استان‌هایی را انتخاب کردم که با دشواری دسترسی به بستر‌های آموزشی روبرو هستند.

تهیه کننده این مجموعه با اشاره به سفر‌های مختلف در طی پروسه تولید، بیان داشت: برای ساخت مستند «یک مدرسه، یک معلم، یک ایران» به شمال کشور در حاشیه خزر و استان سرسبز گیلان و روستا‌های بکر شهرستان شفت که پر است از بوی شالیزار و مردمان سختکوش سفر کردیم. بعد از آن بر فراز زاگرس باشکوه سفر کردیم به کوهستان و دشت‌های حاصلخیز استان لرستان و مهمان ایلات عشایر خونگرمش شدیم. بعد با گذر از کویر مرکزی رسیدیم به استان سیستان و بلوچستان، در آنجا به تماشای هنر بی نظیر سوزن دوزی زنان و دختران این دیار نشستیم. دریا به دریا از دریای عمان عبور کردیم تا قلب خلیج همیشگی پارس و هرمزگان و جزیره هم نامش هرمز زیبا و به دیدار مردمان دریا دلش رفتیم و با همه گفتیم از حال دانش آموزانشان.

در این مستند سعی شده تا اقلیم، زبان، پوشش، معاش و اساسا فرهنگ و بارزه‌های چهار گوشه کشور در بضاعت این فیلم دیده شود و موسیقی بومی روایت تمام گونه گونی اقوام و نژاد‌ها باشد.

غلام زاده ادامه داد: در میانه فیلم، در تهران با آموزگاری مواجه هستیم که مشتاق خدمت به دانش آموزان مناطق دور افتاده است و فرصت برایش میسر نشده نهایتا با حضور و تدریس از طریق مدرسه تلویزیونی ایران، دلگرم خدمت از پنجره تلویزیون می‌شود. این بخش فیلم پر است از رخداد‌های فرخنده و کوشش یکایک مدیران و همکارانم در شبکه آموزش که سخت می‌کوشند تا کلاس درس و محتوای آموزشی استاندارد میهمان چشمان دانش آموزان عزیز کشورمان در تمام عرصه پهناور ایران عزیز شود.

این فیلم مستند داستانی ١٢ دقیقه‌ای روز یک شنبه ٢١ آبان ساعت ۱۱:٠٠ صبح در برنامه «و، اما امروز» با حضور، نویسنده و کارگردان این اثر پخش از شبکه آموزش سیما خواهد شد.

پخش اختتامیه جشنواره ملی الگو‌های تدریس برتر کشورازشبکه آموزش

جشنواره ملی الگو‌های تدریس برتر (جشنواره شهید کاظمی آشتیانی) به عنوان بزرگترین جشنواره ملی آموزش و پرورش کشور است پنجشنبه ۱۸ آبان به میزبانی قزوین آغاز به کار کرد.
اختتامیه این جشنواره یکشنبه ۲۰آبان برگزار می‌شود که بخش‌هایی از آن از شبکه آموزش سیما پوشش داده خواهد شد.

هدف از برگزاری این جشنواره، زمینه‌سازی برای ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، بهره‌گیری صحیح دبیران از نظریه‌های گوناگون یادگیری، تکنولوژی و فناوری اطلاعات است که سبب محقق شدن اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌شود.

همچنین در راستای بررسی این جشنواره، گزارش‌هایی از الگو و روش تدریس معلمان برتر کشوری هم تهیه شده و در این هفته از شبکه آموزش پخش می‌شود

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: