نیازی جذابیت‌های منطقه آزاد را تشریح کرد
کد خبر: ۴۰۴۷۲۸
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
0
نیازی جذابیت های منطقه آزاد انزلی را تشریح کرد و گفت: منطقه آزاد سعی کرده تمامی ظرفیت‌ها را برای گردشگران فراهم کند تا رویای قبل از سفر به خاطره‌ای فراموش نشدنی تبدیل شود.

تبدیل رویا به خاطره با ظرفیت‌های انزلی

انسان با چالش‌های بسیاری دست به گریبان است که بدترین آنها، روزمرگی است. حتی اگر یک نفر در بهترین شرایط کاری و زندگی باشد، روزمرگی می‌تواند روح و روان او را بیازارد و حتی تحمل شرایط را سخت کند. علم روانشناسی بر ایجاد تغییر و تحول آفرینی تاکید دارد و تغییر را به عنوان یک درمان سفارش می‌کند. روانشناسان عقیده دارند افراد حتی حرکت‌های روزمره را با تغییر تعریف کنند. سفارش می‌شود برای رفت و آمد از محل کار به خانه، مسیر‌های مختلفی در پیش گرفته شود، یک روز با وسیله شخصی، یک روز با اتوبوس، مترو، تاکسی و حتی پای پیاده تغییر صورت پذیرد و از خیابان‌های گوناگون این رفت و آمد انجام شود ولو اینکه مسیر طولانی‌تر شود. به همین دلیل لازم است تغییراتی مقطعی در زندگی صورت پذیرد تا زندگی به روزمرگی تبدیل نشود.

اهمیت سفر

با وجود تمامی تغییراتی که صورت می‌دهیم، باز هم خطر روزمرگی زندگی مان را تهدید می‌کند. اینکه ناچار هستیم در یک محیط کار حضور یابیم، در یک زمینه شغلی فکر کنیم و تصمیم بگیریم، از خانه و خانواده برای یک هدف غافل شویم و بسیاری موارد دیگر باعث می‌شود تا اهمیت سفر را درک کنیم. سفر می‌تواند تمامی دغدغه‌ها را برای مدت کوتاهی از ذهن بیرون کند تا آنچه مورد غفلت قرار گرفته، بازیابی و بازآفرینی شود.

انتخاب محل سفر

برای آنکه بتوانیم از سفر به بهترین نحو ممکن بهره بگیریم، لازم است مکانی را انتخاب کنیم که اول با جیب مان و بعد با روح و روانمان همخوانی داشته باشد. اینکه انتظار داریم با حقوق کارمندی یک هفته به فرانسه سفر کنیم، تفکری است که آزارمان می‌دهد. اما می‌توانیم در کشور خودمان بدنبال منطقه‌ای باشیم که با حال و هوای فرانسه مطابقت داشته باشد.

شمال مهمترین گزینه

امروزه تنها کلمه‌ای که برای سفر تعریف می‌شود، "شمال" است. در هر کجای ایران و حتی جهان هم که باشیم، اگر یک ایرانی بگوید می‌خواهم به شمال بروم، استان‌های گیلان و مازندران در ذهن متبادر می‌شود. به همین دلیل مدیرانی که در این دو استان حضور دارند، باید نگاه ویژه‌ای به مردمی داشته باشند که شمال را به عنوان بهترین گزینه سفر برگزیده اند.

 

بیشتر بخوانید:

سرمایه گذار روسی در خدمت منطقه آزاد انزلی



انزلی با جذابیت‌های گسترده

واقعیت این است که در شمال می‌توان همه چیز را کنار هم دید. دریا، بازار، جنگل، فرهنگ، صمیمیت و بسیاری گزینه‌های دیگر در این منطقه جغرافیایی وجود دارد، اما بی شک جاذبه‌های دیگری نیز وجود دارد که شاید ندیده ایم، نتوانسته ایم ببینیم یا از کنار آن‌ها بی توجه عبور کرده ایم.

گردشگری در صدر

برای آنکه از جذابیت‌های شمال به ویژه انزلی به عنوان پر مخاطب‌ترین منطقه شمال با خبر شویم، از اکبر نیازی سرپرست منطقه آزاد انزلی نظر خواهی کردیم. وی بر اهمیت گردشگری منطقه آزاد انزلی تاکید کرد و گفت: بیشترین و بهترین اندیشه و باوری که برای مردم هر گوشه کشور از شمال وجود دارد، بحث گردشگری است و منطقه آزاد انزلی دلپذیرترین آنهاست.

حمل و نقل در اولویت

سرپرست منطقه آزاد انزلی با اعلام اینکه برای رفتن به هر نقطه از کشور، باید سیستم حمل و نقل مناسبی وجود داشته باشد گفت: منطقه آزاد انزلی دسترسی‌های مناسبی به تمامی نقاط کشور دارد که با این دسترسی ها، به راحتی پذیرای گردشگرانی است که تصمیم گرفته اند از آب و هوای بسیار مطبوع گیلان استفاده کنند. وی با اعلام اینکه انزلی دسترسی‌های هوایی، جاده‌ای، دریایی و ریلی بسیار مناسبی دارد گفت: انتخاب وسایل حمل و نقل بسته به سلیقه و توان مالی مردم است، به نوعی که مردم می‌توانند به راحتی و با کمترین هزینه از طریق زمینی به منطقه آزاد انزلی سفر کنند و در صورتی که بخواهند از راه هوایی یا ریلی به انزلی بیایند.


بسته کامل منطقه آزاد

نیازی به اعلام اینکه منطقه آزاد انزلی یک بسته جامع و کامل برای گردشگران است گفت: گردشگران از هر نقطه کشور با هر باوری می‌توانند به انزلی بیایند تا هم از مناطق گردشگری منطقه آزاد بهره ببرند و هم از مراکز خرید منطقه نیاز‌های خود را با قیمت و کیفت مناسب تهیه کنند. بنابر این منطقه آزاد این ظرفیت را برای گردشگران دارد که پس از لذت بردن از دریا و جنگل، به فروشگاه‌های منطقه آزاد نیز سری بزنند. سرپرست منطقه آزاد انزلی با اشاره به آکواریوم منطقه آزاد گفت: آکواریوم به تنهایی می‌تواند جاذبه خوبی برای گردشگران باشد تا آنچه در زیر آب وجود دارد، مشاهده کنند.

شوق سرمایه گذاران

نیازی از خلاقیت‌هایی که در منطقه آزاد انزلی وجود دارد خبر داد و گفت: منطقه آزاد سعی کرده تمامی ظرفیت‌ها را برای گردشگران فراهم کند تا رویا‌های گردشگران و آنچه قبل از سفر بدنبال دست یابی به آن بوده اند، محقق کند تا رویای قبل از سفر به خاطره‌ای فراموش نشدنی تبدیل شود. وی بر اهمیت سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی می‌تواند موقعیت‌های بسیار بیشتری داشته باشد که نیازمند سرمایه گذاری است. به همین دلیل بدنبال جلب سرمایه گذاران بیشتر برای رونق اقتصادی منطقه ازاد هستیم که خوشبختانه مذاکرات بسیاری صورت گرفته و علاقمندان بسیاری ابراز تمایل برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی کرده اند.

از دریا تا جلگه و جنگل

سرپرست منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه اتصال ریل سراسری به بندر کاسپین و کریدور شمال به جنوب می‌تواند بر ظرفیت‌های منطقه آزاد بیفزاید گفت: رویایی که در منطقه آزاد انزلی به خاطره تبدیل می‌شود، در حوزه گردشگری است. منطقه آزاد انزلی ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری دارد، نزدیکی آن به جلگه، جنگل و دریا و استفاده از آب و هوای بسیار مطبوع و بارانی می‌تواند خاطرات ماندگاری برای هر فرد با هر تفکری رقم بزند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: